|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Le Creuset gryte - rund eller oval?Jeg ønsker meg en le Creuset gryte på ca. 4 liter, men skal jeg gå for rund eller oval? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Le Creuset gryte - rund eller oval?Jeg liker ikke å røre i de ovale, jeg hadde valgt rund.
![]() |
![]() |
#3 |
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Le Creuset gryte - rund eller oval?Den runde er definitivt bedre på plata enn den ovale |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem siden: Jul 2012
![]() Sv: Le Creuset gryte - rund eller oval?Hvordan tilbereder du stek i gryte? |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Le Creuset gryte - rund eller oval?
Jeg freser den først, og koker gjerne ut stekepannen med 1 dl vann også, og slenger det oppi så ikke grønnsakene svir seg fast før steiken begynner å gi fra seg kraft. Så putter jeg i elektronisk steketermometer og legger på lokket, men det blir jo ikke helt tett, da. Lav temp i noen timer til man når ønsket kjernetemperatur, alt etter som hvilket kjøtt.
![]() |
#12 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Le Creuset gryte - rund eller oval?Jeg bruker min ovale på samme måte som Candy, og til grytebrød. Liker formatet på brødskivene bedre i den ovale gryta, runde brød er litt mer slitsomme å skjære opp pent.
![]() |
#13 |
Men først, kaffe!
![]() Sv: Le Creuset gryte - rund eller oval?Vi gjør som Candy, jeg liker den ovale. Når jeg skal lage røreting på ovnen bruker jeg som regel lettere gryter enn Le Creuset. Vi langtidssteker veldig ofte middag i ovnen, det finnes jo knapt noe enklere! |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Le Creuset gryte - rund eller oval?Alle hus bør ha en oval jerngryte.
![]() |
#15 |
Fru Jacobsen
![]() Sv: Le Creuset gryte - rund eller oval?Egentlig bør man ha begge. Den ovale til grytebrød og stek, og den runde til å bruke oppå ovnen |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Le Creuset gryte - rund eller oval?Jeg svir fast ting i Le Creuseten når jeg bruker den på kokeplate, men jeg er heller ikke noen verdensmester i røring.
![]() |
#18 |
Viser tenner
|
![]() Sv: Le Creuset gryte - rund eller oval?
Jeg bruker den mest til å lage gryter, og da er den runde bedre å røre i. Den ovale lager jeg stek i (som Candy), og det gjør jeg sjeldnere. Begge fungerer å bake brød i.
![]() |
|
|