|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: På landet ♥
![]() |
![]() Gaveboks til bryllupJeg har så lyst å gi brudeparet (svoger/svigerinne) en boks/eske/"kiste" til bryllupet som ikke skal åpnes før de har vært gift i 10 år.
![]() |
#2 |
lettere utlada
|
![]() Sv: Gaveboks til bryllupDet du KAN gjøre er å lage en kiste/eske og sette den på gavebordet. Så oppfordrer du alle i bryllupet til å skrive en hilsen el. en tjeneste (middag, barnevakt, kinotur el.l.) og legge oppi.
![]() |
#3 |
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gaveboks til bryllupLagringsvin, årets hyper innen musikk/film/blader/diller. Noe som kan gjenskape stemningen fra dengang da (om 10 år altså).
![]() |
#4 |
Off the map.
|
![]() Sv: Gaveboks til bryllupStatistisk sett kan de meget vel være skilt innen den tid. Eller en av dem kan dø. Synes ett eller tre år holder.
røverunger 03 og 08 Sist redigert av mkj : 13-06-12 kl 08:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gaveboks til bryllupSkal vi se, hadde jeg klart å holde meg i 10 år før jeg sjekket innholdet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Stadig innom
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nær Bergen
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gaveboks til bryllupDenne har vært brukt flere ganger i min familie. Men vi har hatt ettårbryllupsdagen som "åpnedag" Synes også at 10 år var veldig lenge. Vi skrev små hilsener på fargerike lapper og la oppi en fint pyntet eske sammen med to fine vinglass og en vinflaske som kan lagres :-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Gaveboks til bryllup10 år! Seriøst!? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Gaveboks til bryllupJeg hadde syntes det var kjempegøy å få noe sånt - jeg giftet meg da jeg var 20 og kunne åpnet den for tre år siden allerede. Men jeg synes forslaget om tjenester/noe hyggelig eller lignende var bra, og da kanskje med åpningsdag etter tre eller fem år - avhengig av hvor de er i livet nå.
![]() |
#10 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Gaveboks til bryllup
Og, ikke minst, forteller hva det er i esken, slik at det blir lagret på riktig måte. Og da forsvinner jeg mye av poenget, lizzm. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jøss. Usedvanlig dårlig, faktisk. Jeg synes ideen er fin og omtenksom, og går mange, mange andre gaver en høy gang når det gjelder å være gjennomtenkt og gitt fra hjertet. Jeg kan allikevel være enig i at tidsperspektivet er i lengste laget, og at 1-3 år kanskje holder? Lapper med lykkeønskning fra gjestene, bryllupsdagens avis, kanskje, og evt en beskjed om middagsinvitasjon eller en liten happening som du arrangerer?
![]() |
#12 |
Bedreviter
|
Med et ettårsperspektiv, hadde det vært en helt ok gave i mine øyne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jul 2010