Dårlig service?
Omsider kom kjøleskapet vårt. 4 uker senere enn vi ble lovet. I tillegg skulle det bli levert på mandag, men ingen dukket opp. Tirsdag ringer vi og etterspør sendingen, og vedkommende i den andre enden kan ikke levere det den dagen heller, men lover på tro og ære at det skal komme i morgen. Vi har betalt ekstra for transporten, så vi er ikke interessert i å kjøre og hente det selv. Den veier i tillegg 130 kilo, såh ...
Anywho. Bilen kommer, og vi går mannen i møte. Hans første setning er ikke "hallo" eller "hei" eller "fytti helvete så kaldt", men "jeg kan ikke løfte eller bære tungt". Han får senket lemmen, men mannen må trille det av rampen, og uten noen form for hjelp må jeg og mannen få dette monsteret av et kjøleskap i hus alene. Jeg skubber og dytter og tar i, men kjøleskapet er dobbelt så tungt som meg, så mannen gjør jobben bortimot alene. Jeg spør ham om jeg skal kle av meg og valse rundt naken eller noe, om det kan være til hjelp, for jeg må jo bare være den verste medhjelper'n ever! Nuvel. Mannen som kom med kjøleskapet er long gone, og etter å ha fått det over 4 dørstokker og x-antall trappetrinn, har vi omsider fått det inn på kjøkkenet.
Jeg spurte kjøremannen hva han hadde gjort hvis mottager var ei gammel dame eller mann, og da sa han at de måtte ha skaffet seg hjelp selv, og kjøleskapet ville blitt plassert på fortauet.
Jeg aner ikke om vi har krav på hjelp, om han var i sin fulle rett, om dette bare handler om innstillingen til den som kommer med pakken, men jeg synes det er dumt at det er sånn, for i mine øyne handler det om å vise serviceinnstilling. Vi har betalt dyre dommer for både kjøleskap og frakt.
Uansett, ikke mistolk dette nå, vi klarer oss fint selv (takket være stor&sterk mann), men jeg hadde i det lengste håpet at han kunne hjelpe til av hensyn til mannens rygg.
Så handler dette om service, den manglende sådan, eller må vi bare justere ned forventingene våre? Var man flinkere til å yte service før?
Sist redigert av Skremmern : 06-01-10 kl 14:47.
|