Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Scampi og kamskjell

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-09-09, 13:11   #1
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Scampi og kamskjell

Jeg har både kamskjell og scampi i fryseren, men er idéløs til hva jeg skal lage med det. Altså trenger jeg gode forslag og favorittoppskrifter!

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-09, 13:17   #2
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Scampi og kamskjell

Kjøp rød eller grønn thai curry paste og koksmelk, fisk (rød eller hvit) og grønnsaker, og sleng sammen en slags thai-fiskegryte! Står på menyen hos oss i dag. Scampiene has oppi helt til slutt. Lag forrett av kamskjellene (grillet/stekt, med litt garnityr, har dessverre ingen oppskrift, men sjekk evt www.godfisk.no , der må de da ha noen oppskrifter!).

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-09, 13:26   #3
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Kamskjell med soya- og ingefærsaus og selleripuré - den skal jeg lage med det første!

Jeg ville imidlertid korrigert oppskriften på ett sted; stek kamskjellene på ALLE sidene. Og så ville jeg kanskje kuttet ut melet.

Gammel 17-09-09, 13:31   #4
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Kjøp rød eller grønn thai curry paste og koksmelk, fisk (rød eller hvit) og grønnsaker, og sleng sammen en slags thai-fiskegryte! Står på menyen hos oss i dag. Scampiene has oppi helt til slutt.

Høres godt ut. Jeg får se om jeg kan google en oppskrift.

Gammel 17-09-09, 13:31   #5
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Eia, her.

Kamskjell med soya- og ingefærsaus og selleripuré - den skal jeg lage med det første!

Jeg ville imidlertid korrigert oppskriften på ett sted; stek kamskjellene på ALLE sidene. Og så ville jeg kanskje kuttet ut melet.

:stønn: Den så god ut!

Gammel 17-09-09, 13:33   #6
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Høres godt ut. Jeg får se om jeg kan google en oppskrift.

Ja. Jeg fulgte bare oppskriften bakpå glasset (fra Santa Maria): et par ts currypaste surres i litt olje i stekepanne, tilsett løk og grønnsaker, hell over en boks koksmelk, evt spe på med matfløte. Ha oppi fisk og evt fiskesaus, og la det trekke med et par minutter, deretter scampi (mine er ferdig kokt, så de skal bare bli varme i sausen).

Gammel 17-09-09, 13:35   #7
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Ja. Jeg fulgte bare oppskriften bakpå glasset (fra Santa Maria): et par ts currypaste surres i litt olje i stekepanne, tilsett løk og grønnsaker, hell over en boks koksmelk, evt spe på med matfløte. Ha oppi fisk og evt fiskesaus, og la det trekke med et par minutter, deretter scampi (mine er ferdig kokt, så de skal bare bli varme i sausen).

Ris til? Hvilke grønnsaker utenom løken?

Gammel 17-09-09, 13:39   #8
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Standard

Ris til? Hvilke grønnsaker utenom løken?

Ris til. Jeg tar hva jeg har. Paprika, brokkoli, sukkererter f.eks. Men paprika er bra, og gir fin fargekontrast.

Gammel 17-09-09, 13:43   #9
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

:stønn: Den så god ut!

Ja, ikke sant? Jeg lurer på om jeg skal ha den til forrett (minus puréen, pluss ruculasalat) på lørdag. Rapport kommer i så fall.

Gammel 17-09-09, 13:43   #10
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Standard

Takk, da har jeg handlelisten klar og to middager klare for helgen! Litt usikker på om kamskjellretten passerer for hovedrett da. Kanskje med litt ekstra grønnsaker.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:38.