|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er den perfekte maten til 17. mai?Når jeg leser om disse frokostene så lurer jeg av og til på hvor mange folk er eller hvor sultene de er, eller trolig er bare min flokk spesiell, men det er ikke som om halvparten ahdde blitt spist engang. (Mest av alt fordi alle tre ungene bare ville hatt jordbær. Og egentlig meg også. Mannen spiser gjerne noe annet, men ikke et helt koldtbord, liksom)
![]() |
#22 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Hva er den perfekte maten til 17. mai?God frokost med eggerøre og laks.
![]() |
#23 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Hva er den perfekte maten til 17. mai?
Hos oss har det ikke vært snakk om denne typen frokost tidlig, før man skal rekke oppmøte i skolegård, korps og flaggheising, etc, det har vært de årene vi ikke har drevet med sånt. Enten før barn, eller før barna var store nok til å gå i tog, eller avlyst tog pga pandemi, eller nå, når de er så store at de ikke lenger går i skoletoget. Og da er dette litt senere, etter at vi har vært oppe en stund, vi har god tid og sitter lenge til bords, og rusler til byen tidligst til borgertoget kl 13. Og da blir ting spist. Da vi måtte skynde oss til tidlig oppmøte i skolegården, ble det bare ei skive i full fart ved benken.
![]() |
#24 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Hva er den perfekte maten til 17. mai?I år kjører vi rekebord med loff, avocado og egg.
![]() |
#25 |
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er den perfekte maten til 17. mai?Grillmat med godt tilbehør! |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
|
Vi kommer nok ikke å ha rømmegrøt på 17. mai, men jeg lurer på om du har en glutenfri variant? |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
ctrl+z
|
Ja, vi har brukt denne:
![]() |
#28 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Hva er den perfekte maten til 17. mai?Reker ja, det skal vi også ha på frokostbordet! Vi har såpass mye mat fordi vi får flere fra familien på brunsjen. Her er borgertoget kl 13, og ingen har skolebarn mer, så da blir det sikkert frokost/brunsj sånn i 11-tiden. Om det regner drar ingen til byen i år, tror jeg. Om vi skal tl byen til kl 13, må nok frokosten være litt før.
![]() |
#29 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hva er den perfekte maten til 17. mai?Vi spiser lang og omfattende lunsj i byen, så på kvelden gjør vi det enkelt. Planen er å kjøpe inn en haug med gode pølser og grille dem, med godt tilbehør til. Og et par maiskolber til meg i tillegg.
![]() |
![]() |
#30 |
Svada
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er den perfekte maten til 17. mai?Litt usikker hva den perfekte maten er, men hos oss blir det brunsj med eggerøre og røkt ørret, cabaret med remulade, spekemat og noen gode oster. På kvelden ligger det an til å bli pølser med digg tilbehør.
![]() |
|
|