|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hjelp og tips til innredning av garderoberom?Har begynt å planlegge garderoberommet i nyhuset, men ser at jeg vet alt for lite om både utvalget og de lure løsningene som finnes til slike rom. Har sett litt på IKEA sin Pax-løsning, og tror nok vi går for noe slikt. Garderoben ser slik ut: Sist redigert av Odelia : 21-03-13 kl 20:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
![]() Sv: Hjelp og tips til innredning av garderoberom?Ingen som har dette og kan anbefale hvilke løsninger som er bra? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Hjelp og tips til innredning av garderoberom?Jeg ville ha vurdert to rette åpne seksjoner langs begge langveggene og så speil på kort veggen fra gulv til tak. Jeg ville ha sjekket garderobe mannen og elfa i tillegg til IKEA.
![]() |
#4 |
Off the map.
|
![]() Sv: Hjelp og tips til innredning av garderoberom?Jepp, to lange skap got mest plass. blue det trangt med bare 50 cm I mellom. I så fall fines det en mulighet for en smalere variant på den ene veggen.
![]() |
#6 |
Leser
|
![]() Sv: Hjelp og tips til innredning av garderoberom?
Enig med meisje. Jeg ville også vurdert å ikke ha dører, i og med at du er så heldig å ha et eget rom synes jeg bare det er flott at klær og sko vises. I et soverom blir det for urolig. Med helt åpen løsning kan du også velge dybden på en annen måte. Jeg ville ha hatt oppheng for klær "mot meg" - altså stenger som står 90 grader på veggen.
![]() |
#7 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Hjelp og tips til innredning av garderoberom?Vi har banna litt over hjørneskapet til pax i sommar, og endt opp med ein nesten-god løsning. Garderoben vår frå IKEA kom på 4500, mot dei 20.000 vi fekk i anbud hos Garderobemannen. Men det har gått med mykje tid til montering og bytting av ting som ikkje passer likevel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hjelp og tips til innredning av garderoberom?Jeg ville beholdt det 250 cm lange skapet uten dører. På motsatt vegg, grunne garderobeskap, også uten dører. (Veggen mot badet) Eller for å bryte litt, Expedit hyller som skoskap, og med bokser i. Eller Malm kommoder i rekke med hyller over. Sist redigert av Mrs. S : 11-08-12 kl 10:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
![]() Sv: Hjelp og tips til innredning av garderoberom?Expedit tvhylle brukt som grunn garderobe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Off the map.
|
![]() Sv: Hjelp og tips til innredning av garderoberom?Jepp, kjør uten dører. Noe annet blir for trangt. Hyller og skooppbevaring i den grunne delen, og alt du behøver av heng i den dype delen.
![]() |
#11 |
![]() Sv: Hjelp og tips til innredning av garderoberom?meisje: Leste om de 35-skapene i en annen tråd, og da tror jeg det lar seg gjøre med to rader, ja. Takk for svar!
Pax if?
Vi skal ikke ha lukket løsning, nei. Har skyvedører i dag (3 stk) og irriterer meg grenseløst over at de slutter akkurat på midten av hylledelen, og ikke f eks hengedelen hvor det er lettere å komme til (vi så ikke det da byggmesterne monterte opp alt og har ikke byttet siden). Denne delen blir ikke synlig for andre enn de som kommer inn på soverommet vårt, og det er det jo ikke mange som skal.
Ja, det var det hjørnet vi tenkte på. Veldig bra at du forteller om dette, for det hadde vi nok ikke sett selv før det var for sent (men kjipt at dere fikk så mye problemer med de - rart at de ikke gjør kundene oppmerksomme på dette). Da tror jeg vi dropper hjørneløsningen. Som regel er det lett å miste oversikten i hjørneskap generelt så jeg kan ikke helt forestille meg hva vi skulle ha brukt de til.
Dette var lurt! Luftig løsning som rommer en del.
Tror absolutt vi går for denne løsningen, ja. Da får vi 75 cm å bevege oss på i mellom der. Det er vel ikke mer enn det må være om man skal kunne bøye seg for å kle på seg, men det bør gå greit..? Lurt me helspeil i kortenden, det vil jo åpne enda mer opp enn å ha det på langsiden mot badet siden det da vil reflektere skapene på andre siden i stedet for den åpne delen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
![]() Sv: Hjelp og tips til innredning av garderoberom?I hallen skal vi ha et garderobeskap til ytterklærne våre, de fine ytterklærne og skoene til ungene, samt de vanlige skoene våre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Sv: Hjelp og tips til innredning av garderoberom?Hva med Stolmen da? Hvis du går for pax og du skal ha dører på den korteste veggen ville jeg hatt speildører istedenfor å henge et helfigur på langveggen. Da slipper du å stå klin oppi speilet når du speiler deg.
![]() |
#14 |
![]() Sv: Hjelp og tips til innredning av garderoberom?Pass på at du har mist 20 cm plass til venstre for dobbeltdøren. Ikea har bare 2 skoskap som er så grunne (17 og 19 cm). Jeg synes Hemnes er veldig pent, men det er 22 cm. Og så bør du regne plass til listverket rundt døren, 7-8 cm. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Librocubicularist
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Leser
|
Det jeg mente var at du kan henge klærne mot deg fremfor sidelengs. Dette fordi at klærne da kan ta opp plass på veggen fremfor ut i rommet.
![]() |
#17 |
Off the map.
|
![]() Sv: Hjelp og tips til innredning av garderoberom?Pax if var en trykkleif. Autocorrect.
![]() |
#18 |
Det speilet var lurt! Men det var litt smalt. Det vi har nå er i alle fall 10 cm bredere og jeg vil ikke ha det mindre, men nå må jeg jo stå ganske oppi det i forhold til hva jeg vil måtte der.. :hm:
Ja, det var Hemnes eller Ställ jeg tenkte på. Vi får se om vi klarer oss med et dobbelt slik så slipper vi å ta hensyn til døren. Tror uansett ikke det blir fint å kjøre hele veggen med skoskap, men spørs om vi ikke trenger mer enn ett.
Nå må ikke du få meg til å vurdere hjørneløsning igjen
Ja, dette var lurt! Jeg fant omsider disse grunne skapene, men da hadde jeg så dårlig med tid at jeg ikke rakk å se så veldig nøye på dem. Hadde nemlig tegnet inn alle hengeløsningene i 58-skapene og tenkte å bruke disse smale skapene til hyller, men det var kun trådhyller til disse så jeg må prøve å tegne inn omvendt. Uansett går det jo å henge rett på veggen, men siden vi har gipsvegger og jeg vil ha mulighet til å justere høyden på hengene er det kanskje best med skap slik at vi kun trenger beslag i veggen i én høyde.
Aha, da var jeg ikke så dum som jeg først antok |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Hjelp og tips til innredning av garderoberom?Vi har 70 cm mellom skapene på badet vårt og dusj veggen/badekaret. Så lenge kun 1 person skal være der fungerer det utmerket, selv om en åpner skuffer eller skapdører.
![]() |
#20 |
Off the map.
|
![]() Sv: Hjelp og tips til innredning av garderoberom?De t finnes ikke treskuffer til de smale. Finnes trådskuffer. Men i de funker det faktisk helt ok med vanlige hyller, iom at alt ingenting blir liggende bak.
![]() |
|
|