|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
can-jur
|
![]() BekvemmelighetsløgnerEn spinnoff fra denne tråden: http://www.foreldreportalen.no/forum...d.php?t=113189
![]() |
![]() |
#2 |
can-jur
|
![]() Sv: BekvemlighetsløgnerJeg er av de som ikke kan fordra folk som alltid uansett setting må være 100% ærlige.
![]() |
![]() |
#3 |
litt gøy på håret
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: BekvemmelighetsløgnerBegravelse/ikke begravelse synes jeg kanskje er å trekke den litt lnagt, men bekvemmelighetsløgner er jeg for. Alle trenger AV OG TIL å bli snakket litt etter munnen. For meg ligger det også en del i måten man sier ting på.
![]() |
#4 |
Passiv
|
![]() Sv: BekvemmelighetsløgnerÆrlighet med kjærlighet er en bra praksis. |
![]() |
![]() |
#5 |
heimføing
|
![]() Sv: BekvemmelighetsløgnerHar ikke lest tråden du henviser til, men generelt er jeg for å være ærlig. Ikke at jeg trenger å si alt jeg mener, men det jeg sier skal være sant. Så enkelt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: BekvemmelighetsløgnerJeg er kjent for å være veldig ærlig og rett frem. Noen kan ikke fordra meg pga det og andre liker meg akkurat pga det. Jeg holder heller munn enn å lyve. Noen mennesker vet jeg at ikke tåler min ærlighet og derfor er jeg mer forsiktig med hva jeg sier til de.
![]() |
#7 |
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: BekvemmelighetsløgnerJeg synes virkelig ikke at løgn slik du beskriver det hører hjemme i den settingen vi diskuterte i den andre tråden.
![]() |
#8 |
Leser
|
![]() Sv: Bekvemlighetsløgner
Jeg er på grensen til patalogisk ærlig, det vil si at jeg kan tie også, men jeg snakker veldig sjeldent usant. Altså jeg sier selvfølgelig feil som alle andre, men jeg kan ikke huske sist jeg ikke snakket sant med overlegg.
![]() |
#9 |
Passiv
|
![]() Sv: BekvemmelighetsløgnerJeg snakker ikke usant med overlegg, men jeg kan fint la være å si noe, om jeg tror det er mer "humant". |
![]() |
![]() |
#10 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: BekvemmelighetsløgnerJeg syns godt man kan koselyve litt innimellom. Når man har lært seg at ærlighet og åpenhet er det riktige, vel og merke.
~Maybe it's time to heal~ Sist redigert av Kirsebær : 30-03-11 kl 21:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: BekvemmelighetsløgnerJeg prøver virkelig å være ærlig, det er viktig for meg - men det er også viktig for meg å ikke såre folk hvis jeg kan unngå det. Ergo hender det at jeg kommer med en liten hvit løgn av typen Kirsebær skisserer over her.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: BekvemmelighetsløgnerNår nokon ringe meg privat på jobb som eg egentlig ikkje har tid eller lyst snakke med bruke eg seie at eg skal i et møte. Slike ting er eg glatt som en ål på. Så ja, eg er muligens en bekvemmlighetsløgner.
![]() |
![]() |
#13 |
maler
|
![]() Sv: BekvemmelighetsløgnerÆrlighet er jo ikke nødvendigvis å si alt man vet på mest mulig brutale måte. Jeg sier ikke noe som er direkte usant. Det skal mye til. Snakke folk etter munnen derimot, det gjør jeg ofte. Det er stort sett mulig uten å lyve. Men det finnes garantert situasjoner hvor jeg ville lyve fordi alternativet var å bryte med noe jeg synes er viktigere enn å ikke lyve. Jeg kommer bare ikke på en situasjon nå.
![]() |
#14 |
Gjør så godt som jeg kan.
![]() Sv: BekvemmelighetsløgnerÆrlighet varer lengst for min del, og jeg liker at folk er ærlige mot meg, men det er mange måter å si ting på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: BekvemmelighetsløgnerNoen løgner er rett og slett bare smøring for relasjoner. Har en venn kjøpt et skjørt og spør om det er fint, kan man i ærlighetens navn enten si " det var skikkelig kjerring" eller holde kjeft. Eller man kan smøre relasjonen og si " det var helt din stil!" |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Borte
|
![]() Sv: BekvemmelighetsløgnerSmå løgner av typen "Så fine sko" når jeg egentlig syns skoa ikke var så kule kan jeg glatt presse frem. Hvis det kommer til litt større ting så har jeg det dårligste pokerfjeset en kan tenke seg, og ender stort sett alltid med å si sannheten fordi jeg ikke greier annet. Jeg er ganske god på å holde kjeft om ærligheten min ikke er strengt nødvendig syns jeg, men kunne sikkert vært enda bedre på de sosiale reglene der. Jeg angrer ofte på ting jeg har sagt.
![]() |
#17 |
stille
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: BekvemmelighetsløgnerJeg husker at jeg som 15-åring(og det er veldig lenge siden jeg var 15!) ble spurt om hva jeg syntes om en venninnes nye hårfrisyre. Ærlig som jeg er svarte jeg; "det var ikke fint!" Vi brukte mange år på å ordne opp i det.
![]() |
#18 |
can-jur
|
![]() Sv: BekvemmelighetsløgnerMen en bevemmelighetsløyn vil jo ikke alltid bli løyet for å sette seg selv i et bedre lys? Jeg løy engang da jeg brøt med en kjæreste for lenge, lenge siden og la skylda på meg selv, heller enn å si som sant var, at hans utroskap 6 mnd tidligere hadde drept forholdet vårt. Den dag i dag står den løynen seg og gjør meg til den slemme blandt hans familie og venner. Men konfrontert med saken i dag, ville jeg fortsatt løyet.
![]() |
![]() |
#19 |
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Bekvemmelighetsløgner
Jeg forstår deg ikke engang når jeg virkelig går inn for å prøve
![]() |
#20 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Bekvemmelighetsløgner
Hvorfor det, egentlig? Det var da bare rart.
![]() |
|
|