|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Audacious
|
![]() Hjelp meg med tapas-buffet!Jeg har det svinaktig travelt for tiden, og så har jeg blitt meddelt at jeg skal lage en tapas-inspirert buffet for 18. Gjestene er godt vante sekstiåringer, reiseglade, gourmetinteresserte og flere med hus i Italia o.l. Nei, ingenting kan bestilles fra catering. Dette skal være "middag", så det må være rikelig med mat. Jeg skal lage alt aleine. Jeg er vanligvis glad i å gjøre sånt, men nå har jeg ikke tid til å researche dette ordentlig i det hele tatt!
![]() |
#3 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Hjelp meg med tapas-buffet!Minst to langformer (kanskje til og med tre) av Isets focaccia er i allefall et must |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hjelp meg med tapas-buffet!Sjekk Heikos tapastråd: http://www.foreldreportalen.no/forum...ighlight=tapas
![]() |
#5 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() Sv: Hjelp meg med tapas-buffet!Saltbakte poteter!
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hjelp meg med tapas-buffet!Lakseruller. Smør noen store lefser med creme fraiche, sennep eller ravigotte saus, strø over ruccola-salat og legg skiver med røkelaks over til slutt. Rull sammen og skjær i biter og stikk pinne igjennom. Nam |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Hjelp meg med tapas-buffet!
Jeg ville passet på at det var minst en av formene som var "naturell", med tanke på evt. allergier osv.
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hjelp meg med tapas-buffet!Dadler surret med bacon |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Hjelp meg med tapas-buffet!Jeg fikk servert hvitløksmarinerte champignoner på en tapasrestaurant i Stavanger en gang. Det var svingodt. Men har dessverre ingen oppskrift.
![]() |
![]() |
#11 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Hjelp meg med tapas-buffet!Og så kommer du ned til meg og henter to bøker, en heter Den Store Fingermatkokeboken og den andre heter Great Tapas (er på engelsk, men det er vel ikke noe stort problem, antar jeg?). Sistnevnte har flere bokmerker i seg, etter at Polyanna lånte boken min.
![]() |
#12 |
Passiv
|
![]() Sv: Hjelp meg med tapas-buffet!Disse tapaskjøttbollene er gode. |
![]() |
![]() |
#13 |
Off the map.
|
![]() Sv: Hjelp meg med tapas-buffet!Her er en rett jeg lager og som alltid blir tom.
![]() |
#14 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Hjelp meg med tapas-buffet!Både Mega og Obs har en del fingermat som er ferdig som serrano skinke, pepperonipølse, aioli, oliven, marinerte reker, soltørkede tomater, tapenade, ulike typer oster som Manchego, Tallegio, Brie, blåmuggost og så lager du en 4 -5 varme retter i tillegg. Kjøttboller kan lages på forhånd og varmes opp, potetommelett eller noe pai osv osv.
![]() |
#16 |
med tunga på styret
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Hjelp meg med tapas-buffet!Innspill til meny: Choritzo-pølser Serrano-skinke med manchego-ost Tortilla Albondigas (spanske kjøttboller i smakfull tomatsaus) Patatas bravas Chilli og hvitløksscampi Gaspacho Hvitløksgratinert sopp Salat med appelsin-fillet Brød og aioli Pata negra og serrano-skinke med aspargesbønner ½ Hummer med chilli, hvitløk og persille Fois gras av kylling på toast med trøffel Kamskjell med kjørvel og fennikel Kaninrygg med safran aioli og bakt løk Gaspacho Squashsalat Brød og aioli |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
![]() Sv: Hjelp meg med tapas-buffet!
Hva har svigermor gjort mot deg?
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() Sv: Hjelp meg med tapas-buffet!Jeg har ikke så god peiling på hva slags mat som hører hjemme på et tapasbord |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|