|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
This is normal!
|
![]() Hva ville du lært din snakkende fugl å si?Denne tråden fikk meg til å lure på hva som er det fineste å lære bort til snakkende fugler. Hva ville jeg prøvd å få inn i skallen til papegøyen Polly eller undulaten Unni hvis jeg hadde sjansen? (Nei, det skal ingen fugl inn i mitt hus. Dette er rent hypotetisk. Jeg har levd ett år sammen med en "lymfeparasitt", og det var nok.)
![]() |
![]() |
#3 |
Passiv
|
![]() Sv: Hva ville du lært din snakkende fugl og si?For mange mange år siden passet min mor på sin søsters undulat i 3 uker. På den tiden lærte vi han å si "tåsk" (dust). Det kom av at var helt umulig og fikk høre titt og ofte at han var en tosk.. Så plutseig hørte vi at han gjentok det. Han kunne god dag fra før av. Så når min tante kom hjem, ble hun møtt med "God dag tosk" |
![]() |
![]() |
#6 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Hva ville du lært din snakkende fugl å si?Kan jeg ikke heller få skrive hva jeg tror han har lyst å lære å si selv?
![]() |
#7 |
Jeg bor i en stubbe!
|
![]() Sv: Hva ville du lært din snakkende fugl å si?Min barndoms to undulater majuet. Det var ganske fint.
![]() |
#8 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva ville du lært din snakkende fugl å si?Undulaten søsteren min eide hadde ikke så stort ordforåd eller kunne lange setninger, men noe kunne den. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
This is normal!
|
![]() Sv: Hva ville du lært din snakkende fugl å si?Kanskje jeg må få meg en snakkende fugl likevel?
![]() |
![]() |
#13 |
Passiv
|
![]() Sv: Hva ville du lært din snakkende fugl å si?Jackoen til en venninne kunne mange ord, og var ram til å rope på bikkja med stemmen til moren - eller - det hørtes ut som moren. Bikkja kom ivrig, og så var det bare det forbaska fjærkreet som lurte henne. Gang på gang. |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Sv: Hva ville du lært din snakkende fugl å si?
Jeg må ha papegøye! |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
flisespikker
|
![]() Sv: Hva ville du lært din snakkende fugl å si?Den morsomste setningen jeg har hørt at noen har lært en papegøye er "Neimen - kan du snakke også?". Den vil effektivt punktere enhver replikk som folk retter til den.
![]() |
#16 |
er grønn og fin.
|
![]() |
#17 |
This is normal!
|
Den var kjempebra!
![]() |
![]() |
#18 |
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva ville du lært din snakkende fugl å si?Mine foreldres undulat, Linus, hadde opptil flere glansnumre ut fra et reportoire på drøyt 20 ord:
![]() |
![]() |
#19 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Hva ville du lært din snakkende fugl å si?Vi hadde en kanarifugl som kunne etterligne telefonen (de gamle grå med pipetone), så etter hvert ventet vi alltid en tre - fire signal før vi gadd å ta den, i tilfelle det bare var falk fuglealarm.
![]() |
![]() |
#20 |
Personlig pessimist
|
![]() |
![]() |
|
|