Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Nyttårsforsetter

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-01-07, 11:10   #1
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Nyttårsforsetter

Har dere noen?

Selv syns jeg egentlig begrepet nyttårsforsett er ganske så oppskrytt, for vil man forbedre noe i livet sitt kan man jo strengt tatt begynne når som helst. Men det er noe med de blanke arkene som følger med et nytt og ubrukt år likevel. Kanskje man bør kalle det mål, slik at det lettere kan defineres delmål underveis? Babysteps er ikke dumt, siden uvaner gjerne er litt vanskelige å endre over natta.

Selv har jeg som mål å bli mer organisert, spesielt på hjemmefronten. Det var mye som gikk på halv tolv fra i høst da jeg begynte i full jobb igjen etter eviglang permisjon, og det har tatt tid å komme inn i gode rutiner med tre små. I tillegg flyttet vi jo også i høst, og har ennå ikke kommet 100% på plass med alt her hjemme.

Jeg vil bli bedre på å organisere alt rundt måltider, bli flinkere til å lage sunn, hjemmelaget mat. Har gått med evig dårlig samvittighet i lang tid nå fordi alt må gjøres på mest mulig lettvint og tidsbesparende vis. Jeg vil også bli flinkere til å være i forkant av ulike hendelser året igjennom, som planlegging av bursdager, høytider og ferier. Jeg glemte bursdagen til venninna mi i fjor, og har ennå ikke tilgitt meg selv for det. Jeg vil, i samarbeid med mannen, lage en slags plan over husarbeidet slik at ting blir gjort regelmessig og fordelt noenlunde rettferdig så vi slipper skippertakene som lett fører til sure miner og dårlig stemning. Jeg skal lage meg en innholdsrik kalender der alt skal skrives ned, året igjennom.

Sist, men ikke minst, vil jeg dessuten jobbe med å senke forventningene mine til meg selv og andre, og bli flinkere til å godta at litt halvgjort noen ganger er godt nok!

Jeg håper at dise grepene vil gjøre at hverdagen sklir mer friksjonsfritt, forhindre småkrangling og stressgnissing mellom oss voksne og at de vil frigjøre litt mer fritid til meg selv så jeg bl.a. får sett venninnene mine mer og får mulighet til litt mer barnefri kjærestetid med mannen. Ja, det håper jeg, og det skal jeg jobbe for å få til.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-07, 11:13   #2
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nyttårsforsetter

Organisering, ja. Jeg er alltid ute i siste liten, og føler dermed at mye blir halvgjort. Det er ofte sånn her, at det som ikke blir gjort med én gang, det kan drøye uendelig. Feks er et av forsettene mine å få hengt opp soveromsgardinene (har bodd her 10 måneder ).

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-07, 11:18   #3
Trixie

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Jeg skal trene og gå ned i vekt!
Jobbe mindre.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-07, 11:41   #4
Misty
Håpefull eller håpløs....

Misty sin avatar

Hvor: Plankebyen
Misty er litt kulMisty er litt kulMisty er litt kul
Standard

Har vel stor sett de samme forsettene som i fjor
Kan hende jeg klarer å gjennomføre dem nå....

Gammel 01-01-07, 12:06   #5
Elis
*Happy*

Elis sin avatar

Hvor: Drammen
Elis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smart
Standard

I fjor hadde jeg som nyttårsforsett at jeg skulle bruke mere tid på barna.
Jeg ga beskjed til sjefen at jeg ikke jobber noe ekstra, unntatt når det har vært veldig veldig krise på jobben. Så i hele fjor (2006) har jeg jobbet 2 dager ekstra, men da har jeg tilbudt meg det. Så har jeg gått over til å jobbe hver fjerde lørdag istedenfor annenhver. Og det er utrolig deilig.

I år blir det vel det samme + at jeg skal bli flinkere til å holde huset ryddig.
Blir ofte at jeg tar sånne skippertak.
Jeg skal bli flinkere til å spise sunnere og slutte med å drikke brus på jobben og heller bare drikke vann.
Treffe venninner oftere og nyte fridagene og stresse mindre i hverdagen.

Gammel 01-01-07, 12:14   #6
Observatøren

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 23
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

I likhet med deg, Mokkmokk, skal jeg prøve å komme i forkant av hendelser, og faktisk ha fødselsdager, merkedager osv klart for meg. Min gave til meg selv i år var en ny kalender, og den er allerede i bruk.

Jeg ble litt overrumplet av Hallgeir Opedals kommentar i Dagbladet Søndag, og kaster meg også på tanken om at jeg skal ha mindre dårlig samvittighet og leve mer mens jeg gjør det!

Gammel 01-01-07, 12:41   #7
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ingen. Jeg bare fortsetter som før og satser på at det blir bra.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-07, 12:50   #8
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Mine nyttårs forsetter!
Jeg skal:

- Føde *ler*
- Gå masse turer når jeg blir mobil igjen
- Trene etter at jeg er blitt mobil igjen
- Fikse hagen,lage blomsterbedd og lage flat peln og sette opp gjerde

Gammel 01-01-07, 12:54   #9
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ingen nyttårsforsetter her.

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-07, 12:55   #10
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Jeg ble litt overrumplet av Hallgeir Opedals kommentar i Dagbladet Søndag, og kaster meg også på tanken om at jeg skal ha mindre dårlig samvittighet og leve mer mens jeg gjør det!

DET skal jeg og ... leve litt mer i nuet rett og slett...

Men i tillegg har jeg et mål om å få kommet meg dit jeg vil i vekt, og sørge for trivsel i jobb .. (enten i den jobben jeg har, eller skaffe meg en ny)

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-07, 18:17   #11
mammatherese
Snart STOOOOR

mammatherese sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
mammatherese har et hav av muligheter foran seg
Standard

Ja jeg har vel det....

jeg og mannen har sammen og tilbringe mer kjæreste tid sammen... ikke bare mamma, pappa, kollega tid... Der er vi allerede godt i gang da vi har bestillt konsert billetter til Februar.

Også har jeg ett jeg vet jeg må jobbe med... så det blir langsiktig på en måte... Ikke la meg "plukke på nesen" mer. er jeg uenig i en ting skal jeg si i fra og ikke bare gi meg i diskusjoner hele tiden... kanskje forvente litt tilbake når jeg står på pinne for andre hele tiden... Men som sagt dette må jobbes med...

mammatherese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-07, 19:11   #12
ingis
Fullverdig medlem

ingis sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
ingis har et hav av muligheter foran seg
Standard

Bli flinkere til å trene for at kroppen skal bli strammere.
Holde vekten.
Mer kjærestetid med mannen.
Bli litt mer ryddigere

Gammel 01-01-07, 20:32   #13
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har et nyttårsforsett som jeg vet jeg kommer til å holde, nemlig å drikke mer rødvin enn jeg gjorde i 2006.

Og så skal jeg ha en "hvit" januar som innebærer at jeg ikke skal spise sjokolade hele måneden. Den blir værre. Så langt har jeg klart meg i dag (før jeg la meg i natt og!) til tross for mye restesjokolade etter julen. Inkludert den skåla med Twist som står innen rekkevidde.

Så har jeg et håp for året, som innebærer et ønske om å få en konkret jobb.

Så har jeg også et mål for året, som jeg nok må jobbe mye med, og det er å begrense kjefting og mas på Andungen, og finne andre og forhåpentligvis mer velfungerende metoder.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-07, 10:24   #14
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har som vanlig ingen nyttårsforsetter.

Jeg har derimot både planer og ønsker for månedene fremover, men det har jeg jo alltid.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-07, 10:46   #15
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Å forsøke å få litt lengre lunte i forhold til datteren min. Og fortelle henne med rolig stemme når nok er nok...

Jeg stod langt bak i køen når tålmodigheten ble utdelt.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-07, 11:14   #16
Frances
Lykkelig naiv

Frances sin avatar

Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Ingen forsetter her, men jeg holdt på å bli nedsyklet av 15 av de med forsetter på vei til jobb i dag. Skal bli spennende å se hvor mange av "de nye syklistene" jeg møter på veien om ett par uker.

Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-07, 11:15   #17
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Pleier ikke ha forsetter, men diskuterte med mannen i går at for 2007 skal:

Karrierene våre skal mer i fokus, og vi skal invitere til flere vennemiddager

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-07, 11:50   #18
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Har ingen forsetter for det nye året.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-07, 12:04   #19
CINDY
supermamma-katt

CINDY sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: østfold
CINDY har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg har som nyttårsforsett å slutte å røyke den ene røyk om dagen

CINDY er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-07, 16:26   #20
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Det er egentlig ikke et nyttårsforsett, men jeg har blitt enig med meg selv om at jeg må bli flinkere til å ta med meg matpakke på jobb. Jeg søler bort uante summer på å kjøpe meg lunch og diverse i kantina hver dag...

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:41.