Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-04-25, 22:56   #381
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Jeg er enig i mye av det som skrives om Trump, men Prins William av Wales med flere hadde blå dress.
Det er lagt ut mange oversiktsbilder i dag hvor man ser flere som stiller i blå dress.

Fint med oppklaring av dressfarger. (Det endrer dog ikke min mening om at DT er utrolig kvalmende og skummel.)

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-25, 23:00   #382
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Fint med oppklaring av dressfarger. (Det endrer dog ikke min mening om at DT er utrolig kvalmende og skummel.)

Absolutt ikke, men rett skal være rett. Og man kan ta han på mye, men viktig å ha fokus på det som virkelig betyr noe.

Det var mange statsoverhoder der i dag, og jeg syntes det "druknet" litt i oppstyret med at han stilte i blå dress.
Det er viktig at ledere fra Europa får snakket med han face to face og forsøke å roe ned den aggressive holdningen mot Ukraina, Nato, USAID og Europa (handelskrig).

Sist redigert av Fløyel : 26-04-25 kl 23:06.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-25, 21:30   #383
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dressvalg er det mest minimale av alle problemer som finnes med den mannen.

Gammel 27-04-25, 22:19   #384
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Dressvalg er det mest minimale av alle problemer som finnes med den mannen.

Gammel 05-05-25, 22:41   #385
Bonzai
Superaktiv

Bonzai sin avatar

Medlem siden: May 2008
Bonzai er litt kulBonzai er litt kulBonzai er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Jeg er enig i mye av det som skrives om Trump, men Prins William av Wales med flere hadde blå dress.
Det er lagt ut mange oversiktsbilder i dag hvor man ser flere som stiller i blå dress.

Kan hende det ikke stemmer, men jeg leste en plass at engelske kongelige kun bruker sort dress i kongelige begravelser?

Bonzai er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-25, 22:58   #386
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er fascinerende hvor lite det plutselig snakkes om det ganske heftige bruddet mellom USAs president og verdens rikeste (? close hvertfall) mann i mediene nå, og alt det andre det også burde vært snakket om når man først skal snakke om innenrikspolitikk i USA.

Alt som skulle til var å sende khakibuksepolitiet ICE og massedeportere mexicanere fra California, og så sette inn nasjonalgarden og marinesoldater mot demonstrantene, gitt.

... og så benytte seg av egenskapte kriser for å bygge egen makt. Syke, syke tid.

https://www.nytimes.com/2025/06/10/u...-invasion.html

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-25, 08:57   #387
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror jeg følger andre medier enn deg, Maverick. For jeg synes det er veldig mye Musk vs. Trump i monitor. Jeg er litt overrasket over hvor fort relasjonen tok slutt, men det er kanskje ikke så rart når to så sterke personligheter skal kjempe om oppmerksomheten. De hadde jo ganske forskjellige agendaer.

Gammel 11-06-25, 13:17   #388
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns også jeg ser det overalt, både nasjonalgarden og bromance-breakup.

Og så funderer jeg mye over boken om Biden, og hvor mye jeg VILLE tro at Biden kunne fungere som president, når vi så åpenbart burde sett at det var helt utenkelig.

Gammel 11-06-25, 14:33   #389
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå vet jeg ikke hvilke medier folk benytter seg av, så klart, men utenom dagens lille oppbluss av at Elon sier unnskyld, så har det vært ganske generelt at situasjonen i LA har fått større fonter og mer spalteplass enn bruddet mellom Trump/Musk.

Det har vært, siden Trump begynte å ymte innpå at han skulle være presidentkandidat, modus operandi at enhver gang samtalen dreide seg om noe Trump helst ikke ville, eller om noe annet enn Trump, gønnet han og gjengen hans på med stadig villere utsagn for å styre samtalen tilbake til det han ville. Nå skjer det samme, men med enda mye større nedslagskraft og konsekvenser siden han faktisk er president som kan utøve makt, ikke bare presidentkandidat som tjatrer på twitter.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-25, 14:57   #390
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Bruddet genererte jo ekstrasendinger både her og der i forrige uke. Eskaleringen av opptøyene er sånn sett mer breaking nå. Tror vi må vente litt for å se totaliteten av mediedekningen.

Gammel 11-06-25, 22:50   #391
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Det er helt sykt at vi har blitt så herdet at det ikke er hovednyheter hele tiden. Sjuke greier.

Gammel 12-06-25, 10:25   #392
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Bruddet mellom Musk og Trump føler jeg blir rapportert mer som en såpeopera, når det egentlig er snakk om iskald manipulasjon av systemet. Musk har oppnådd det han var ute etter; å få tak i enorme mengder personopplysninger, få sparket såpass mange at det blir plenty av billig arbeidskraft på markedet, og vingeklippe offentlige etater slik at ingen passer på hva private virksomheter gjør. Nå er kaoset fullstendig, og han trenger ikke bruke mer av sin arbeidstid her.

Trump har nå fått muligheten han ønsket seg til å overta makten over nasjonalgarden. Ikke bare den i California, når han først hadde en anledning, så sørget han (eller folka rundt ham) for at det gjelder hele landet.

Jeg ser at folk protesterer osv, men finnes det egentlig noen organisasjoner som er sterke nok til å holde trøkket oppe lenge nok og mye nok, uten at det eskalerer til borgerkrig? Fagforeningene har vel ikke den rollen og erfaringen, eller store nok økonomiske muskler? Kirkene er ikke på samme side. Partiorganisasjonene virker tafatte. Det tar mange år å organisere og trene opp folk til fredelige protester som funker.

Gammel 05-07-25, 09:44   #393
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Om noe så mener jeg at denne artikkelen fra Klassekampa kanskje underdriver farene med utviklingen i USA for tiden. De overdriver i hvert fall ikke: https://klassekampen.no/artikkel/202...ei-til-helvete

Sist redigert av Strå : 05-07-25 kl 21:08.
Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:53.