Sv: Om kommunikasjon i bloggene
1) Jeg er også bloggfan. Jeg har spurt/mast meg tilgang til en del blogger, og har vel nådd et punkt der jeg ikke tør å spørre om flere før jeg vet at jeg har bedre tid til å kommentere og delta, ikke bare lese. Samtidig er jeg veldig glad for at vi har Tåttis blogg som er åpen for alle og blir svært mye brukt, det er med på å dempe den potensielle ekskluderingsfaren.
2) Hvis man skal ha lov til å lukke bloggen for noen uten å gi beskjed fordi et-eller-annet, må man vel også kunne ha lov til å lukke bloggen fordi man har kranglet? 
3) Ja, det kan de. På samme måte som M1/M2/andre lukkede forumdeler. Det går greit.
4) I denne tråden høres det jo ut som om der man får moderatortilgang (i motsetning til brukertilgang) blir det mest til at moddene følger med, ikke deltar.
5) Vi har jo et ganske ferskt eksempel på at informasjon vandrer mellom blogger med forskjellig tilgang. Skilpadda (som har en ganske åpen, men lukket blogg) plukker opp et emne fra Monsoons blogg (som er mer lukket). I dette tilfellet gjaldt det ikke noe sensitiv eller privat informasjon, men det viser jo at emner blir omtalt på steder med forskjellig tilgang.