|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Tåler regn
|
![]() Kjekt å være ærligVi var en vennegjeng på byen i går. Vi satt på en uteplass og jeg fant en lommebok med visa kortet som lå ved siden av. Jeg spurte han som satt bak meg om hva han het, men det stemte ikke med navnet på visakortet. Spurte så mannen ved siden av der igjen. Han var en engelskmann, og det var hans kort og lommebok. Han ble så glad at han spanderte en runde på meg og vennene mine (6 stk). Jeg sa det ikke var nødvendig, men han sa at hadde dette vært i UK, så hadde han aldri fått kortet tilbake. Jeg håper virkelig ikke at det er vanlig at folk her i Norge er så uærlige. Hva er deres synspunkt på dette? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Optimist
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() |
![]() Sv: Kjekt å være ærligSå bra ærligheten lenge leve. Så kjekt at han spanderte på dere. Det fortjente dere.
![]() |
#3 |
høyt og lavt
![]() |
![]() Sv: Kjekt å være ærligMannen min mistet lommeboken sin i en rundkjøring(han hadde glemt den på taket), senere samme dag ringte det en mann å sa han hadde funnet den, å han møtte oss på den lokale butikken.
![]() |
#4 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Kjekt å være ærligJeg tror faktisk at sannsynligheten er ganske stor for å få lommeboka tilbake MED visakort. Muligens uten penger, men med kort. Jeg ble en gang utsatt for en profesjonell lommetyv som tok alt av verdi og som etterpå puttet lommeboka i en postkasse. Da ble den sendt til politiet og siden jeg fikk tilbake lommeboka med alle personlige gjenstander (bilder fra tenårene osv). Politet sa at dette var ganske vanlig. Jeg var selvfølgelig snurt over pengene som ikke var der, men slapp å skaffe meg nytt førerkort osv. Kredittkortene mine ble sperret med en gang jeg oppdaget tyveriet, så de måtte jeg jo bare makulere.
![]() |
![]() |
#5 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Kjekt å være ærligJeg syns det var hyggelig gjort at han spanderte en runde på dere, jeg.
![]() |
#6 |
Nattrangler
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kjekt å være ærligKjekt å være ærlig ja, men også å vise takknemlighet. synes det var hyggelig at han spanderte en runde på dere.
![]() |
#7 |
Stort sett blid
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kjekt å være ærligTror de fleste er ganske ærlige jeg. Hyggelig gjort av han og spandere en runde på dere da syns jeg.
![]() |
#8 |
høyt og lavt
![]() |
![]() Sv: Kjekt å være ærlig
så koselig gjort av deg
![]() |
#9 |
Stort sett blid
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kjekt å være ærligSkulle bare mangle når han ikke ville ha finnerlønn. Jeg ble veeeldig glad for å få tilbake lommeboka med innhold
![]() |
#10 |
høyt og lavt
![]() |
ja det mener jeg også, men tror det er veldig få som hadde gjort det likevel
![]() |
#11 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Kjekt å være ærligJeg har mistet lommeboka et par ganger, og begge gangene har den dukket opp hos politiet med alt innhold. Hvorvidt lommeboka blir stjålet avhenger vel av om den havner i hendene på en tyv eller ikke, og de fleste er vel heldigvis ikke tyver. Jeg klarer ikke helt å se for meg at folk i UK skulle ha lavere moral enn i Norge? Men det aner jeg ingenting om.
![]() |
#13 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Kjekt å være ærligSå hyggelig at han spanderte på dere.
![]() |
#14 |
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kjekt å være ærligI fjor høst satte jeg lillebror (da såvidt 2 år) i barnesetet, slengte lommebok og mobil inn i setet ved siden av (sommer og ingen lommer i shortsen) og kjørte for en hastetur på butikken. Da jeg kom frem var ingen av delene der. Mye leting senere spurte vi lillebror: Har du sett pappas telefon og lommebok? Sist redigert av Ulvefar : 02-05-08 kl 15:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Princess Skids and Scars
|
:grinele: |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
A friend with benefits
|
![]() Sv: Kjekt å være ærligJeg knegger litt over Ulvefars småttis.
![]() |
#19 |
Heldig
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kjekt å være ærligFint å få kred for å være ærlig, ja. Fint gjort av begge parter.
![]() |
#20 |
Stabilt ustabil...
|
![]() Sv: Kjekt å være ærligBest å være ærlig, ja!
![]() |
|
|