|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Hva erstatter jeg Marsala med i Tiramisu?Skal lage en klassisk Tiramisu. I oppskriften står det Marsala, men det gidder jeg ikke kjøpe en flaske av kun for to spiseskjeers skyld. Hva kan jeg bruke i stedet? Hva vil fungere best av Cognac og Calvados mon tro? Eller noe helt annet? Hvilken sjokolade er best å rive på toppen? Sikkert Valhrona, men hvilken som fins i dagligvarebutikken? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
kamerat
|
![]() Sv: Hva erstatter jeg Marsala med i Tiramisu?Marsala er jo søt dessertvin, så den beste matchen vil være sherry, portvin eller madeira. Jeg bruker både marsala og grappa i min, forresten, og både konjakk og calvados er gode erstatninger for grappa. Det blir nok godt.
![]() |
#3 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva erstatter jeg Marsala med i Tiramisu?Jeg hadde droppet det, er ikke glad i sterk alkohol i mat, du må iallefall ikke bruke konjak eller calvados, det vil overdøve alle andre smaker. Hvis du vil ha med syren kan du tilsette litt kvalitetseddikkbalsamico og sukker/honning som erstatning.
![]() |
#4 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva erstatter jeg Marsala med i Tiramisu?Jeg tror vi har brukt kaffelikør tidligere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Hva erstatter jeg Marsala med i Tiramisu?
Enig.
![]() |
|
|