Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva er den perfekte maten til 17. mai?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-05-25, 23:01   #21
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er den perfekte maten til 17. mai?

Når jeg leser om disse frokostene så lurer jeg av og til på hvor mange folk er eller hvor sultene de er, eller trolig er bare min flokk spesiell, men det er ikke som om halvparten ahdde blitt spist engang. (Mest av alt fordi alle tre ungene bare ville hatt jordbær. Og egentlig meg også. Mannen spiser gjerne noe annet, men ikke et helt koldtbord, liksom)

Gammel 11-05-25, 23:26   #22
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

God frokost med eggerøre og laks.
Sodd, flatbrød og ingefærøl til middag.
Kaker og is innimellom.

Gammel 12-05-25, 01:06   #23
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Når jeg leser om disse frokostene så lurer jeg av og til på hvor mange folk er eller hvor sultene de er, eller trolig er bare min flokk spesiell, men det er ikke som om halvparten ahdde blitt spist engang. (Mest av alt fordi alle tre ungene bare ville hatt jordbær. Og egentlig meg også. Mannen spiser gjerne noe annet, men ikke et helt koldtbord, liksom)

Hos oss har det ikke vært snakk om denne typen frokost tidlig, før man skal rekke oppmøte i skolegård, korps og flaggheising, etc, det har vært de årene vi ikke har drevet med sånt. Enten før barn, eller før barna var store nok til å gå i tog, eller avlyst tog pga pandemi, eller nå, når de er så store at de ikke lenger går i skoletoget. Og da er dette litt senere, etter at vi har vært oppe en stund, vi har god tid og sitter lenge til bords, og rusler til byen tidligst til borgertoget kl 13. Og da blir ting spist. Da vi måtte skynde oss til tidlig oppmøte i skolegården, ble det bare ei skive i full fart ved benken.

Gammel 12-05-25, 05:28   #24
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

I år kjører vi rekebord med loff, avocado og egg.

Vi har i mange år hatt spekemat og rømmegrøt, men i år har jeg lyst på høye rekesmørbrød.

Gammel 12-05-25, 07:26   #25
Høns

Medlem siden: Mar 2009
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Grillmat med godt tilbehør!

Om været er dårlig; koldtbord.
Tidligere år har vi også hatt rømmegrøt med spekemat til lunsj (men det rekker vi ikke elende pga endrede tider for 17.mai programmet.

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-25, 08:12   #26
Pelen

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Vi ender ofte opp med grillmat, men rømmegrøt og spekemat hadde vært perfekt.

Vi kommer nok ikke å ha rømmegrøt på 17. mai, men jeg lurer på om du har en glutenfri variant?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-25, 08:43   #27
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Vi kommer nok ikke å ha rømmegrøt på 17. mai, men jeg lurer på om du har en glutenfri variant?

Ja, vi har brukt denne:
https://coliakikokken.no/?p=1989

Fjordland har også nettopp lansert en gluten- og laktosefri variant, men den har jeg ikke prøvd (og det blir jo dyrt til mange).

Gammel 12-05-25, 09:25   #28
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Reker ja, det skal vi også ha på frokostbordet! Vi har såpass mye mat fordi vi får flere fra familien på brunsjen. Her er borgertoget kl 13, og ingen har skolebarn mer, så da blir det sikkert frokost/brunsj sånn i 11-tiden. Om det regner drar ingen til byen i år, tror jeg. Om vi skal tl byen til kl 13, må nok frokosten være litt før.

Ingen av ungdommene skal være med i år på frokost/brunsjen da. De har egne planer, som involverer den nokså teite trenden med å drikke ganske masse alkohol. Eldste skal også på frokost da, og jeg håper yngstes greie også involverer mat ...

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-25, 09:30   #29
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi spiser lang og omfattende lunsj i byen, så på kvelden gjør vi det enkelt. Planen er å kjøpe inn en haug med gode pølser og grille dem, med godt tilbehør til. Og et par maiskolber til meg i tillegg.

Gammel 12-05-25, 11:32   #30
Nada
Svada

Nada sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Nada er populærNada er populærNada er populærNada er populærNada er populær
Standard

Litt usikker hva den perfekte maten er, men hos oss blir det brunsj med eggerøre og røkt ørret, cabaret med remulade, spekemat og noen gode oster. På kvelden ligger det an til å bli pølser med digg tilbehør.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:48.