|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#2 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Om kommunikasjon i bloggene1) Jeg liker bloggorama.
![]() |
#3 |
heimføing
|
![]() Sv: Om kommunikasjon i bloggeneJeg har lagt merke til det samme som Hattifnatten, uten at jeg heller kan peke på konkrete eksempler. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Etylbarbital
![]() Sv: Om kommunikasjon i bloggeneDa er kanskje innrapportering på sin plass? Blogginnlegg og -kommentarer kan innrapporteres på samme måte som innlegg i forumet.
![]() |
#5 |
Etylbarbital
![]() Sv: Om kommunikasjon i bloggeneTerskelen for å innrapportere blant brukerene her på FP er alt for HØY slik det er, så det er ingen grunn til det. Det er bare å skrive f.eks.: "Jeg er litt usikker på om det deles privat informasjon her som er hentet fra en lukket blogg." Da sjekker moddene det opp. Innrapportering er veldig lite dramatisk og mye enklere enn å bruke f.eks. PM.
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske? Sist redigert av Veronal : 08-07-09 kl 09:27. Årsak: lav, høy, smal, gøy |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Etylbarbital
![]() Sv: Om kommunikasjon i bloggene
![]() |
#8 |
Leser
|
![]() Sv: Om kommunikasjon i bloggene* Hva tenker dere om bloggvirksomheten på FP?
![]() |
#9 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Om kommunikasjon i bloggeneHva tenker dere om bloggvirksomheten på FP?
![]() |
#10 |
Protonterapeut
|
I så fall kunne du jo bare spurt. Jeg sier stadig i fra om at jeg har luket i bloggen fordi jeg hadde en periode der jeg trengte å være veldig privat og personlig, og de som ble tuppet ut har tatt det helt fint så vidt jeg vet. Sikkert fordi de vet at jeg er en FeedbackJunkie og at de snart slipper inn igjen.
Ja, jeg har inntrykk av at det stemmer. Jeg kan ikke svare for alle selvsagt, men for største delen har jeg inntrykk av at det stemmer.
![]() |
#11 |
<*(((<
|
Ja, det er min erfaring. Og min erfaring er også at folk sier veldig pent nei, om de har en mer privat blogg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Etylbarbital
![]() Sv: Om kommunikasjon i bloggeneEt typisk blogginnlegg fra meg er f.eks.
Bloggkommentarene går da stort sett på innholdet i blogginnlegget mitt. Hvis noen i en annen blogg sier noe om at Veronal er så sprek eller tar så fine bilder så anser jeg ikke det for å være et brudd på min privatiserte bloggstatus. Hadde man derimot kopiert bildene mine over en annen plass eller outet navnet på ungene mine så hadde det vært et brudd.
![]() |
#13 |
<*(((<
|
1) Jeg syns bloggorama fungerer overraskende bra.
Min opplevelse er at dette skjer minst like ofte, selv om folk har blitt flinke til å legge spinoffs fra M1/M2 på samme sted som tråden man tar utgangspunkt i. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Om kommunikasjon i bloggeneJeg syns det er helt OK med bloggorama. Jeg har ikke tilgang til alle bloggene, og jeg har sikkert blitt "kastet ut" av noen også, uten at jeg anser det som veldig dramatisk. Det går i bølger hvor aktiv jeg kan være, og regner med at min bloggtilgang rettes etter det eller hvor godt jeg kjenner vedkommende.
![]() |
#15 |
Glad
|
![]() Sv: Om kommunikasjon i bloggeneJeg liker bloggorama. Er en lite aktiv blogger selv, med mitt minimalt interessante liv, men jeg leser desto mer. Ser nå at jeg kan bli flinkere å kommentere for å vise at jeg følger med. Har blitt tuppet ut av en del blogger også, uten å få beskjed om det. En blogg syntes jeg det var veldig spennende å følge, jeg lurer på om jeg skal be pent om ny tilgang, og heller bære avslaget med fatning om svaret skulle bli nei.
![]() |
#16 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Om kommunikasjon i bloggeneJeg er ikke spesielt glad i bloggene og jeg syns det er kjedelig at ting som kunne bli tatt andre steder blir tatt der istedet. Bloggene er helt klart ekskluderende. Alt som er stengt er jo det. Men jeg syns ikke folk bør bli snurte over å bli utestengt. Likefullt syns jeg det ikke er på sin plass med tilgangstigging. Jeg kan virkelig ikke fordra det.
![]() |
#17 |
kamerat
|
![]() Sv: Om kommunikasjon i bloggeneJeg liker bloggorama, og synes ikke det bør være forventet at alle som vil skal slippe inn i alle blogger. F.eks. er jeg ganske knipen på min egen, og for meg er det noe av betingelsen for at jeg skal ha den i det hele tatt. Jeg kan ikke si at jeg har registrert at noen har tuppet hverandre ut av bloggene etter konflikter, og jeg synes sjelden det er problemer med at informasjon fra lukkede blogger skvulper over i andre. Vi har hatt noen innrapporteringer fra folk som har lagt merke til slike ting, og det er veldig bra. Moddene er også veldig obs på det.
![]() |
#18 |
Stiv
|
![]() Sv: Om kommunikasjon i bloggene1) Jeg er også bloggfan. Jeg har spurt/mast meg tilgang til en del blogger, og har vel nådd et punkt der jeg ikke tør å spørre om flere før jeg vet at jeg har bedre tid til å kommentere og delta, ikke bare lese.
![]() |
![]() |
#19 |
flisespikker
|
Veronal svarte også på denne, men bare for å presisere: Jeg "plukket ikke opp" temaet fra Monsoon - hun hadde spurt i sin blogg om noen kunne være "vikar" mens hun var i utlandet, jeg meldte meg frivillig, og hun sendte meg en SMS i forgårs og spurte om jeg kunne ta det i min blogg. Det er ellers snakk om en uformell treningskonkurranse der deltagerne rapporterer antall minutter pr. uke. (Bare så ingen tror at man risikerer å bli plagiert/outet sånn helt uten videre.)
![]() |
#20 |
klossemajor
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
1. I like it! Bloggen dekker mitt behov for å tulle og fjase uten at jeg plager Forumet nevneverdig med det.
![]() |
|
|