|
Autofil Bilsnakk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Glamorøs
|
![]() Rundkjøringer og trafikkvennlig bybilde for barnKiellands Plass i Oslo går i disse dager fra å bli lysregulert kryss til å bli rundkjøring med to filer i alle retninger, og jeg kjenner at jeg begynner å bli lei av rundkjøringene i byen.
Sist redigert av Tallulah : 20-08-12 kl 11:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: Rundkjøringer og trafikkvennlig bybilde for barnDet finnes trafikklys, som er plassert ut, bl.a. i Os og noen steder i Fana, i Bergen, hvor de lyser grønt hele tiden, men har en slags sensor som registrerer når det kommer fotgjengere som skal krysse veien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Rundkjøringer og trafikkvennlig bybilde for barn
Det fungerer sikkert fint med mindre fotgjengertrafikk enn her, men er umulig her. Det er mennesker som krysser gata hele tida.
![]() |
#5 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Rundkjøringer og trafikkvennlig bybilde for barnDet er da abslott ingenting i veien for å ha lysregulerte overganger i tilknytning til rundkjøringer?
![]() |
#6 |
Glamorøs
|
Hvordan funker det da? Eller er det bare i forhold til bybanen?
![]() |
#7 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: Rundkjøringer og trafikkvennlig bybilde for barnI utlandet er det ikke uvanlig med lysregulering inn til rundkjøringer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Rundkjøringer og trafikkvennlig bybilde for barnJeg har aldri sett lysregulering inn til rundkjøringer, kun med tanke på at trikker skal komme frem. Ikke fotgjengere. Kan dere vise meg noen eksempler?
![]() |
#9 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Rundkjøringer og trafikkvennlig bybilde for barnJeg tror at med den trafikkmengden som skal gjennom et knutepunkt som Carl Berner, i kombinasjon med store mengder fotgjengere (det har de ikke i Dubai.
![]() |
#10 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Rundkjøringer og trafikkvennlig bybilde for barnDen rundkjøringen jeg kjører oftest gjennom er mindre, men trafikken går i ett, med kø inn i alle retninger, flere ganger om dagen. Der er det fotgjengeroverganger på alle sider, og det fungerer fint. Men det er ikke trikk der, da.
![]() |
#11 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Rundkjøringer og trafikkvennlig bybilde for barnDet er ikke trikk her altså, så det gjør det litt bedre. På Solli plass er det også kun ett kjørefelt i hver retning, og endel av overgangene (f.eks. Frognerveien) ligger et lite stykke unna selve rundkjøringen.
![]() |
#12 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Rundkjøringer og trafikkvennlig bybilde for barnHer i byen er noen av fotgjengerovergangene som er mest trafikkert, både av biler og fotgjengere, utstyrt med lysregulering. Dette regulerer trafikkflyten bedre for både myke og harde trafikanter.
![]() |
#14 |
kamerat
|
![]() Sv: Rundkjøringer og trafikkvennlig bybilde for barnEtter hva jeg forstår, er det totalt uaktuelt med lysregulering av rundkjøringer som den på Carl Berner. Jeg er heller ikke superbegeistret, dette er kjipt både for barn og andre mindre oppmerksomme fotgjengere, og for syklister. (For voksne fotgjengere synes jeg CB-krysset har blitt mye mer effektivt, men det går jo an å tenke på andre enn dem.)
![]() |
#15 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Jeg kan ikke vise deg bilder, men det finnes i bl.a nederst i Tvetenveien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Glamorøs
|
Det er ikke lys på Carl Berner, og jeg snakker uansett mest om Kiallands Plass.
![]() |
#17 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Rundkjøringer og trafikkvennlig bybilde for barnJeg fikk bare med meg C.B jeg |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Rundkjøringer og trafikkvennlig bybilde for barnJeg hengte meg også av en eller annen grunn opp i CB.
![]() |
#19 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Rundkjøringer og trafikkvennlig bybilde for barnNå har jeg boldet Kiellands Plass. Men jeg syns det er et problem flere steder altså, også Carl Berner og Sagene f.eks.
Kun hvis man skal sør/nord og kommer fra øst. Ellers er de neste lyskryssene minst 500 meter unna. Skal man øst/vest må man da gå rundt en kilometer ekstra.
![]() |
#20 |
Stiv
|
Hva med gangbroer?
![]() |
![]() |
|
|