|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Fortynnet
|
![]() Hjemmelagde kyllingnuggets?Jeg har sagt at elleveåringen kan velge en middag han hadde ordentlig lyst på på fredag, og han foreslo kyllingnuggets. Det har jeg aldri lagd og heller aldri smakt tror jeg. Jeg orker ikke servere ferdigkjøpte som jeg er så fordomsfull å anta består av bare MUK og transfett. Kikket litt etter oppskrifter, men hvis noen kan anbefale en de vet funker, blir jeg glad. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hjemmelagde kyllingnuggets?Her er mine. elendige bilde, men dog. http://sukkerungen.wordpress.com/201...yllingnuggets/
![]() |
#3 |
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hjemmelagde kyllingnuggets?Mannen har en spesialitet han kaller cornflakeskylling som minner om nuggets, men er mye bedre og med ordentlig kyllingkjøtt.
![]() |
#5 |
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hjemmelagde kyllingnuggets?Jeg skjærer kyllingfilet i passende biter, dypper de i egg og deretter i knust cornflakes/salt/pepper. Steker de på langpanne i stekeovnen til de er gyllne og gjennomstekte.
![]() |
#7 |
Lengter etter sola
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hjemmelagde kyllingnuggets?Du kan jo bruke vanlig strøkavring også. Jeg steker de ikke i frityr, men i stekeovnen.
![]() |
#8 |
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hjemmelagde kyllingnuggets?De må sikkert ikke frityrstekes, men de blir veldig sprø og fine om du gjør det. Men det blir fetere mat, ja.
![]() |
#9 |
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Hjemmelagde kyllingnuggets?Mine er ikkje frityrsteikte. Dei er steikt i olje på panne.
![]() |
#10 |
flisespikker
|
![]() Sv: Hjemmelagde kyllingnuggets?Tallulah har en oppskrift som vi (og de ungene vi har gitt den til) liker, den er med parmesan i strøet og steking i ovn: http://www.foreldreportalen.no/forum....php?p=1859019
![]() |
#12 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hjemmelagde kyllingnuggets?Eg visper saman egg og sweet chili saus. Dypper kyllingbiter i det, og ruller dei i knust nachos. Steiker i steikomnen. Fungerer også ypperleg med torsk.
![]() |
#13 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hjemmelagde kyllingnuggets?Jeg lager mye kyllingnuggets, og da spiser ungene godt.
![]() |
![]() |
#14 |
Endelig mamma
Medlem siden: May 2012
![]() Sv: Hjemmelagde kyllingnuggets?Jeg har laget Nigella Lawsons Ritzy chicken nuggets et par ganger. De er ganske gode, og enkle å lage.
![]() |
#15 |
Superduper
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hjemmelagde kyllingnuggets?Jeg lager som Tjorven, men bruker også knuste Ritzkjeks som panering. Steker i stekepanne.
![]() |
#16 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Hjemmelagde kyllingnuggets?Ja, her er det jo nok oppskrifter til å lage kyllingnuggets hele uka. Og blir de ikke riktige, får jeg kjøpe en pakke av de som er laget av kyllingfilet, jeg visste ikke at det fantes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hjemmelagde kyllingnuggets?
...Eller knust knekkebrød. Knuser med kjevle i plastpose. Funker som ei kule.
![]() |
#18 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Hjemmelagde kyllingnuggets?Jeg har laget mange varianter av dette, inkludert glitter-kyllingen, men jeg får det ikke til k stekeovn, de blir ikke sprø, men bløte. Tips? |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Epikur
|
![]() Sv: Hjemmelagde kyllingnuggets?Jeg dypper i pisket egg med salt, pepper, paprika og kanskje litt kajenne, og deretter i knuste corn flakes. Steker i Vita-olje i en stekepanne, ikke fritering.
![]() |
#20 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Hjemmelagde kyllingnuggets?Kajenne gjør seg i det meste, takk for tipset. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|