|
Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#301 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Henrik Ingebrigtsens tirade mot forbundetDet at mor krever å vitne foran lukket rett er litt spesielt. Jeg vet man kan avstå å vitne som ektefelle, men det må da gi svært mye ekstra belastning på de fornærmede at også søskene ble kastet ut av retten? For nå får de ikke lov til å fortelle dem hva moren sa, er det slik? Hun kunne valgt å vitne med referatforbud fra pressen, men ville ikke det heller.
![]() |
#302 |
Peppy!
|
![]() Sv: Henrik Ingebrigtsens tirade mot forbundet
Nå uttalte barnas bistandsadvokat at i dag ble den hittil tøffeste dagen i retten for dem. Så da vet vi vel kanskje nok om hva mor valgte å gjøre i dag. Det er jo bunntrist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#303 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Henrik Ingebrigtsens tirade mot forbundetJa ... men ekstra belastning å ikke få lov til å snakke om det med søskenene sine, synes jeg.
![]() |
#304 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Henrik Ingebrigtsens tirade mot forbundetDet er vel ikke referatforbud selv om det er lukkede dører? For de involverte, mener jeg?
![]() |
#307 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() Sv: Henrik Ingebrigtsens tirade mot forbundetEnda godt at Jacob kom hjem for å være sammen med søsteren sin i dag. Det er vondt å høre h ordan de voksne, far og bestemor tar så lite ansvar for relasjonene.
![]() |
#308 |
Mjau
Medlem siden: Aug 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Henrik Ingebrigtsens tirade mot forbundetDet er jo en viss dobbelmoral i at presse og publikum ikke skal få tilgang når man i mange år har levd godt på å selge sine barn på TV og i bøker spør du meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#309 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Dette forsto jeg ikke helt? De som skal dømme i denne saken, får jo tilgang på all informasjon de trenger for å fatte en avgjørelse? De er ikke avhengig av at vitnemålet skal være allment tilgjengelig for å komme til en beslutning. Nå har jeg ingen kjennskap til om Tone Ingebrigtsen har levd godt på å selge barna sine til Tv og bøker, men jeg kan på et prinsipielt grunnlag forstå at det kan oppleves som pressen og allmenheten fråtser i saken.
![]() |
#310 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Henrik Ingebrigtsens tirade mot forbundetDet er utfordrende om dette skaper presendens: At et viktig vitne i en sak kan kreve at pressen må ut, ellers nekter de å si noe. Det at vi kan ha presse til stede i rettssaler er - generelt - viktig for rettsstaten.
![]() |
#311 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Henrik Ingebrigtsens tirade mot forbundetDet er jeg for så vidt enig i, men jeg vet ikke om jeg kjenner det store behovet for at denne saken skulle gå for åpen presse og allmennhet.
![]() |
#312 |
Mjau
|
![]() |
![]() |
![]() |
#313 |
Mjau
|
![]() |
![]() |
![]() |
#314 |
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Henrik Ingebrigtsens tirade mot forbundetHadde pressen på et tidligere tidspunkt latt være å gjøre mest mulig ut av at feks. Gjert ikke var invitert i bryllupet til Jacob, at de brøt med faren som trener eller kronikken brødrene skrev om hvorfor de brøt med faren, som de håpet at skulle føre til at pressen skrev mindre om det, så hadde kanskje ikke Tone insistert på å vitne for lukkede dører og med færrest mulig i rettssalen? Jeg kan godt forstå at hun har et anstrengt forhold til pressen, ikke deres dekning av rettssaken, men generelt.
![]() |
#315 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() Sv: Henrik Ingebrigtsens tirade mot forbundetJeg har også forståelse for at hun ville ha lukket rett. Jeg har ikke fulgt så godt med på dette, men noe får man jo med seg, og hun er vel ikke den som har oppsøkt rampelyset mest heller, så det synes jeg er et urimelig argument å holde mot henne, og særlig i en straffesak. Og offentligheten har vel ingenting med hennes vitnemål å gjøre, det er jo retten som skal høre det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#316 |
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() Sv: Henrik Ingebrigtsens tirade mot forbundetJeg synes, generelt, at det at "man har søkt offentlighetens lys" ikke betyr at de er fritt frem for pressen å fokusere på en person/en familie etc. En rettssak kan dekkes synes jeg, men sånn som Ingebrigtsen-familien har blitt satt i søkelyset synes jeg har vært for mye. Denne artikkelen Medienes dekning av Ingebrigtsen-saken: Har vi glemt samfunnsoppdraget? synes jeg har gode poenger.
![]() |
#317 |
Leser
|
Jeg tror dette ikke blir presendens. Grunnen til hun kan gjøre det er jo fordi hun kan velge å la være å vitne. Det er veldig få saker hvor dette vil være mulig, tror jeg.
Jeg tror for de involverte så hadde det vært bra med lukket rett. Jeg ser nok at publisiteten og måten man beskriver handlingene er opplysende og kan kanskje gjøre at man oppfatter vold anderledes. Jeg synes det er betegnende at HI ikke beskrev fysisk vold i politiavhørene og i retten sier at han ikke var klar over at det var fysisk vold.
![]() |
|
|