Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-01-26, 09:39   #13
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 362
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)

Jeg synes dette er veldig skummelt og veldig vanskelig. Og når jeg leser kommentarfelt og folk ler og gjør narr av idiotien, blir jeg satt ut av det også.< det er jo latterlig - men det er jo også dødsens alvorlig.

Trump er både historieløs og kunnskapsløs og helt faktaresistent. Likeve har han så mye makt at når han kommer med galskapen sin, endrer han fokus på verdenspolitikken. Han truer Danmark og Grønland, og plutselig diskuterer man at man må forhandle om Grønland og at det er viktig at Trump får en vei ut ogv videre fra denne saken uten å miste ansikt. Macron taler Trump i mot - og får 200% toll på franske viner slengt tilbake.
Normale og etablerte diplomatiske metoder og sedvaner settes ut av en ravende gal fyr.

Fint at Newsom ber Europa om å gjøre motstand - men hva i huleste skjer med hele det amerikanske systemet, som er basert på maktfordeling? Hvor i all verden er de folkevalgte i denne saken? <jeg ser at mange sier at de skal tilbake makten etter mellomvalgene i høst - men slik ståa er nå, stoler jeg ikke på at de gjennomføres på skikkelig vis - eller kanskje ikke i det hele tatt.

Tre år til av dette setter jo hele verden i fare.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:51.