Sv: Hva er forskjellen på design og ikke design?
Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.
Nå blir jeg sikkert "grillet", men jeg har en følelse av at det å kjøpe såkalt designsofa, designklær osv. er noe snobberi. Det er på en måte å gjøre den sofaen enda finere og gi litt ekstra status..... Det er sikkert en markedsføringsgimmick som en eller annen luring har funnet på. Den fungerer jo også så da er den vellykket......
Jeg er anti-snobb.... misunnelig på de som kan være snobber sikkert ;-)
Jeg er opptatt av andre verdier enn min fasade og hva jeg prøver å være overfor andre :selvgod:
Nå kan dere hive dere over meg 
Jeg kaller dette enkel tenking. Det eksisterer ingen mellomting. Man kan kjøpe en designersofa av andre årsaker enn snobberi og et intens ønske om å vise seg frem. Det kan tenkes sofaen er fin å se på, god å sitte i, bra på kvalitet og et møbel man ikke finner i de tusen hjem.
Jeg for min del handler kvalitet, og da kvaliteten er veldig varierende blant kjedene, tilbyr dyrere merker noe trygt og kjent, noe man mer eller mindre vet holder stand. Jeg synes det er anti-snobbene som gjør seg mest synlige, det å bevisst holde seg unna noe på bakgrunn av merke er i min bok mer påtatt enn å bevisst handle inn et merke man har kjennskap til.