Sv: Istria eller Parga?
Jeg har vært i Parga,og det var fantastisk! Det var pre-barn, men jeg har anbefalt stedet til en venninne som reiste dit med barn også, og elsket det. Jeg vet ikke hvorfor det er så billig, egentlig? Kanskje fordi det er lite fancy hoteller der, og mer leilighetshotell? Det er heller ikke særlig til uteliv, men det trenger man jo ikke når man reiser med barn.
Kule ting: Borgen, ferge til Korfu, 4 fine strender (bystranda, en søt liten rullesteinstrand som ble min favoritt, og to sandstrender på hver side av byen), mulighet til å gå tur i olivenlunder, mye historikk, bl.a. en diger romersk bymur litt utenfor byen. Jeg tror området også var okkupert av tyrkerne i en periode, og det er ganske mye både eldre og nyere historikk man kan fordype seg i.
Jeg vil også anbefale å leie bil, og kjøre til Meteora. Det er en opplevelse uten like. Da kan dere kjøre innom mange ruiner på veien, en fin dryppsteinshule, og overnatte i vintersportsbyen Metsovo (vi møtte det greske skilandslaget på høydetrening der ). Kjøreturen er veldig variert, fra flat, grønn dalbunn langs en elv, til trange fjellveier som var ganske skumle.
Meteora:

Metsovo:

Caves of Perama (i nærheten av byen Ioannina)

Jeg har ikke vært på greske øyer, men jeg syns det var fint å oppleve fastlandshellas. Vi var der i to uker, og om man skal være på bystranda i to uker, er det litt dødt ja. Jeg liker å reise litt rundt.
Sist redigert av Tallulah : 13-01-11 kl 10:39.
|