Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Le Creuset gryte - rund eller oval?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-11-15, 18:50   #1
Cauchy
Bør lage seg en tittel selv

Cauchy sin avatar

Medlem siden: Jul 2012
Cauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Le Creuset gryte - rund eller oval?

Jeg ønsker meg en le Creuset gryte på ca. 4 liter, men skal jeg gå for rund eller oval?

Grunnen til at jeg vil ha den er for å lage eltefritt brød, men jeg ser også for meg å bruke den til gryteretter. Jeg har en plate på komfyren som kan bli oval.

Cauchy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-15, 18:58   #2
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Le Creuset gryte - rund eller oval?

Jeg liker ikke å røre i de ovale, jeg hadde valgt rund.

Gammel 04-11-15, 19:45   #3
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Den runde er definitivt bedre på plata enn den ovale

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-15, 21:50   #4
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker oval best, for å få plass til steker og skanker.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-15, 22:29   #5
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Jeg liker min ovale.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-15, 22:32   #6
Cauchy

Cauchy sin avatar

Cauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvordan tilbereder du stek i gryte?

Gammel 04-11-15, 22:47   #7
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Jeg har begge deler.
Liker den runde best, så den ovale skal få flytte på hytta.

Gammel 04-11-15, 23:06   #8
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cauchy, her.

Hvordan tilbereder du stek i gryte?

I ovnen, på lav temperatur, gjerne med litt grønnsaker i bunnen?

- No. 4 -
Gammel 05-11-15, 09:08   #9
Cauchy

Cauchy sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

I ovnen, på lav temperatur, gjerne med litt grønnsaker i bunnen?

Uten å steke kjøttet først? Med lokk? :måhadetinnmedteskje:

Gammel 05-11-15, 09:09   #10
Cauchy

Cauchy sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Jeg har begge deler.
Liker den runde best, så den ovale skal få flytte på hytta.

Hvorfor liker du den runde best? Hva bruker du dem til?

Gammel 05-11-15, 11:44   #11
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Uten å steke kjøttet først? Med lokk? :måhadetinnmedteskje:

Jeg freser den først, og koker gjerne ut stekepannen med 1 dl vann også, og slenger det oppi så ikke grønnsakene svir seg fast før steiken begynner å gi fra seg kraft. Så putter jeg i elektronisk steketermometer og legger på lokket, men det blir jo ikke helt tett, da. Lav temp i noen timer til man når ønsket kjernetemperatur, alt etter som hvilket kjøtt.

- No. 4 -
Gammel 05-11-15, 11:45   #12
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Jeg bruker min ovale på samme måte som Candy, og til grytebrød. Liker formatet på brødskivene bedre i den ovale gryta, runde brød er litt mer slitsomme å skjære opp pent.

Langstekt gryte på lav temperatur.

Gammel 05-11-15, 11:52   #13
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi gjør som Candy, jeg liker den ovale. Når jeg skal lage røreting på ovnen bruker jeg som regel lettere gryter enn Le Creuset. Vi langtidssteker veldig ofte middag i ovnen, det finnes jo knapt noe enklere!

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-15, 12:03   #14
scilla

scilla sin avatar

scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Alle hus bør ha en oval jerngryte.

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-15, 12:23   #15
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Egentlig bør man ha begge. Den ovale til grytebrød og stek, og den runde til å bruke oppå ovnen

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-15, 12:56   #16
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Standard

Jeg svir fast ting i Le Creuseten når jeg bruker den på kokeplate, men jeg er heller ikke noen verdensmester i røring.

Men inni ovn er den suveren.

Gammel 05-11-15, 14:44   #17
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker min ovale masse, den er enda større, da. Bruker den både på plata og i ovnen.

Gammel 05-11-15, 15:28   #18
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Hvorfor liker du den runde best? Hva bruker du dem til?

Jeg bruker den mest til å lage gryter, og da er den runde bedre å røre i. Den ovale lager jeg stek i (som Candy), og det gjør jeg sjeldnere. Begge fungerer å bake brød i.

Gammel 05-11-15, 19:01   #19
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Ja, min er kanskje også større.

- No. 4 -
Gammel 05-11-15, 19:51   #20
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oval finnes i 4,1 l, 4,7 l, og 6,3 l.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:51.