Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Kjekt å være ærlig

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-05-08, 22:46   #1
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Kjekt å være ærlig

Vi var en vennegjeng på byen i går. Vi satt på en uteplass og jeg fant en lommebok med visa kortet som lå ved siden av. Jeg spurte han som satt bak meg om hva han het, men det stemte ikke med navnet på visakortet. Spurte så mannen ved siden av der igjen. Han var en engelskmann, og det var hans kort og lommebok. Han ble så glad at han spanderte en runde på meg og vennene mine (6 stk). Jeg sa det ikke var nødvendig, men han sa at hadde dette vært i UK, så hadde han aldri fått kortet tilbake. Jeg håper virkelig ikke at det er vanlig at folk her i Norge er så uærlige. Hva er deres synspunkt på dette?

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-08, 22:49   #2
Maiken38
Optimist

Maiken38 sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Nordmøre
Maiken38 er litt kulMaiken38 er litt kul
Standard

Sv: Kjekt å være ærlig

Så bra ærligheten lenge leve. Så kjekt at han spanderte på dere. Det fortjente dere.

Gammel 01-05-08, 22:52   #3
tvillingmamma83
høyt og lavt

tvillingmamma83 sin avatar

tvillingmamma83 er litt kul
Standard

Mannen min mistet lommeboken sin i en rundkjøring(han hadde glemt den på taket), senere samme dag ringte det en mann å sa han hadde funnet den, å han møtte oss på den lokale butikken.
Det var 4000 kr i den så mannen min gav han 1000 kr og takket.
Det er ikke ofte man får igjen lommeboken når man mister den, så jeg synes vi var heldige.

Gammel 01-05-08, 22:54   #4
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror faktisk at sannsynligheten er ganske stor for å få lommeboka tilbake MED visakort. Muligens uten penger, men med kort. Jeg ble en gang utsatt for en profesjonell lommetyv som tok alt av verdi og som etterpå puttet lommeboka i en postkasse. Da ble den sendt til politiet og siden jeg fikk tilbake lommeboka med alle personlige gjenstander (bilder fra tenårene osv). Politet sa at dette var ganske vanlig. Jeg var selvfølgelig snurt over pengene som ikke var der, men slapp å skaffe meg nytt førerkort osv. Kredittkortene mine ble sperret med en gang jeg oppdaget tyveriet, så de måtte jeg jo bare makulere.

Men jeg synes dere fortjente den runden han spanderte. Det var en fin gest som viste at han satte pris på hjelpen. Heller det enn å gi deg kontanter.

Gammel 01-05-08, 22:57   #5
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns det var hyggelig gjort at han spanderte en runde på dere, jeg.

Mor min opplevde faktisk i London å miste lommeboka si. Hun trodde selvsagt den var stjålet, men gikk for sikkerhets skyld til informasjonen på museumet vi var på for å høre om noen hadde levert den inn. Jammen meg lå den der, med alt som var av kort og penger + biletter til "Chess." Så det kan skje i England og.

Gammel 01-05-08, 23:03   #6
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Kjekt å være ærlig ja, men også å vise takknemlighet. synes det var hyggelig at han spanderte en runde på dere.
Mannen fant en lommebok på en do en gang, det var massevis med kort og 8000 kroner i den, fikk tak i mannen som eide den og leverte den, og han sa ikke takk en gang. bare tok lommeboken og gikk.

Gammel 01-05-08, 23:05   #7
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Tror de fleste er ganske ærlige jeg. Hyggelig gjort av han og spandere en runde på dere da syns jeg.

Jeg mista lommeboka mi for noen år siden. Jeg hadde lagt den fra meg på biltaket. En jogger fant den og leverte den til politiet. Alt var der, hadde nesten 2000 i kontanter. Joggeren ville ikke ha noe hadde han sagt til politiet. Jeg fikk likevel adressa og troppa opp med blomster og vin.

Gammel 01-05-08, 23:07   #8
tvillingmamma83
høyt og lavt

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tertit, her.

Tror de fleste er ganske ærlige jeg. Hyggelig gjort av han og spandere en runde på dere da syns jeg.

Jeg mista lommeboka mi for noen år siden. Jeg hadde lagt den fra meg på biltaket. En jogger fant den og leverte den til politiet. Alt var der, hadde nesten 2000 i kontanter. Joggeren ville ikke ha noe hadde han sagt til politiet. Jeg fikk likevel adressa og troppa opp med blomster og vin.

så koselig gjort av deg

Gammel 01-05-08, 23:09   #9
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Skulle bare mangle når han ikke ville ha finnerlønn. Jeg ble veeeldig glad for å få tilbake lommeboka med innhold

Gammel 01-05-08, 23:10   #10
tvillingmamma83
høyt og lavt

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tertit, her.

Skulle bare mangle når han ikke ville ha finnerlønn. Jeg ble veeeldig glad for å få tilbake lommeboka med innhold

ja det mener jeg også, men tror det er veldig få som hadde gjort det likevel

Gammel 01-05-08, 23:50   #11
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har mistet lommeboka et par ganger, og begge gangene har den dukket opp hos politiet med alt innhold. Hvorvidt lommeboka blir stjålet avhenger vel av om den havner i hendene på en tyv eller ikke, og de fleste er vel heldigvis ikke tyver. Jeg klarer ikke helt å se for meg at folk i UK skulle ha lavere moral enn i Norge? Men det aner jeg ingenting om.

Flott gjort å spandere på dere da!

Gammel 02-05-08, 00:25   #12
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så hyggelig at han spanderete en runde på dere.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-08, 00:45   #13
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Så hyggelig at han spanderte på dere.

Jeg har faktisk bare mistet lommeboka i England, til gjengjeld glemte jeg og hun ene jeg var der sammen med (var på språkreise) lommeboka flere ganger.
Alle gangene ringte de til familien vi bodde hos og fortalte det.
(fikk fikk beskjed av familien vi bodde hos at vi måtte ha tlf nr dems i lommeboka i tilfelle ulykker)

Gammel 02-05-08, 09:18   #14
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

I fjor høst satte jeg lillebror (da såvidt 2 år) i barnesetet, slengte lommebok og mobil inn i setet ved siden av (sommer og ingen lommer i shortsen) og kjørte for en hastetur på butikken. Da jeg kom frem var ingen av delene der. Mye leting senere spurte vi lillebror: Har du sett pappas telefon og lommebok?
"Ja! Ut vindu! Gøy!"
..."Kastet du telefonen ut av bilvinduet..?"
"Ja! Gøy!"
...
To timer senere ringer det en dame på døra som har funnet lommeboka mi midt i veien ca 500m fra huset. Alt inntakt. Dagen etter ringer en mor og datter på som har funnet mobiltelefonen under noen bregner i en grøftekant lengre nede. Det regnet den natta, men den virket fortsatt (!) og de lette gjennom telefonlista etter spor og fant "min mobil" (jeg er et uforbederlig surrehue som har tungt for å huske tall så må ha mitt eget nummer også...) og et nummer de slo opp i katalogen og kom så hjem til oss med den!

Sist redigert av Ulvefar : 02-05-08 kl 15:40.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-08, 09:25   #15
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ulvefar:

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-08, 09:25   #16
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

I fjor høst satte jeg lillebror (da såvidt 2 år) i barnesetet, slengte lommebok og mobil inn i setet ved siden av (sommer og ingen lommer i shortsen) og kjørte for en hastetur på butikken. Da jeg kom frem var ingen av delene der. Mye leting senere surte vi lillebror: Har du sett pappas telefon og lommebok?
"Ja! Ut vindu! Gøy!"
..."Kastet du telefonen ut av bilvinduet..?"
"Ja! Gøy!"

:grinele:

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-08, 10:19   #17
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Ulvefar Herlig med toåringer da

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-08, 10:28   #18
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg knegger litt over Ulvefars småttis.

Jeg synes det var svært hyggelig av ham å spandere en runde på dere,
jeg hadde forøvrig gjort akkurat det samme som du gjorde selv.

Gammel 02-05-08, 23:10   #19
Meta
Heldig

Meta sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Meta er populærMeta er populærMeta er populær
Standard

Fint å få kred for å være ærlig, ja. Fint gjort av begge parter.

Jeg merker at jeg er litt naiv eller hva jeg skal si, jeg kan legge fra meg lommeboka på steder som godt kunne ha fristet en eventuell tyv. Det har vel noe med at jeg har mistet lommeboka ofte, og alltdid fått den igjen, med alt inntakt...

Ulvefar: Stilige toåringene!

Gammel 03-05-08, 02:50   #20
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Best å være ærlig, ja!
Mor til 4: Men har man ikke rett til å få finnerlønn av kontanter man finner? 10% eller noe sånt? Trodde det var en lov eller regel eller noe jeg.. Harry å ikke si takk engang, når man får igjen lommebok OG 8000,- i cash.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:08.