Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hjemmelagde kyllingnuggets?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-04-13, 16:09   #1
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hjemmelagde kyllingnuggets?

Jeg har sagt at elleveåringen kan velge en middag han hadde ordentlig lyst på på fredag, og han foreslo kyllingnuggets. Det har jeg aldri lagd og heller aldri smakt tror jeg. Jeg orker ikke servere ferdigkjøpte som jeg er så fordomsfull å anta består av bare MUK og transfett. Kikket litt etter oppskrifter, men hvis noen kan anbefale en de vet funker, blir jeg glad.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-13, 16:11   #2
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hjemmelagde kyllingnuggets?

Her er mine. elendige bilde, men dog. http://sukkerungen.wordpress.com/201...yllingnuggets/

Du treng jo ikkje lage dei glutenfrie, om du ikkje treng det.

Gammel 17-04-13, 16:14   #3
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Mannen har en spesialitet han kaller cornflakeskylling som minner om nuggets, men er mye bedre og med ordentlig kyllingkjøtt.
Han skjærer kyllingfileter i mindre biter, og lager en frityrrøre som disse dyppes i. Deretter dyppes de i knust cornflakes og krydder og friteres i egnet olje. Det pleier å gjøre stor suksess hos både små og store.

Gammel 17-04-13, 16:15   #4
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Jeg så de hadde kyllingnuggets av kyllingfilet på butikken her om dagen, men jeg har ikke prøvd dem.

Gammel 17-04-13, 16:16   #5
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Jeg skjærer kyllingfilet i passende biter, dypper de i egg og deretter i knust cornflakes/salt/pepper. Steker de på langpanne i stekeovnen til de er gyllne og gjennomstekte.

Gammel 17-04-13, 16:19   #6
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det cornflakes som er utenpå altså? Og MÅ de frityrstekes?

Gammel 17-04-13, 16:21   #7
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Du kan jo bruke vanlig strøkavring også. Jeg steker de ikke i frityr, men i stekeovnen.

Gammel 17-04-13, 16:27   #8
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

De må sikkert ikke frityrstekes, men de blir veldig sprø og fine om du gjør det. Men det blir fetere mat, ja.

Gammel 17-04-13, 16:27   #9
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Mine er ikkje frityrsteikte. Dei er steikt i olje på panne.

Gammel 17-04-13, 16:36   #10
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tallulah har en oppskrift som vi (og de ungene vi har gitt den til) liker, den er med parmesan i strøet og steking i ovn: http://www.foreldreportalen.no/forum....php?p=1859019

Gammel 17-04-13, 16:52   #11
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Takk for alle svar! Siden Tallulahs parmesankylling allerede er en favoritt her i huset, tror jeg jeg prøver meg på denne!

Gammel 17-04-13, 17:16   #12
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Eg visper saman egg og sweet chili saus. Dypper kyllingbiter i det, og ruller dei i knust nachos. Steiker i steikomnen. Fungerer også ypperleg med torsk.

Gammel 17-04-13, 17:24   #13
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lager mye kyllingnuggets, og da spiser ungene godt.

Jeg kjøper kyllingfileter og deler disse i passende biter. De vendes først i mel, så i egg og så en blanding av strøbrød, sesamfrø og revet parmesan (omtrentlig 1/3 av hver og så tilsatt litt salt og pepper). Dette stekes i ovnen omtrentlig 20 minutter, men de snus en gang i løpet av steketiden.

Jeg serverer ofte med ris, grønnsaksstaver og en karrisaus, men tilbehøret kan varieres.

Gammel 17-04-13, 20:58   #14
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Jeg har laget Nigella Lawsons Ritzy chicken nuggets et par ganger. De er ganske gode, og enkle å lage.
http://www.foodnetwork.com/recipes/n...ipe/index.html

I stedet for buttermilk mener jeg at jeg har brukt yoghurt naturell et par ganger (?), men jeg husker ikke akkurat i farta, for det er lenge siden jeg har laget den. Hvis det er mye "marinade" som blir sittende utenpå kyllingbitene, har jeg tatt noe av dette vekk før jeg har panert med de knuste ritzkjeksene, slik at paneringen ikke har blitt for fuktig.

Når vi steker slike ting, som helst skal bli sprø utenpå, i ovnen bruker vi å ha olje i en form eller i langpannen. Deretter varme dette opp i ovenen først, og deretter legge kyllingbitene i panna/formen. Da skal oljen være så varm at det freser litt når du legger kyllingen i formen. Og så snur jeg bitene etter at de har stekt halvparten av tiden. Det blir en del "røykos" av dette, men det blir veldig sprøtt og godt.

Gammel 17-04-13, 21:22   #15
M&M
Superduper

M&M sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
M&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg lager som Tjorven, men bruker også knuste Ritzkjeks som panering. Steker i stekepanne.

(Lager fiskepinner på samme måte...)

Gammel 17-04-13, 21:23   #16
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Ja, her er det jo nok oppskrifter til å lage kyllingnuggets hele uka. Og blir de ikke riktige, får jeg kjøpe en pakke av de som er laget av kyllingfilet, jeg visste ikke at det fantes.

Gammel 17-04-13, 21:32   #17
Ellisiv
Bør lage seg en tittel selv

Ellisiv sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Snuppa, her.

Du kan jo bruke vanlig strøkavring også. Jeg steker de ikke i frityr, men i stekeovnen.

...Eller knust knekkebrød. Knuser med kjevle i plastpose. Funker som ei kule.

Jeg bruner dem i stekepanne og så ettersteker i ovn etterpå. Ungene elsker dem.

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-13, 08:02   #18
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har laget mange varianter av dette, inkludert glitter-kyllingen, men jeg får det ikke til k stekeovn, de blir ikke sprø, men bløte. Tips?

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-04-13, 08:25   #19
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg dypper i pisket egg med salt, pepper, paprika og kanskje litt kajenne, og deretter i knuste corn flakes. Steker i Vita-olje i en stekepanne, ikke fritering.

Gammel 18-04-13, 08:29   #20
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Kajenne gjør seg i det meste, takk for tipset.

Jeg har en ganske sterk frityr-vegring. Har laget vårruller et par ganger, og det er det hele. Det er noe med å se alt det fettet som ikke appellerer til meg.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:20.