Hvem kontakter man?
I går så jeg noe forholdsvis sjokkerende. Slik vi bor må vi busse gjennom en mindre koselig del av byen for å komme til sentrum. Der sitter det ofte narkomane og setter skudd på seg selv. Dette er jeg vant til å se, så selv om det er ekkelt har jeg vendt meg til at ikke alle har det like bra som meg.
Men i går kjørte bussen forbi der og jeg ser at det står to yngre damer sammen med resten av sprøytegjengen. Damene så like slitne ut som resten av gjengen. De har også med seg en forholdsvis ny barnevogn. Fra bussen kan jeg se at det er noe oppi vogna, men om det bare var tepper eller om det faktisk var en baby der så jeg ikke.
Jeg ble helt satt ut. Hvis det var en baby oppi vogna, så var den på helt feil sted. 
Jeg tenkte at jeg burde forfølge saken, men klarte ikke å bestemme meg for hvor jeg burde ringe. Egentlig er det vel barnevernet man ringer om sånn, men de rykker vel ikke ut på "øyeblikkelig hjelp"? Så tenkte jeg på å ringe 02800/politiet, men rykker de ut på slike ting - det er jo helt klart en barnevernssak?
Hvis det var en baby i vogna, burde den umiddelbart ha vært tatt bort fra stedet. Hvordan går jeg frem for å sørge for at det skjer hvis jeg ser det samme en gang til?
Sist redigert av Tjorven : 06-09-10 kl 19:24.
|