|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Pauset
|
![]() Tenåring som ikke vil hjelpe til ...Jeg har to tenåringer i huset nå. Det er jente på 15 år og gutt på 13 år. De går i 8.klasse og 10.klasse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tenåring som ikke vil hjelpe til....Fast oppgaveliste og fast dag for rydding av rom, ellers ingen lommepenger. Er ikke tenåringer i den alderen avhengig av lommepenger?
![]() |
#3 |
Pauset
|
![]() Sv: Tenåring som ikke vil hjelpe til....
Hun tjener bra med penger selv så å holde igjen lønn er ingen vits. Har prøvd det. Vi har nektet henne internett og tatt tvn hennes i kjelleren innimellom. Det er de to sanksjonsmulighetene vi har. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
Det er klart, man ønsker ikke å skyve tenåringene vekk fra seg. Men jeg tror faste rutiner og sanksjoner er virkemidler som må til. Ok, hun tjener penger selv. Dere kan faktisk si at hun ikke får jobbe dersom hun ikke bidrar hjemme. Hun kan bli nektet å gå ut på enkelte kvelder eller på enkelte arrangement hun ønsker å gå på, dersom hun ikke gjør oppgavene sine. Men jeg skjønner at det er vanskelig og lett å si, i praksis skal man jo forholde seg til et eget, ungt menneske med egen vilje og meninger...
![]() |
#6 |
♥
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tenåring som ikke vil hjelpe til....Hørtes ut som min søster i sin tid. Dere skal se hvordan huset hennes er nå. Skinnende rent og aldri rot. Klærne ligger pent og strøket i skapet. Hun hater rot og skitt, og vasker deretter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nøyaktig som min søster. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() Sv: Tenåring som ikke vil hjelpe til....Mas funker jo øyensynlig ikke, hva med å ignorere henne totalt når hun ønsker noe fra dere. Litt betale tilbake med samme mynt.
![]() |
#9 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Tenåring som ikke vil hjelpe til ...
Hva med å feie alt sammen og dumpe det i sengen hennes?
Ikke så dumt. Hvis hun ikke gjør det dere faktisk har blitt enige om, må jo det bety at hun har for lite tid (hun vil vel aldri innrømme at hun ikke vil gjøre det). Jobbing må bli det første som ofres da.
![]() |
#10 |
Til tider hjulbeint
|
![]() Sv: Tenåring som ikke vil hjelpe til ...Om du må gjøre hennes oppgaver så får hun betale lommepenger til deg for det du rydder etter henne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Pauset
|
![]() Sv: Tenåring som ikke vil hjelpe til ...Mange kloke ord her. Hun selger aviser på dørene hver søndag formiddag. Hun har gjort dette i 2,5 år nå. Det var en god idè å true henne med at hun ikke får fortsette med det hvis hun ikke tar mer tak hjemme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Pauset
|
He he...... |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Tåler regn
|
![]() Sv: Tenåring som ikke vil hjelpe til ...Hun høres ut som mange andre tenåringsjenter til venner av meg. De sier at jentene deres er mye verre enn guttene. Skjønner godt du er frustrert. Men hun blir nok bedre. Jeg kjenner meg igjen fra da jeg selv var ung. Og jeg har det ikke slik i hjemmet mitt nå |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
Jeg er igrunnen enig med annemede. Pick your fights. Jeg ville satt inn litt anstrengelser for å få henne til å bidra til fellesskapet, og heller lukket døren til rommet hennes.
![]() |
#15 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Tenåring som ikke vil hjelpe til ...Enkelt og effektivt "militærlignende" tiltak; Fjern absolutt alt på rommet hennes av ting og fine klær. Hekt døren av og fjern den. La henne tjene tilbake tingene sine ved å bevise at hun evner å leve etter reglene som familien gir henne.
![]() |
#17 |
Pauset
|
Hun vil ikke ha med venner på rommet nei, fordi hun skjemmes fordi det er så rotete der. En venninne var med her en gang i vinter. Hun sa at neida hun kunne bli med på rommet. Hun var vant til rot, fordi hun var ikke så flink å holde orden selv. Hun var sjokka da hun hadde sett min datters rom. Sååååå rotetet hadde ikke hun det...... |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Expired
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Tenåring som ikke vil hjelpe til ...Skal lese denne tråden i morgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Til tider hjulbeint
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Absolut ateist
|
Nå er du ikke alene om å tenke det. Her i huset ser det dog mørkt ut.
![]() |
|
|