|
Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Absolut ateist
|
![]() Brennpunkt nå (21.30)Interessant tema.
![]() |
#3 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Brennpunkt nå (21.30)Fordi hun fant ut at de biologiske foreldrene ikke var skikket siden de ikke tilbrakte tid med de nyfødte på sykehuset.
![]() |
#4 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Brennpunkt nå (21.30)
De var vel ikke de biologiske foreldrene? Det var i hvertfall donoregg, da "moren" var ca 60 år.
![]() |
#5 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Brennpunkt nå (21.30)Jada, men faren var vel biologisk far. Surrogatmoren var det nå ikke.
![]() |
#6 |
re:designer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Brennpunkt nå (21.30)Helt enig at de bør åpne for dette i Norge å.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
intro
|
![]() Sv: Brennpunkt nå (21.30)Det var et interessant program! Vi fikk dessverre ikke med oss begynnelsen. Jeg må si jeg synes det er hårreisende at stavangerparet ikke har rettighetene til sine egne befruktede egg. For en situasjon å havne i!
![]() |
![]() |
#8 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Brennpunkt nå (21.30)Det er igrunn bare hårreisende at det ikke er lov med surrogatsvangerskap i Norge. Tenk hvor en kynisk industri man kunne bli spart for da - slik som det danske paret ble utsatt for. Hvorfor i all verden skal det ikke være lov at en annen kvinne bærer fram barnet ditt, dersom du selv ikke kan gjøre det?
![]() |
#9 |
Skrekkøgle
|
![]() Sv: Brennpunkt nå (21.30)Det finnes vel teknisk sett muligheter for det, men det er vel pr definisjon, ikke lov... Man ser vel på det som å "selge sitt barn", men det er vel i realiteten, særlig når det ikke er ens eget biologiske barn, egentlig bare ett "leieforhold" og man får betalt for "en jobb"...
![]() |
#10 |
Whatever, never mind
|
Men noe av dette kan kanskje løses ved at det ikke er lov til å ta betalt for det? At surragotmor kun får dekket utgifter til hormoner etc? (Eller er det slik det fungerer i USA i dag? Jeg har ingen kunnskaper om surrogatmødre i USA.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Brennpunkt nå (21.30)Nei, rent egoistisk sett hadde jeg aldri kunnet ruge for en annen kvinne. Jeg var rett og slett for lite glad i å gå gravid, og ikke noe i verden skulle få meg til å føde igjen.
![]() |
#12 |
Absolut ateist
|
Betalingen er jo ikke for barnet, men for tiden man bruker (noe som kan være åresvis) for fysiske plager, for tapt arbeid osv. I England har de et tak på £10 000, mulig det er økt til £ 15 000.
![]() |
#14 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Brennpunkt nå (21.30)Jeg så programmet, og sitter igjen med en følelse av at historiene som kom fram i dokumentaren ikke representerer den virkelige verden helt. Litt snodig at de ikke har klart å spa fram en eneste lykkelig historie, men det var kanskje ikke formålet? Det som kom fram var vel iallefall at illegalt surrogatopplegg ikke er noe å trakte etter, og at folk ikke har bestemmelsesrett over egne egg. Jeg føler meg ganske uinformert når det gjelder dette med surrogatmødre, og har egentlig ikke tatt noe klart standpunkt om hvordan jeg synes regelverket bør være.
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
Du sier mye jeg ville sagt og savner en lykkelig historie. Det er jo ikke hemmelig at Arve Juritzen har brukt surrogatmor og som hadde lykkelig utfall. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Absolut ateist
|
Det spørs hva du mener med tjener penger. Noen har jo godt med penger allerede og kan legge vekk disse pengene til barnas college fund o.l. Mens andre har det greit nok og disse pengene er en kjærkommen ekstra inntekt, samtidig som man gjør noe man ønsker for andre. Etter USA begynte å sende tropper til Irak o.l. er det ganske mange navy/army wifes som gjør dette; det blir som to fluer i ett smekk, både en bedre hverdag for seg selv og en soleklar bedre hverdag for dem man hjelper.
![]() |
#17 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Brennpunkt nå (21.30)Men hvordan er det med lovligheten her i landet ved f.eks. homofile. Vil de på lovlig vis kunne reise utenlands og få hjelp av en surrogatmor, eller har Arve Juritzen og fler med ham brutt loven idiotisk nok?
![]() |
#18 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Brennpunkt nå (21.30)Så lenge man forholder seg til loven i det landet man er i, så gjør man heller ikke noe ulovlig her i Norge.
![]() |
#19 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() Sv: Brennpunkt nå (21.30)Det er vel ikke mer lovlig for homofile enn andre? Forskjellen er vel at barnet er hans biologiske, født av en mor i sitt hjemland. Så lenge Arve Juritzen får lov av "moren" til å ta med barnet ut av landet, så har han vel lov til det? |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Brennpunkt nå (21.30)Ah - så de som f.eks. reiser til en stat i USA hvor dette er lovlig, vil ikke få noe problem med legaliteten. Så hvorfor i all verden velger da noen å bruke surrogatmødre fra land hvor dette er ulovlig? Eh... kanskje det er billigere. :tenk, tenk, tenk:
![]() |
|
|