|
|||||||
| Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Svada
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Lavkarbo/keto/grovkarbo/o.l.Noen som spiser slik om dagen?
|
|
|
|
#2 |
|
Er fornøyd
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lavkarbo/keto/grovkarbo/o.l.
Jeg spiser keto, kombinert med periodisk faste 16:8. Sist redigert av Shun : 15-08-25 kl 19:58. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Lavkarbo/keto/grovkarbo/o.l.Jeg gjør det i perioder, når jeg skal ned to-tre feriekilo og sånt. Jeg syns det går greit i kortere perioder, men det er for mye av det jeg syns gjør livet verdt å leve, som jeg må unnvære: godt brød, god juice, etc., og så har det en tendens til å ryke HELT utpå hvis det først ryker.
|
|
|
#4 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lavkarbo/keto/grovkarbo/o.l.Jeg prøver å kutte. Både fordi jeg får mer og mer reaksjoner på karbohydrater/ sen dumping. Og fordi jeg må ned 10kg. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Svada
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lavkarbo/keto/grovkarbo/o.l.Har knekkebrød av frø og egg i ovnen nå, det gleder jeg meg å ha til frokost i morgen. Er knekkebrød og potet jeg savner egentlig. Har null fysing på søtsaker, har egentlig aldri vært spesielt glad i det, så jeg slipper lett unna sånn sett. Har jo levd lavkarbo i noen år, så det var ikke så stor omstilling. Har en del kilo jeg vil ned, håper dette vil hjelpe på.
|
|
|
|
#6 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Lavkarbo/keto/grovkarbo/o.l.Jeg lager allerede 3 ulike twist for å få ungene til å spise. Men mer grønnsaker på bordet. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Sv: Lavkarbo/keto/grovkarbo/o.l.Jeg har en kropp som fungerer betydelig bedre på alle måter når inntaket av karbohydrater er lavt. Jeg kunne egentlig tenke meg å leve på et ketogent kosthold, men dette fungerer dårlig i en familiesituasjon, og jeg skrur i stedet ned karbohydratnivået ved å bake eget brød (dette liker også andre i familien godt), erstatte poteter, pasta og ris med grønnsaker, og spise minimalt med produkter som inneholder (raffinert) sukker. Jeg følger på ingen måte dette slavisk, i ferier og enkelte helger har det en tendens til å skli ut, men jeg opplever rask kroppslig forbedring (bedre søvn, bedre fordøyelse, mindre oppblåsthet og vektnedgang) når jeg kommer inn i, for meg, gode rutiner igjen. |
|
|
|
![]() |
|
|