Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hormoner fra p-piller påvirker fisken i havet

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-07-11, 20:22   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hormoner fra p-piller påvirker fisken i havet

Leste nettopp i avisen at hormoner fra p-piller får enkelte sorter mannlig fisk til å reprodusere seg. Sånne ting er jo litt creepy, synes jeg, med tanke på at så mye av det vi inntar av medisiner og mat havner i sjøen? Har dere tenkt over det? Jeg tar ikke p-piller heldigvis, og jeg bruker heller ikke Splenda etter at jeg leste hvor stor miljøtrussel den utgjør når vi skiller den ut.
Hva kan gjøres med dette? Bedre renseanlegg? Eller er det egentlig ikke en så stor miljøtrussel?

Gammel 07-07-11, 20:28   #2
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hormoner fra p-piller påvirker fisken i havet

Jeg klarer ikke tenke forbi Kveis for tiden, så dette kan jeg ikke ta inn over meg.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-11, 22:35   #3
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns hormonforurensing generelt er veldig skummelt, og det virker uutforsket også. Og jeg lurer på hvor mye det påvirker menneskelig reproduksjon, stoffskiftesykdommer, overvekt og hva har du.

Gammel 07-07-11, 22:47   #4
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Leste nettopp i avisen at hormoner fra p-piller får enkelte sorter mannlig fisk til å reprodusere seg.

Hva? Kan mannlig fisk reprodusere seg? Jeg har tidligere lest at det er for mye koffein i havet utenfor Tromsø. Dette gjør meg om mulig enda mer bekymret. Den mannlige fisken kan reprodusere seg og får tilgang til alt for mye koffein? Dette er kritisk!

(Beklager, det er sent, og jeg har fått for mye sukker.)

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-11, 22:55   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg syns hormonforurensing generelt er veldig skummelt, og det virker uutforsket også. Og jeg lurer på hvor mye det påvirker menneskelig reproduksjon, stoffskiftesykdommer, overvekt og hva har du.

Enig, jeg synes det er veldig skummelt. Og jeg synes det er tankevekkende at alt vi inntar skal ut igjen, og at det ikke akkurat bare forsvinner i intet når vi går på do. Mennesker verden rundt går jo på ganske enorme doser medisiner og hormonpreparater, og spiser kjemikalier i mat og lignende.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:34.