|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Istria eller Parga?To alternativer peker seg ut til årets sommerferie. Det ene er Istria, gjerne med bil/ biltog, men kanskje med fly. Leie et eller annet via Sembo. Turer til Serbia, Bosnia og Italia. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Istria eller Parga?Noen som eventuelt kan anbefale et hotell i Parga? De ser ok ut alle sammen, egentlig, og ligger en km fra stranda, de aller fleste. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Istria eller Parga?Dytter igjen! Hjelp! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Istria eller Parga?Jeg har vært i Parga,og det var fantastisk! Det var pre-barn, men jeg har anbefalt stedet til en venninne som reiste dit med barn også, og elsket det. Jeg vet ikke hvorfor det er så billig, egentlig? Kanskje fordi det er lite fancy hoteller der, og mer leilighetshotell? Det er heller ikke særlig til uteliv, men det trenger man jo ikke når man reiser med barn.
Sist redigert av Tallulah : 13-01-11 kl 09:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Istria eller Parga?Jeg har vært i Parga, og likte meg veldig godt der. Mitt inntrykk er at det var mye voksne (par) som reiste dit. Vi reiste riktignok utenom skolens ferier. Det er en liten men veldig koselig by. Vi farta mye rundt med bil og moped og fikk sett masse. Stranden er veldig flott. Jeg er veldig usikker på om jeg ville reist med barn, men anbefaler plassen. Hotellet vi bodde på var forresten veldig fint, men det lå lengst vekk fra by/strand, var ikke basseng der eller noen form for bar/restaurant/kafe. Muligens ikke det du er ute etter? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Istria eller Parga?
Oh, SHIT! Hvordan kommer man seg opp dit? Hvor langt er det fra Parga? Hva gjør man på Korfu? Er ikke den turen du snakker om litt bratt og svingete? Har høydeskrekk og hater stup, men det ser fantastisk ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Kontrollfrik
Hvilket hotell var det? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Istria eller Parga?Parga er fint, men jeg ville ikke reist dit i 2-3 uker. Vi var der i en uke og det var akkurat passe. Vi hadde kun med en 6 uker gammel baby, ingen andre barn og det var egentlig greit. Vi gikk mye og vi tok en tur over til Korfu.
![]() |
#9 |
Kontrollfrik
Ok, takk. Lurer på om det utgår da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Glamorøs
|
Det var andre barn der da vi var der, både norske og italienske. Om dere bosetter dere på et av hotellene langs strendene er det nok størst sjans til å møte andre barn. Avstandene er små, så det er ikke noe problem å spasere rundt, finne små søte butikker og cafeer.
![]() |
#11 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Istria eller Parga?Hmmm... Det høres jo flott ut! |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Istria eller Parga?Såpass store barn kan jo være interessert i historie, så om de er det, så tror jeg de vil ha det fint. Min venninne var der med datteren som da var 6, og de hadde bl.a. vært på sjørøvertur for barn. Om man melder seg på slike ting, samt hører med reiseselskapet hvilket hotell det er flest barn på, så tror jeg det skal være helt fint.
![]() |
#13 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Istria eller Parga?Jepp, jeg er som deg! Mannen min prøver å lære meg å roe ned, så jeg føler jeg er flink dersom jeg greier en halv dag på en solseng. Jeg har dessuten godt av å roe ned, så det er en fin ting om jeg greier å slappe av slik. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Istria eller Parga?Stakkar liten. Da ville jeg nok kanskje ikke kjørt til Meteora, det er svingete (nå skal det sies at vi var der i 2003, og siden det er et turistmål, så kan veiene ha blitt utbedret). Men det er flust av kortere turer og strandliv hun kan kose seg med. Men det er varmt da.
![]() |
#16 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Istria eller Parga?Jeg er enig med Tallulah at for historieinteresserte barn kan det være en fin tur. Vi hadde ikke en eneste dag på stranden, hadde vi hatt det så hadde det kanskje gått greiere med 2 uker. Vi kunne fint reist flere steder enn det vi gjorde mens vi var der, men med babyen og formålet vårt for turen syns vi det var greit å gå en del rundt istede.
![]() |
#17 |
Aktiv
Medlem siden: Sep 2009
![]() |
![]() Sv: Istria eller Parga?Parga er bare utrolig flott! Var det en uke i August å storkoste meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Istria eller Parga?Så utrolig koselig ut! Men passer kanskje best til en parferie? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|