Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Fra én tråd til en annen

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-04-07, 15:43   #1
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Fra én tråd til en annen

Om dere er rasende uenig med noen i èn tråd, legger dere det fra dere i neste med samme bruker(e), eller følger irritasjonen med. Om man da har vært irriterende uenige, da...

Jeg spør fordi jeg av og til (på diverse fora) har sett at mange ikke klarer det.

Hvordan er det med dere?

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-07, 15:52   #2
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fra én tråd til en annen

Nja...det skal noe til å overbevise meg om at en faktisk har fornuftige oppegående meninger dersom jeg har oppfattet personen som fullstendig blåst i en annen tråd.

Og jeg husker hvilket fortball-lag de forskjellige liker. Noe som ofte sier sitt.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-07, 15:53   #3
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg klarer det stort sett veldig greit.

Jeg er utstyrt med en velsignet dårlig hukommelse og husker knapt nok hvem jeg har vært sint på. Jeg skiller på sak og person.

Hvis ikke jeg har blitt oppriktig såret, da...
Jeg følger ikke etter vedkommende rødprikker alt h*n sier, jeg tar det opp pr pm og får ut sinnet og aggresjonen.

Det skjer veldig sjeldent at noen irriterer eller sårer meg såpass, egentlig.

Gammel 02-04-07, 15:55   #4
TBM
Passiv

Standard

Jeg tror jeg klarer det, men så tar jeg kanskje ikke fram det største sinnet mitt her inne heller.

Men etter å ha vært forholdsvis uenig/misliker sterkt stilen til noen, så holder jeg meg konsekvent borte fra de diskusjonene de starter.

Svar med sitat
Gammel 02-04-07, 15:57   #5
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kommer an på. Jeg blir ikke så sur over å være uenig med noen at det trenger gi langvarige effekter, men dersom jeg har blitt irritert på ordentlig, og synes vedkommende er skikkelig dum og/eller usympatisk, så kan nok det sitte i ganske lenge. Men jeg prøver å enten oppføre meg ordentlig (eller holde meg unna fremtidig diskusjon med vedkommende) likevel.

Gammel 02-04-07, 15:58   #6
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg klarer det stort sett veldig greit.

Jeg er utstyrt med en velsignet dårlig hukommelse og husker knapt nok hvem jeg har vært sint på. Jeg skiller på sak og person.

Hvis ikke jeg har blitt oppriktig såret, da...
Jeg følger ikke etter vedkommende rødprikker alt h*n sier, jeg tar det opp pr pm og får ut sinnet og aggresjonen.

Det skjer veldig sjeldent at noen irriterer eller sårer meg såpass, egentlig.

Signerer.
Er dårlig på å huske nick, og de få gangene jeg har vært skikklig irritert og tenkt: Hmm, deg skal jeg huske; så har jeg likevell glemt det i neste diskusjon.
Noen fordeler har vi etterhvert som vi blir eldre.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-07, 16:05   #7
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har veldig god hukommelse for nick, og synes det er noe av poenget ved å henge så mye på forum. Ingen vits hvis jeg ikke vet sånn ca. hvem jeg snakker med, vel? Jeg har få problemer med å være uenig i sak med noen i én tråd og helt enig i en annen. Derimot er det vel noen personligheter og skrivemåter som bare irriterer meg mer og mer jo mer jeg ser av dem, selv om jeg rett som det er kan være enig med personene bak disse i sak. Jeg unngår ingen brukere, men noen diskusjoner gidder jeg ikke å ta mer enn én gang.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-07, 16:25   #8
Line*
Expired

Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Kan dere se at et menneske kan ha helt på trynet-meninger i deres øyne angående ett tema, og være svært oppegående angående andre temaer, eller følger det dårlige inntrykket med til neste tema?

Sånn burde jeg vel formulert det.

Gammel 02-04-07, 16:25   #9
Line*
Expired

Standard

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Nja...det skal noe til å overbevise meg om at en faktisk har fornuftige oppegående meninger dersom jeg har oppfattet personen som fullstendig blåst i en annen tråd.

Du har jo forsåvidt svart på spørsmålet.

Gammel 02-04-07, 16:30   #10
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Alle kan ha forskjellige meninger om så mangt.

Jeg pleier å legge fra meg slike "sure" inntrykk før neste diskusjon med evt samme person.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-07, 16:33   #11
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Artig at du skulle spørre, tenkte faktisk samme tanke her om dagen.

Ja, jeg tror jeg klarer å legge fra meg det som vi har diskutert tidligere. Røde prikker osv. blir for det det er og den diskusjonen det var ment for, jeg prøver i alle fall.

Er det derimot en person som hele tiden driver personagrep, alltid skal være uenig selv om saken er klar og fakta på bordet, men uansett driver diskusjonen videre, ja da må jeg si jeg ikke helt klarer å svelge det.

Gammel 02-04-07, 16:48   #12
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Kan dere se at et menneske kan ha helt på trynet-meninger i deres øyne angående ett tema, og være svært oppegående angående andre temaer, eller følger det dårlige inntrykket med til neste tema?

Jeg tror jeg kan svare ja på det første og tja på det siste. Det er jo enkelte som er domme som brø og som jeg stort sett ikke klarer å gjøre annet enn å himle over, men så er det andre som jeg kan diskutere heftig med i én tråd og være enig med i en annen. Deg, for eksempel. Jeg tror du har fått både røde og grønne av meg.

Gammel 02-04-07, 16:53   #13
Line*
Expired

Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg tror jeg kan svare ja på det første og tja på det siste. Det er jo enkelte som er domme som brø og som jeg stort sett ikke klarer å gjøre annet enn å himle over, men så er det andre som jeg kan diskutere heftig med i én tråd og være enig med i en annen. Deg, for eksempel. Jeg tror du har fått både røde og grønne av meg.

Ja, det har jeg.

Jeg opplever det samme med deg, og synes det er helt greit.

Jeg vet at mange er uenige med meg i visse ting, og her på FP føles det som om mange drar det med seg videre. Jeg håper jeg tar feil, for i tilfelle er jo det egentlig veldig trist...

Gammel 02-04-07, 16:56   #14
Kaz
Juba Juba

Kaz sin avatar

Hvor: Oslo
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Om dere er rasende uenig med noen i èn tråd, legger dere det fra dere i neste med samme bruker(e), eller følger irritasjonen med. Om man da har vært irriterende uenige, da...

Jeg spør fordi jeg av og til (på diverse fora) har sett at mange ikke klarer det.

Hvordan er det med dere?

Jeg har etter hvert dannet meg et inntrykk av endel, basert på ting som er skrevet. Men hvis jeg misliker noen etter en debatt, så er det jo egentlig mitt eget problem, og ikke noe som jeg drar med meg i innleggene mine i andre diskusjoner. (Håper jeg da.) Men jeg styrer nok også litt unna, som TBM.
:klumset forklart:

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-07, 16:57   #15
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes dette er et veldig vanskelig spørsmål å svare på fordi det varierer mye ut i fra utgangspunktet.

Grunnleggende sagt, så er jeg fullt i stand til å skille sak og person. Jeg kan godt være gode venner med folk, og diskutere heftig på tema uten å bli sur. Men jeg danner meg jo også et bilde av hvem folk er etter hvordan de oppfører seg i gjentatte diskusjoner og over tid. Noen liker en godt og andre kanskje ikke fullt så godt.

Blir jeg skikkelig sur på noen, så henger det i en stund, men jeg tar det ikke ut på vedkommende i alle tråder som måtte komme av den grunn.

Når det gjelder hvordan jeg oppfatter folk og danner meg et bilde, så har jeg observert at dårlige holdninger og meninger ofte opptrer i grupper hos samme person, så noen ganger blir jeg overrasket dersom det kommer noe fornuftig fra en person som er slik belastet (med holdninger og meninger som jeg ikke liker, det kan kalles belastet ikke sant? ). Det er da altså ikke fordi jeg forventer det, det er mer sånn: Åh, der kom det enda mer fra den kanten, ikke at jeg forventet det, men at jeg bare registrerer det. Men jeg er åpen for hva som måtte komme, og har ikke noe veldig stort behov for å stemple og bås-sette folk, eller forvente negativ adferd. Jeg møter de fleste med et åpent sinn er det jeg prøver å si.

Gammel 02-04-07, 17:06   #16
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har jeg ikke opplevd å havne i en sånn "stor feide" med noen her inne, til det er jeg nok litt for diplomatisk . Men jeg har jo vært uenig med noen, og jeg kan jo være både oppgitt og irritert over enkelte personer/innlegg.

Men det er sjelden jeg tar det med meg. Jeg opplever jo like ofte at de jeg er uenig med i en tråd, er jeg enig med i en annen .

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-07, 17:08   #17
Line*
Expired

Standard

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Jeg synes dette er et veldig vanskelig spørsmål å svare på fordi det varierer mye ut i fra utgangspunktet.

Grunnleggende sagt, så er jeg fullt i stand til å skille sak og person. Jeg kan godt være gode venner med folk, og diskutere heftig på tema uten å bli sur. Men jeg danner meg jo også et bilde av hvem folk er etter hvordan de oppfører seg i gjentatte diskusjoner og over tid. Noen liker en godt og andre kanskje ikke fullt så godt.

Blir jeg skikkelig sur på noen, så henger det i en stund, men jeg tar det ikke ut på vedkommende i alle tråder som måtte komme av den grunn.

Når det gjelder hvordan jeg oppfatter folk og danner meg et bilde, så har jeg observert at dårlige holdninger og meninger ofte opptrer i grupper hos samme person, så noen ganger blir jeg overrasket dersom det kommer noe fornuftig fra en person som er slik belastet (med holdninger og meninger som jeg ikke liker, det kan kalles belastet ikke sant? ). Det er da altså ikke fordi jeg forventer det, det er mer sånn: Åh, der kom det enda mer fra den kanten, ikke at jeg forventet det, men at jeg bare registrerer det. Men jeg er åpen for hva som måtte komme, og har ikke noe veldig stort behov for å stemple og bås-sette folk, eller forvente negativ adferd. Jeg møter de fleste med et åpent sinn er det jeg prøver å si.

Jeg skjønner hva du sier, og ser at jeg kan være litt sånn selv.

Gammel 02-04-07, 17:23   #18
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Ja, i utgangspunktet kan jeg det, og det skjer egentlig veldig sjelden at jeg blir ordentlig sint/sur på noen pga. et innlegg eller flere. Man danner seg etterhvert et bilde av mange av brukerne, og dette inntrykket tar jeg nok til en viss grad med meg. Jeg liker freske diskusjoner gjerne en som tar en totalt uventet retning, og hvor ironi og skjeve kommentarer får være med. De gangene jeg reagerer negativt mot en bruker er når man tar person og ikke sak, og kommer med personangrep.

Gammel 02-04-07, 17:25   #19
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, stort sett, for jeg husker jo aldri hvem som er hvem...

Gammel 02-04-07, 18:22   #20
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg har veldig god hukommelse for nick, og synes det er noe av poenget ved å henge så mye på forum.

Jeg husker generelt lite av hvem som står for hva over tid, spesielt ikke om det går over flere fora. Om noen er verdt å huske, så er det fordi de har gått langt over min strek og den streken er temmelig langt borte i utgangspunktet. Jeg bryr meg generelt lite om andre rundt om på nett, på den måten at de gjør varige inntrykk. Ikke dermed sagt at jeg ikke har empati for mennesker rundt om i ulike vanskelige situasjoner.

For å oppsummere; ja, det finnes 2-4 personer på nett som jeg syns er brødhuer av dimensjoner ut fra tidligere handlinger eller rett og slett væremåte. Og det sier ganske mye om dem.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:28.