|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Whatever, never mind
|
![]() Husk refleks!Jepp. Det er kveldens oppfordring. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Husk refleks!Takk for tips! Jeg er et vandrende juletre nå, etter å ha gått i mørket her en kveld og følt meg usynlig og ukomfortabel. Nå har jeg en refleks bakpå ryggen (i matchende farge som jakka), og to dinglende fra veska.
![]() |
#4 |
På vei
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Husk refleks!Jepp, det er lett å glemme i en overgangsperiode. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Husk refleks!Takk for påminnelse. Jeg har en lei tendens til å komme på dette når jeg har jogget i 5 minutter og innser at jeg er fullstendig usynlig for alle bilister. Huff, jeg skal skjerpe meg.
![]() |
![]() |
#7 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Husk refleks!Jepp, fint med påminnelse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Husk refleks!Når hunden kveldsluftes (hvilket er den vanligste årsaken til at vi er ute og går i mørket) har både hund og eier refleksvest.
![]() |
#9 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Husk refleks!Kjempeviktig i byen også! Mange tror st msn ikke trenger det i opplyste bygater, men det er minst like viktig der. Jeg kjørte rundt i går kveld, og det var kjempeskummelt. Skyggene blir så veldig mørke når man har kraftige lyspunkter innimellom.
![]() |
#10 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Husk refleks!
Har du noen stilige å anbefale, eller?
![]() |
#11 |
![]() Sv: Husk refleks!Til jobb går ikke jeg heller i refleksvest. Jeg går stort ett ikke langs trafikkert vei uansett, og der det er, er det i så fall altså på fortau og gangveier. Da går det i refleksbånd og dingle-reflekser. Men til lufting av hund er det obligatorisk for både menneske og hund. tiden er også kommet for at Knerten har sin egen barnerefleksvest på seg når han leker ute (utenom formiddagen i helga (ja, og i barnehagen da, inne på lukket område midt på lyse dagen)), selv om vi egentlig bare går ned på lekeplassen.
![]() |
#13 |
absolutt, men flere dinglereflekser her og der, 2-3-4 sånne "slå rundt hånden/foten/veskereima"-bånd og evt påsydd på yttertøy, når man bare skal gå på fortau på et tidspunkt hvor det enten er "ingen biler ute" eller "nesten begynt å bli lyst" på morgenen, og tross alt ikke blitt mørkt på vei hjem fra jobb etter ordinær tid?
![]() |
#14 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Husk refleks!Her er det også snakk om fortau. Og jeg skjener aldri ut i veien utenom fotgjengerfelt, og stopper opp og passer på at bilen bremser før jeg går ut i veien. Og joda, en liten dinglerefleks kan utgjøre den helt store forskjellen. Det husker jeg meget godt fra mørkekjøringa på kjøreskolen, samt egen erfaring i trafikken. Men det må være en ren og ikke altfor oppskrapt refleks, da.
![]() |
#15 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Husk refleks!På vei til jobb i dag, i halvmørke, jeg i bil og langs en vei med gatelys, gikk det et menneske med svarte klær og en liten dinglerefleks. Jeg så ikke vedkommende før jeg var rett bak henne. Det var fortau på andre siden av veien, men hvorfor benytte seg av det. :snilll: Refleksvest er best, uansett, så å nekte å ta på seg det pga kulhet, blir litt søkt i mine ører.
![]() |
#16 |
Sviiisj!!
|
Nja, å nekte å gå på fortauet er nok det som er mest søkt, i mine øyne. Og kanskje bytte ut den slitte refleksen med noen flere nye.
![]() |
#17 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Husk refleks!Ja, klart, det også. Men så skal man altså forlate fortauet, krysse veien, gå langs mørke bygninger eller på åpne parkeringsplasser osv. Refleksvester er det optimale.
![]() |
#18 |
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Husk refleks!Det er ikke alltid man vises så godt på opplyste fortau heller. Greit nok, man kjører jo ikke på fortau men jeg fikk meg i hvert fall en vekker her en mørk kveld da vi kjørte forbi en mørkkledd mann med svart labrador som var ute og gikk - han var nesten umulig å få øye på når han var "mellom" to gatelys. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Sviiisj!!
|
Det er klart man er forsiktig når man krysser veien.
![]() |
#20 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Husk refleks!Så du mener at folket ikke tåler det? Det er jeg veldig uenig i, og når det gjelder sikkerhet og sikkerhetsopplæring, er vi veldig på barna våre, trer på de vester så de er synlige på skoleveien, men vi glemmer oss selv. I Trondheim ble et par stykker påkjørt i gangfelt, steder hvor det er bra med belysning om kvelden/natten, men de er uansett ikke lett å se, alltid. Refleksvester ser du på veldig lang avstand.
![]() |
|
|