Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvem kontakter man?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-09-10, 18:35   #21
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem kontakter man?

Hvis magefølelsen din tilsa at damene med barnevogn var en del av rusmiljøet, så synes jeg du skal høre på magefølelsen din. Det verste som kan skje er at politiet stikker innom og finner ut at alt er greit, og det er vel ingen ting som er bedre enn det.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 18:35   #22
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Helt enig med Fadese. Tjorven oppfattet det vel som om de med barnevognen var en del av miljøet, og ikke tilfeldige "besøkende". Jeg syns det er prisverdig å melde sin bekymring om man ser en baby i sånne omgivelser.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 18:52   #23
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg var i samme situasjon en gang, altså at jeg så det samme, og spurte politiet på plata hvem jeg skulle kontakte om jeg så noe slik igjen. De anbefalte meg å lagre numrene til barnevernvakta og uteseksjonen dersom jeg skulle se eller oppleve noe lignende igjen. Numrene deres er 480 16 832 og 91303913

Gammel 06-09-10, 19:23   #24
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

LenaM: jeg ser narkomane svært ofte. Det er første gang jeg har sett dem trille rundt på barnevogn. De to jentene/damene det var snakk om, så ut til å ha vært i miljøet en god stund. Sånt ser man jo forskjell på. Siden barnevognen avvek fra normalen, så reagerte jeg.

Aha. Om jentene/damene så ut til å være en del av miljøet snur jeg tvert om og synes det helt klart er på sin plass med en telefon til politi/barnevernsvakta. Jeg oppfattet det ikke slik i hovedinnlegget og defor svarte jeg som jeg gjorde.
All honør til deg Tjorven for gode observasjonsevne og vilje til å ta ansvar!

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 19:30   #25
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville ringt selv om de ikke så så slitne ut jeg. Jeg kjenner narkomane som ikke nødvendigvis ser slik ut, men som absolutt ikke bør ha omsorg for barn. Det har ingenting med at jeg tror narkomane er spedalske, men jeg syns ikke de bør oppdra barn så lenge de bruker. Jeg tror jeg vet hvor Tjorven snakker om, og da er ikke det et sted man triller forbi og spør om veien. Er man der har man oppsøkt det, og det syns jeg rett og slett ikke man skal ta med barn på.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 19:39   #26
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg ville ringt selv om de ikke så så slitne ut jeg. Jeg kjenner narkomane som ikke nødvendigvis ser slik ut, men som absolutt ikke bør ha omsorg for barn. Det har ingenting med at jeg tror narkomane er spedalske, men jeg syns ikke de bør oppdra barn så lenge de bruker. Jeg tror jeg vet hvor Tjorven snakker om, og da er ikke det et sted man triller forbi og spør om veien. Er man der har man oppsøkt det, og det syns jeg rett og slett ikke man skal ta med barn på.

Jepp.

Jeg kan forsåvidt se for meg situasjoner hvor man ikke har noe valg der og da, (desperat leting etter forsvunnet søsken eller noe, uten barnevaktmuligheter), men heller ringe en gang for mye enn en gang for lite.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 21:06   #27
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

For at denne babyen ev skal få noe hjelp må man vel kontakte barnevern/politi akkurat når man ser det?

Gammel 06-09-10, 21:11   #28
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville ringt politiet 02800 en annen gang tror jeg, det kan vel hende allerede har en bil i nærheten som i alle fall kan kjøre forbi. Dvs, de vil vel ha et rimelig stort kontor i nærheten dersom dette er omtrent der jeg tror...

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 21:13   #29
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Enig med glitter, Iset og de andre. Jeg blir litt oppgitt over folk som stadig skal finne grunner for at man ikke skal bry seg, for at det sikkert er normalt. Jeg føler litt at man kamuflerer egen frykt for å blande seg inn med at man er fordomsfri og tolerant. Eks; narkomane er ikke spedalse, man må ikke tro det verste om folk osv.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 21:14   #30
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Dessuten, hvis man er nok bekymret, da ringer man vel politi, selv om man er usikker på om det er riktig instans, og så blir man ev satt over om det var til barnevernsvakta man skulle?

Gammel 06-09-10, 21:49   #31
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Nå er jo hovedinnlegget endret siden jeg svarte sist, og da stiller vel saken seg i et helt annet lys.

Jeg er forøvrig overhode ikke redd for å bry meg, da jeg selv har meldt til politi og barnevern mer en bare en gang, men som HI sto så syns jeg det var en smule stigmatiserende.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 19:19   #32
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Forstår du virkelig ikke at tanken omsorgssvikt kan dukke opp når man ser et spedbarn side om side med narkomane?
Det er ingen, så vidt jeg kan se, som hevder at det nødvendigvis er snakk om omsorgssvikt. Men risikoen dersom mor er i rusmiljøet er så stor at dette bør sjekkes ut. Jeg tenker at man skylder barna dette. Dersom alt er i skjønneste orden, skjer det da heller ingenting. Hva er problemet?

Enig.

Og enig igjen.

Gammel 07-09-10, 19:24   #33
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syntes ikke du er på tynn is. Et lite barn i en slik setting bør sjekkes ut UANSETT! Om man skal tenke som Lenam feks, så kan man jo ikke si i fra før det er helt åpenlyst at noe er galt, og da er det fort også for sent.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 19:33   #34
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Nå syns jeg dere leser vel mye inn i det jeg skriver.

Gammel 07-09-10, 19:34   #35
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Safran har sagt det!

Gammel 07-09-10, 19:35   #36
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lenam, her.

Nå syns jeg dere leser vel mye inn i det jeg skriver.

Jeg leser bare hva du skriver, Lenam:

Så du de to unge damene sette skudd på seg selv eller? Hvis ikke så syns jeg virkelig du er på tynn is. Narkomane er da hverken spedalske eller annet.

Jeg bare skjønner ikke hvor linken mellom omsorgssvikt og det å stå med en barenvogn ved siden av narkomane er. Og når HI omtaler hendelsen som forholdsvis sjokkerende så blir jeg litt matt.

Gammel 07-09-10, 19:41   #37
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg leser bare hva du skriver, Lenam:

Når settinga er som Hi først beskrev, så ser jeg faktiskt virkelig ikke grunnen ikke varsellampene nei. Om det nå var som HI senere la til, at de to unge damene så ut til å være en del av miljøet så syns jeg saken stiller seg veldig annerledes, som jeg også skrev lengre opp.

Ser dog at settningen

Sitat:

Så du de to unge damene sette skudd på seg selv eller?

var litt drøy.

Gammel 07-09-10, 19:41   #38
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns for øvrig det er noe man kan si i fra til barnevernsvakta om i ettertid også, slik at de kan være obs på miljøet. De kan ha oversikt over personer som kan tenkes å oppsøke slike steder, og være ekstra på vakt. De kan også gi råd om hva man skal gjøre om man ser noe liknende igjen.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 19:44   #39
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg syns for øvrig det er noe man kan si i fra til barnevernsvakta om i ettertid også, slik at de kan være obs på miljøet. De kan ha oversikt over personer som kan tenkes å oppsøke slike steder, og være ekstra på vakt. De kan også gi råd om hva man skal gjøre om man ser noe liknende igjen.

Og det å se småbarn i heroinomgivelser er grunn god nok for å varsle. Det kan godt være det ikke er noe galt fatt, men den vurderingen skal gjøres av noen som kan gjøre den godt - ikke av en som passerer forbi i full fart.

Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 21:28   #40
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sånn generelt så er 02800 et lavterskel-nummer til Politiet. Så det er bare å ha lav terskel for å ringe og evt. be om råd.
Bedre å ringe en gang for mye enn for lite.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:08.