|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Hvem kontakter man?Hvis magefølelsen din tilsa at damene med barnevogn var en del av rusmiljøet, så synes jeg du skal høre på magefølelsen din. Det verste som kan skje er at politiet stikker innom og finner ut at alt er greit, og det er vel ingen ting som er bedre enn det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Hvem kontakter man?Helt enig med Fadese. Tjorven oppfattet det vel som om de med barnevognen var en del av miljøet, og ikke tilfeldige "besøkende". Jeg syns det er prisverdig å melde sin bekymring om man ser en baby i sånne omgivelser. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Trøtt
|
![]() Sv: Hvem kontakter man?Jeg var i samme situasjon en gang, altså at jeg så det samme, og spurte politiet på plata hvem jeg skulle kontakte om jeg så noe slik igjen. De anbefalte meg å lagre numrene til barnevernvakta og uteseksjonen dersom jeg skulle se eller oppleve noe lignende igjen. Numrene deres er 480 16 832 og 91303913
![]() |
#24 |
Helt konge
|
![]() Sv: Hvem kontakter man?
Aha. Om jentene/damene så ut til å være en del av miljøet snur jeg tvert om og synes det helt klart er på sin plass med en telefon til politi/barnevernsvakta. Jeg oppfattet det ikke slik i hovedinnlegget og defor svarte jeg som jeg gjorde. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hvem kontakter man?Jeg ville ringt selv om de ikke så så slitne ut jeg. Jeg kjenner narkomane som ikke nødvendigvis ser slik ut, men som absolutt ikke bør ha omsorg for barn. Det har ingenting med at jeg tror narkomane er spedalske, men jeg syns ikke de bør oppdra barn så lenge de bruker. Jeg tror jeg vet hvor Tjorven snakker om, og da er ikke det et sted man triller forbi og spør om veien. Er man der har man oppsøkt det, og det syns jeg rett og slett ikke man skal ta med barn på.
![]() |
#26 |
|
Jepp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
I mål
|
![]() Sv: Hvem kontakter man?Jeg ville ringt politiet 02800 en annen gang tror jeg, det kan vel hende allerede har en bil i nærheten som i alle fall kan kjøre forbi. Dvs, de vil vel ha et rimelig stort kontor i nærheten dersom dette er omtrent der jeg tror... |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvem kontakter man?Enig med glitter, Iset og de andre. Jeg blir litt oppgitt over folk som stadig skal finne grunner for at man ikke skal bry seg, for at det sikkert er normalt. Jeg føler litt at man kamuflerer egen frykt for å blande seg inn med at man er fordomsfri og tolerant. Eks; narkomane er ikke spedalse, man må ikke tro det verste om folk osv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
rakkarpus
|
![]() Sv: Hvem kontakter man?Dessuten, hvis man er nok bekymret, da ringer man vel politi, selv om man er usikker på om det er riktig instans, og så blir man ev satt over om det var til barnevernsvakta man skulle?
![]() |
#31 |
awesom
|
![]() Sv: Hvem kontakter man?Nå er jo hovedinnlegget endret siden jeg svarte sist, og da stiller vel saken seg i et helt annet lys.
![]() |
#32 |
frakoblet
|
Enig.
Og enig igjen.
![]() |
#33 |
Pauset
|
![]() Sv: Hvem kontakter man?Jeg syntes ikke du er på tynn is. Et lite barn i en slik setting bør sjekkes ut UANSETT! Om man skal tenke som Lenam feks, så kan man jo ikke si i fra før det er helt åpenlyst at noe er galt, og da er det fort også for sent. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvem kontakter man?Safran har sagt det!
![]() |
#36 |
frakoblet
|
Jeg leser bare hva du skriver, Lenam:
![]() |
#37 |
awesom
|
Når settinga er som Hi først beskrev, så ser jeg faktiskt virkelig ikke grunnen ikke varsellampene nei. Om det nå var som HI senere la til, at de to unge damene så ut til å være en del av miljøet så syns jeg saken stiller seg veldig annerledes, som jeg også skrev lengre opp.
var litt drøy.
![]() |
#38 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hvem kontakter man?Jeg syns for øvrig det er noe man kan si i fra til barnevernsvakta om i ettertid også, slik at de kan være obs på miljøet. De kan ha oversikt over personer som kan tenkes å oppsøke slike steder, og være ekstra på vakt. De kan også gi råd om hva man skal gjøre om man ser noe liknende igjen.
![]() |
#39 |
Passiv
|
|
![]() |
![]() |
#40 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Hvem kontakter man?Sånn generelt så er 02800 et lavterskel-nummer til Politiet. Så det er bare å ha lav terskel for å ringe og evt. be om råd.
![]() |
|
|