|
Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Brennpunkt nå (21.30)Jeg så programmet, og sitter igjen med en følelse av at historiene som kom fram i dokumentaren ikke representerer den virkelige verden helt. Litt snodig at de ikke har klart å spa fram en eneste lykkelig historie, men det var kanskje ikke formålet? Det som kom fram var vel iallefall at illegalt surrogatopplegg ikke er noe å trakte etter, og at folk ikke har bestemmelsesrett over egne egg. Jeg føler meg ganske uinformert når det gjelder dette med surrogatmødre, og har egentlig ikke tatt noe klart standpunkt om hvordan jeg synes regelverket bør være.
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Brennpunkt nå (21.30)
Du sier mye jeg ville sagt og savner en lykkelig historie. Det er jo ikke hemmelig at Arve Juritzen har brukt surrogatmor og som hadde lykkelig utfall. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Multitaskingmaniac
|
![]() Sv: Brennpunkt nå (21.30)
Tenker som deg, programmet hadde en veldig kritisk vinkling på temaet. Det er ikke lenge siden dokumentaren om den norske mannen som brukte surrogatmor i USA. Der gikk alt fint, det var ordnede forhold og han har fortsatt kontakt med kvinnen som bar frem barnet. Så det er jo positive historier også!
![]() |
#4 |
Epikur
|
![]() Sv: Brennpunkt nå (21.30)Men helt sånn praktisk: La oss si at jeg fikk en surrogatmor til å bære frem et barn for meg, enten med mitt eller hennes egg og med min manns sæd eller en annen manns. Whatever. Og så får jeg barnet. Hva skjer da? Kommer jeg på helsestasjonen og sier "se hva jeg fant!"? Eller? Hvordan løser man det praktisk, med å skaffe barnet papirer, fødselsnummer og sånn?
![]() |
|
|