|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Å velge sine vennerDet har vært en del prat om hvorvidt man velger venner (eller tar avstand fra sin familie) etter f.eks. partiboken.
![]() |
#2 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Å velge sine venner
Kort innpå:
![]() |
#3 |
Protonterapeut
|
Jeg har stor tro på at man naturlig havner i fellesskap med de som har lignende interesser.
![]() |
#4 |
er her
|
Dette gjelder ikke meg
![]() |
#5 |
Borte
|
![]() Sv: Å velge sine vennerJeg tror nok at mange mer eller mindre bevisst velger venner som er like dem selv. Det vil si at de er i samme fase i livet med små barn samtidig, senere blir de 50 samtidig osv.
![]() |
#6 |
Epikur
|
![]() Sv: Å velge sine vennerMine venner er en brokete men lik gjeng.
![]() |
#8 |
seru
|
Signerer. Når det gjelder mine venner fra ungdomstida er nok flere under kategorien i innlegg #1. Jevnt over kan jeg si at jeg velger venner som er lette å prate med, som liker å ta seg en fest, våger å drite seg ut (og fortelle om det etterpå!), rause, ansvarsbevisste og "lettliva". De må dessuten ha tro på seg sjøl. Makter ikke folk som må sitte å backes opp hele tida. Dessuten må de selvsagt synes at jeg er innmari festlig |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Å velge sine vennerJeg har forøvrig veldig få venner som tror på hjelpere eller overnaturlige fenomener. Påfallende få, kanskje.
![]() |
#11 |
seru
|
Hva er det med den type folk egentlig? Jeg var på en sånn alternativ-messe for en stund siden, og det slo meg at deltagerene var en påfallende homogen gruppe... :siri føler seg annerledes: |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Å velge sine vennerMine venner en en blanding av gamle venner (gymnastiden), studievenner (sykepleiere) og nye venner som er mer lokalisert her jeg bor. Jeg har en enorm vennekrets, og rekker ikke over alle. Uten at jeg vil det, blir de kategorisert i A, B og C klasse, der A klassen blir prioritert med tanke på hvem jeg tilbringer mest tid sammen med.
De fleste av vennene mine er bergensere og med andre ord ganske så høyrøsta og avbrytende. Noen av dem er litt skrytete, men jeg liker dem likevel. Så Siri: Jeg er nok IKKE din type. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Aktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() |
![]() Sv: Å velge sine vennerMange av vennene mine er par som jeg og mannen omgås sammen; Nabopar som vi har kjent siden huset var nytt (alle flyttet hit samtidig), eller barndomskamerater av mannen, og deres koner/damer. Noen av disse damene er blitt gode venninner av meg.
Føler absolutt av vi har mye til felles med vennene våre, og at det er dette som gjør at vi går så bra sammen, men hvilke politiske partier vennene våre stemmer aner jeg virkelig ikke.
![]() |
#14 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Å velge sine vennerJeg har en brokete forsamling venner. Både med og uten høyere utdannelse, både politisk røde, grønne eller lyseblå.
![]() |
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å velge sine vennerMin vennekrets bærer også preg av det miljø jeg har vært siden videregående og årene deretter. Mye reiselivsfolk (eller eks-reiselivsfolk etter at de har etablert seg), mange som har bodd, og bor i utlandet. De fleste har minimum videregående skole, mange med høyskoler men ikke så mange universitetsutdannede, men jeg er ikke opptatt av folks utdannelse i det hele tatt, ettersom jeg synes noen av de mest spennende vennene mine er de som har jobbet seg opp fra 0 til meget gode, og godt betalte jobber. Mange er selvstendig næringsdrivende eller jobber i det private næringsliv, bortsett fra noen få politifolk og sykepleiere.
![]() |
#16 |
Juba Juba
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å velge sine vennerMine venner er også en brokete forsamling. Sist redigert av Kaz : 27-11-06 kl 14:49. Årsak: snek seg in en apostrof... |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Quiet, please
|
![]() Sv: Å velge sine vennerVennene mine har et par ting felles, de fleste av dem har ganske stor interesse for litteratur, film, musikk og teater, alle unntatt to bor meget sentralt i Oslo (hvis vi ser bort fra de som bor her i Houston, men de har også alle bodd sentralt i Oslo) og de fleste tilhører samme politiske fløy. Har ikke full oversikt over hva alle stemmer, men jeg vet at ingen av dem stemmer Frp eller KrF. Få Høyre-velgere også. Noen av dem har litt høyere utdannelse, noen ingen, noen er i ferd med å fullføre høyere utdannelse og noen er ferdig for lengst. Noen jobber i bokhandel eller forlag, noen i helsevesenet og noen med forsikring. For ikke lenge siden hadde jeg for det meste single, barnløse venner, men det har jevnet seg mer ut de siste par årene, særlig etter at vi flyttet over hit. De single og barnløse er fortsatt mine beste venner, men det har kommet til en del nye som har småbarn, og et par av de barnløse har fått barn. Alle vennene mine er glad i å gå ut og drikke øl/vin og slarve og tøyse og tulle, og noen av dem liker å danse. De aller fleste er ganske bedagelig anlagt, og trener etter skippertaksmetoden.
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007) Sist redigert av Majsa : 27-11-06 kl 16:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Miss Distriktsnorge
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å velge sine vennerJeg har ikke så veldig mange venner, men de tre bestevenninene mine er henholdsvis hjelpepleier, helt i slutten av jusstudiet, og en er halvveis i profesjonstudiet i pskologi. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Pen. Så det så.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å velge sine vennerAner ikke hva de stemmer, men tror de ligger til venstre de fleste. Håper ingen stemmer FrP med høyere overbevisning, da må jeg revurdere min omgang med dem.
![]() |
#20 |
En som trener
|
![]() Sv: Å velge sine vennerJeg har venner fra forskjellige epoker i livet, og mange av de vet jeg ikke hva stemmer. Har minst èn barndomsvenninne som stemmer FrP og jeg skyver henne selvsagt ikke fra meg selv om jeg aldri selv ville stemt det selv. Ellers tror jeg de fleste vennene mine/ våre i hovedsak stemmer Høyre, Ap, SV og Venstre. Tror ikke det er noen som stemmer KrF, SP eller RV, men man vet jo aldri. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|