|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#461 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)Så vidt jeg har skjønt, så har jo USA hatt basen sin i Thule i mange mange år. De har aldri bedt om å få flere baser? Er det ikke i den enden de burde begynt i, fremfor trusler om okkupasjon....?
|
|
|
#462 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)Det handler jo ikke om sikkerhet, de vil ha land og mineraler. Sikkerhet er bare en unnskyldning. |
|
|
|
|
|
#463 |
|
Glamorøs
|
Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)Ja, de har hatt så godt som grønt lys til alt av militær aktivitet på Grønland, så det er bare et dekke at de må ha dette av sikkerhetshensyn. Og de vet jo at den jevne amerikaner ikke har snøring på at de allerede er der og med åpning for mer. De vil drive gruvedrift der. Og det får de ikke gjort uten å eie Grønland, siden Grønland nå sier nei til slik aktivitet.
|
|
|
#464 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)Og nå har en ICE-agent skutt en kvinne som forsøkte å komme seg vekk fra situasjonen, tror hun var en protestant som forsøkte å sperre veien. Sist redigert av Fjols : 08-01-26 kl 20:03. |
|
|
|
|
|
#465 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)
Dette fikk jeg med meg. USA er nå blitt en fullskala facist-stat. Konsentrasjonsleire er jo delvis på plass allerede. Jeg har et ledig hus i nord som kan brukes om flyktninger trenger det. |
|
|
|
|
|
#466 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Kan VG fortelle. "Bare" 25 %? BARE? En fjerdedel av amerikanere mener det er helt greit å "ta kontroll over Grønland".
|
|
|
#467 |
|
|
Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)Det er svært positivt at mer enn halvparten av de som valgte Trump, er uenig i hva Trump sier. Man må ta med i betraktning den ekstreme polariseringen i USA hvor folk har fått en lei tendens til å være enig med "sin side" samme hvor uenig de _egentlig_ er, men her er det da en stor andel som bryter ut av det. |
|
|
|
|
|
#468 |
|
Glamorøs
|
Fordi den jevne amerikaner vet ikke:
|
|
|
#469 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)Det er rett og slett litt vondt å se på. USA har virkelig alt, fra topp til bunn.
Så det er altså historieprofessorer som skal ordne opp i dette?
|
|
|
#470 |
|
Tidsklemma
|
Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)Er det bare jeg som er skremt over hva som skjer om dagen?
|
|
|
|
#471 |
|
Dig for victory!
|
Jeg er også skremt, det kjennes som om verden har gått fullstendig av hengslene og at ingen gjør noe. Jeg gruer meg til å sjekke nyhetene, men må følge med pga jobb, og går stort sett bare rundt og skulle ønske at noen kunne holde rundt meg litt. Jeg har elever som har søkt utveksling i USA neste skoleår og jeg har sagt til dem at jeg ikke har noe med det, men at jeg synes de bør ta en ordentlig prat med foreldrene sine om det er lurt å dra dit.
|
|
|
|
#472 |
|
Mjau
Medlem siden: Aug 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)Det er jo litt dumt at Norge har såret the One and Only så mye at han må hevne seg på Danmark da. Vi bør ta litt ansvar her liksom. Som alt annet er jo dette helt klart Jonas sin feil. |
|
|
|
|
|
#473 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)P.K. da, jorda er ikke rund. Alle vet at den er litt oval. Dessuten er det heeelt klart at alt er Jonas og Jens sin feil og at DT/TYG alltid har rett. Selv om han er på et jorde i Russland. |
|
|
|
|
|
#474 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)Jeg synes dette er veldig skummelt og veldig vanskelig. Og når jeg leser kommentarfelt og folk ler og gjør narr av idiotien, blir jeg satt ut av det også.< det er jo latterlig - men det er jo også dødsens alvorlig.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#476 |
|
Glamorøs
|
Jeg tror ikke dette går an å rydde opp i lenger. Jeg hørte nettopp på en episode av Reveal som tar for seg "How ICE Became Trump's Very Own Paramilitary Force" og hvordan de kun forholder seg til Trump, og ikke lover og regler utover det. De har blitt en enorm styrke, som rekrutterer fra bl.a. Proud Boys og de andre nynazistiske grupperingene som vokste under Trumps forrige periode. De kommer jo ikke til å lene seg tilbake og la seg straffeforfølge under en ny regjering. De kommer til å kjempe med nebb og klør for å sørge for at det ikke skjer et regjeringsskifte. Og mellomvalgene har ikke noe å si, mye av det Trumpadministrajsonen gjør er ikke gjennom kongressen i det hele tatt.
Sist redigert av Tallulah : 21-01-26 kl 11:09. |
|
|
|
|
|
#477 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)Enig med deg, Tally.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#478 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)Og det som skjer i Minnesota er jo helt skrekkelig!
|
|
|
|
|
#479 |
|
Glamorøs
|
Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)Anbefaler også denne av Robert Reich, som jobbet både for Jimmy Carter og Ford, og var minister of labor i Clinton-adminstrasjonen:
|
|
|
#480 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)Har dere hørt/lest talen til Canadas statsminister? Jeg syntes den var veldig god, og etterlengtet, men jeg kan for lite om, tja, egentlig alt, til å kommentere den på noen god måte. Håper noen andre her inne vil gjøre det! |
|
|
|
![]() |
|
|