Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hjelp, jeg skal til Granca

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-08-24, 20:29   #1
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Hjelp, jeg skal til Granca

I november, en uke. Jeg og sønn(23). Avslappning og strand, mest mulig stille og rolig
Aldri vært der før. Hvor på øya bor man? Hoteltips?

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-24, 20:52   #2
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp, jeg skal til Granca

https://www.arguineguinpark.es/no/

Min sønn bodde der i april og det så veldig fint ut synes jeg.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-24, 20:55   #3
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Vi har bodd på Riu Palace Oasis i Maspalomas. Helt nydelig. Rolig område, men ikke langt til restauranter og barer hvis man trenger det, supergod frokost, og god middagsbuffet. Alltid ledige solsenger. Rett ved stranda.

Har ikke vært noe annet sted på granca, så ingenting å sammenligne med da.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-24, 21:23   #4
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Hvert der hver vinter siste 10-15 årene. Du ønsker å bo mellom arquineguin og Mogan, sjekk kart. Mest værsikkert, mye mindre vind enn de andre plassene. Arquineguin er veldig rolig. Mye nordmenn er fastboende. Puerto rico er mye pub etc. amadores, arquineguin,patalavaca, Mogan kan kanskje passe dere?

Gammel 18-08-24, 22:49   #5
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Mor og jeg bodde i Puerto Rico i vinter, etter gode tips herfra og fra venninne som også drar fast hit. Hotellet var nylig pusset opp, husker ikke navnet akkurat nå. Men det var ganske rimelig, rolig og fint. Mulig å kjøpe enkle retter. Vi likte oss godt og jeg selv kunne tenke meg tilbake. Selv om mor nok syns det var mye bakker.

Gammel 18-08-24, 22:51   #6
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hotellet het Servatur Hartaguna. Servatur er en kjede hvor jeg tror Stordalen er medeier. Iallefall er hotellene preget av å ha ordnede områder og rent og ryddig.

Gammel 18-08-24, 22:52   #7
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Takk for tips dere! Jeg sjekker ut

Gammel 18-08-24, 23:10   #8
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Var på Riu Vistamar i fjor, hele bøtteballetten. Mamma og pappa er der hvert eneste år, i oktober/november stort sett.
Det er ikke det billigste stedet, men du trenger ikke forlate området i det hele tatt. De har alt.

(Tror TUI har enerett på Riu, men du kan booke direkte.)

Gammel 19-08-24, 00:41   #9
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Gubben og jeg var på Granca i november 2019 og bodde på Servatur Green Beach. Helt supert.
Ligger på strandpromenaden ved Patalavaca.
Rett ved bussholdeplass, matbutikk

Gammel 19-08-24, 17:48   #10
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Bodde nettopp på Sunwing resort i Arguineguin. Utmerket med en 11-åring, men styr unna uten barn.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-24, 19:54   #11
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Gubben og jeg var på Granca i november 2019 og bodde på Servatur Green Beach. Helt supert.
Ligger på strandpromenaden ved Patalavaca.
Rett ved bussholdeplass, matbutikk

Hvordan er stranden der? Fått et annet tips om det hotellet også

Gammel 19-08-24, 19:55   #12
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Bodde nettopp på Sunwing resort i Arguineguin. Utmerket med en 11-åring, men styr unna uten barn.

Ja, det blir ikke Sunwing nei

Gammel 19-08-24, 20:27   #13
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det begynner å bli noen år siden, men jeg har bodd to ganger på dette hotellet:
https://no.hotels.com/ho195940/lopes...sort+%26+Spa++

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-24, 22:15   #14
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Det var i november såjeg bare vasset åå den stranden. Ville heller badet på Anfi del mar. En liten spasertur langs strandpromenaden unna. Massevis av spisesteder der også. Veldig fint.

Gammel 20-08-24, 08:23   #15
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Var der i fjor sammen med yngste datter, og drar nedover også i høst. Vi vil ha hotell med treningsrom, så det begrenser seg en del mtp hva som er tilgjengelig.

Hotellet vi har valgt både i fjor og i år er Gloria Palace Amadores som - til tross for navnet - ligger nærmere Puerto Rico enn Amadores. Det er uansett bare 15-20 minutters spasertur fra PR til Amadores. Bra, men ganske dyrt hotell med upåklagelig utsikt, store rom og variert & god frokost. Fint å jogge rundt omkring, for ikke å snakke om mulighetene til fjelltur. Vi brukte ikke stranda i PR, men Amadoresstranda som vi opplevde som både finere og mer nedpå. Fint å bade der selv om min tålmodighet blir satt på prøve hvis jeg skal ligge på stranda og «slappe av».

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-24, 09:50   #16
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Amadoresstranda er veldig fin ja. Har stort sett vært der med små barn, men vi likte oss der.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-24, 12:36   #17
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Du vil bo i området mellom patalacaca og amadores. Der er det best klima i vintermånedene. Jeg hadde også villet anbefale green beach. Hyggelig å rusle til stranda ved Anfi del mar.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-24, 23:01   #18
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Vi var på raddison hotellet i januar, og kommenterte at det var langt på dag-Isj flr sola kom til green beach?
Raddison er det beste vi harbodd på noen gang, anbefales glatt. Men koster litt da. Vi ble oppgradert til vill suite på 180 kvm og takterasse. Skjer nok aldri igjen.

Gammel 22-08-24, 00:04   #19
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Var der i fjor sammen med yngste datter, og drar nedover også i høst. Vi vil ha hotell med treningsrom, så det begrenser seg en del mtp hva som er tilgjengelig.

Hotellet vi har valgt både i fjor og i år er Gloria Palace Amadores som - til tross for navnet - ligger nærmere Puerto Rico enn Amadores. Det er uansett bare 15-20 minutters spasertur fra PR til Amadores. Bra, men ganske dyrt hotell med upåklagelig utsikt, store rom og variert & god frokost. Fint å jogge rundt omkring, for ikke å snakke om mulighetene til fjelltur. Vi brukte ikke stranda i PR, men Amadoresstranda som vi opplevde som både finere og mer nedpå. Fint å bade der selv om min tålmodighet blir satt på prøve hvis jeg skal ligge på stranda og «slappe av».

Takk for tips, alle! Etter mye surring rundt på internettet endte jeg opp med dette hotellet.

Gammel 22-08-24, 09:22   #20
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Takk for tips, alle! Etter mye surring rundt på internettet endte jeg opp med dette hotellet.

Så bra! Vi var i hvert fall veldig fornøyd i fjor. Da reiste vi med vanlig rutefly og bestilte hotell via hjemmesiden deres, og da fikk vi inkludert tilgang til … hva skal man kalle det, massasje-basseng? én gang. Basseng med mange ulike dyser man kunne plasser seg foran. Artig opplevelse, men ikke noe jeg kunne tenkt meg å betale for. Er ikke noe spamenneske.

Det som virkelig er supert med hotellet er at det går heis direkte ned til gangveien som går mellom PR og Amadores. Det er flere bassenger med bar på hotellet, vi benyttet bassenget på toppen der det var roligst. Nydelig terrasse hvor vi spiste frokost, utsikt to die for!

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:25.