|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#2 |
Skriv og skriv og skriv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Saus med basis i hermetiske tomater?Klassisk tomatsaus:
![]() |
#3 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Saus med basis i hermetiske tomater?Denne bruker vi mye til pasta: |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
kamerat
|
![]() Sv: Saus med basis i hermetiske tomater?Jeg pleier å gjøre det helt enkelt: hakker et par fedd hvitløk, mykner hvitløken i en generøs slant olivenolje, heller over tomatboksen og lar det koke godt inn, har i en neve basilikumblader, en knivsodd chili og smaker til med salt og evt. ørlite sukker. Det er så godt atte.
![]() |
#5 |
Dukkar plutseleg opp ...
![]() Sv: Saus med basis i hermetiske tomater?Eg brukar å frese gulrøtter (små terningar eller raspa) og purre eller vanleg løk i ein god del olivenolje, før eg heller tomatane over |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
sporadisk
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Saus med basis i hermetiske tomater?jeg pleier å ha en boks hakka tomater, chili, hvitløk, salt, pepper, 1ts sukker, basilikum, oregano, 1ss olivenolje. Mikser det sammen med håndmikseren og koker opp
![]() |
#7 |
Permakulturell
|
![]() Sv: Saus med basis i hermetiske tomater?
Legger du så til en 3-4-5-6 finhakkede sjalottløk, har du vår pizzasaus. Nam!
![]() |
#8 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Saus med basis i hermetiske tomater?Jeg koker ikke pizzasausen, har bare en boks hakkede tomater i blenderen sammen med masse urter, evt. litt chili eller annet, salt, ørlite sukker og 2-3-4 fedd hvitløk, alt etter hvilken smak vi skal ha på pizzaen.
![]() |
#9 |
På flyttefot.
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Saus med basis i hermetiske tomater?Jeg koker heller ikke sausen, men tar boksen med tomater oppi en sikt/sil så mye av saften får rent av. Bruk stavmikser til å jevne tomatene (jeg bruker italiens Polpa, som er ferdige mosete tomater), bland i hakket oregano og timian, et fedd med hakket hvitløk og en god ss tomatpure, samt litt pizzakrydder. Tar også en dæsj taco salsa noen ganger for å sette en ekstra spiss på det.
![]() |
![]() |
#10 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Saus med basis i hermetiske tomater?Nå så jeg at det sto pizzasaus også. Pizzasaus lages av tomatpure, rømmekolle, hviltløk, salt og pepper. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|