Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Dårlig service?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-01-10, 14:41   #1
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dårlig service?

Omsider kom kjøleskapet vårt. 4 uker senere enn vi ble lovet. I tillegg skulle det bli levert på mandag, men ingen dukket opp. Tirsdag ringer vi og etterspør sendingen, og vedkommende i den andre enden kan ikke levere det den dagen heller, men lover på tro og ære at det skal komme i morgen. Vi har betalt ekstra for transporten, så vi er ikke interessert i å kjøre og hente det selv. Den veier i tillegg 130 kilo, såh ...

Anywho. Bilen kommer, og vi går mannen i møte. Hans første setning er ikke "hallo" eller "hei" eller "fytti helvete så kaldt", men "jeg kan ikke løfte eller bære tungt". Han får senket lemmen, men mannen må trille det av rampen, og uten noen form for hjelp må jeg og mannen få dette monsteret av et kjøleskap i hus alene. Jeg skubber og dytter og tar i, men kjøleskapet er dobbelt så tungt som meg, så mannen gjør jobben bortimot alene. Jeg spør ham om jeg skal kle av meg og valse rundt naken eller noe, om det kan være til hjelp, for jeg må jo bare være den verste medhjelper'n ever! Nuvel. Mannen som kom med kjøleskapet er long gone, og etter å ha fått det over 4 dørstokker og x-antall trappetrinn, har vi omsider fått det inn på kjøkkenet.

Jeg spurte kjøremannen hva han hadde gjort hvis mottager var ei gammel dame eller mann, og da sa han at de måtte ha skaffet seg hjelp selv, og kjøleskapet ville blitt plassert på fortauet.

Jeg aner ikke om vi har krav på hjelp, om han var i sin fulle rett, om dette bare handler om innstillingen til den som kommer med pakken, men jeg synes det er dumt at det er sånn, for i mine øyne handler det om å vise serviceinnstilling. Vi har betalt dyre dommer for både kjøleskap og frakt.

Uansett, ikke mistolk dette nå, vi klarer oss fint selv (takket være stor&sterk mann), men jeg hadde i det lengste håpet at han kunne hjelpe til av hensyn til mannens rygg.

Så handler dette om service, den manglende sådan, eller må vi bare justere ned forventingene våre? Var man flinkere til å yte service før?

__________________
2003 2007 2009 2011

Sist redigert av Skremmern : 06-01-10 kl 14:47.
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 14:46   #2
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dårlig service?

Når jeg har kjøpt hvitevarer og fått det levert har levert betydd inn på kjøkkenet. Hadde det ikke betydd det hadde jeg handlet et annet sted. Men jeg tar det ikke for gitt jeg spør når jeg bestiller.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 14:50   #3
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dårlig service?

En venninne fikk rett før jul et Whirlpool skap (lurer på om det er side by side), som hun må få byttet pga en feil da hun fikk det. Det var DHL som leverte dette og som visstnok har avtaler med butikk/leverandør, og de kan visst ikke pålegges å bære dette inn (etter hva jeg forsto).

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 14:53   #4
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 60.134
Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dårlig service?

Når vi kjøpte oppvaskmaskin i fjor var frakten til døra, men når vår dør var i fjerde etasje, så gjaldt det visst ikke allikevel. Da kunne vi betale 400 ekstra for å få det båret inn. Jeg syns det er dårlig service å ikke levere noe inn når man betaler for utkjøring.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 14:56   #5
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dårlig service?

Når jeg bestiller, forsikrer jeg meg om at tingene blir plassert der de skal stå. Har betalt ekstra for levering i 2. etg. Og det er helt greit, for som Maz, handler jeg et annet sted om jeg ikke får det sånn. Enig i at det er dårlig service fra butikken sin side om de ikke har oppgitt hva som er med i prisen. De som leverer forstår jeg, de har en avtale de får betalt etter. Men om de har brutt den, blir sikkert butikken glad for å høre det.

United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 15:01   #6
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.093
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dårlig service?

I det siste har vi handlet hvitevarer (vaskemaskin, fryseskap osv) fra andre enn de store varehusene. Erfaringen er nemlig at mindre forretninger gir en helt annen service. Jeg synes servicen dere opplevde var dårlig, og jeg hadde i etterhånd hørt med den dere kjøpte kjøleskapet av om hva DE legger i frakt...

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 15:02   #7
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.196
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dårlig service?

Jeg var av den oppfatning at levering = leveres der det skal, pakkes ut, settes på plass og ta med seg emballasje tilbake?

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 15:03   #8
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Dårlig service?

Kommer an på om det er betalt utkjøring eller også for innbæring. Der jeg bestiller fra koster det ekstra å få det helt inn. Fordi de da må stille med en ekstra mann. Eller om man skal ha det lenger inn enn første inngangsdør, fordi det tar lenger tid. Men dette gjøres det da meget klar over ved bestilling.

Om han hadde satt skapet igjen på fortauet så hadde jeg ikke kvittert for at det var mottatt.

  Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 15:08   #9
Mani
Helt vanlig
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.535
Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dårlig service?

Hos oss hjelper de ikke bare til med å bære nytt inn, men også med å bære gammelt ut og tar med seg gammelt bort. Men det er en veldig hyggelig lokal leverandør da. Han er veldig serviceinnstilt og kan helt sikkert ikke sammenlignes med større firma.

Du er vel ikke den verste medhjelperen ever da, godt humør og tilbud om underholdning måtte jo bare bli satt pris på regner jeg med.

__________________
Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 15:14   #10
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.909
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dårlig service?

Min erfaring er at dette må avtales på forhånd.

Jeg husker godt da jeg fikk levert vaskemaskin og bodde i 4. etasje uten heis. Da var avtalen at maskinen skulle bæres inn på badet for meg. Jeg informerte sjåføren om hvilken etasje det var og at den måtte bæres helt opp. Han svar var: "Dere som bestiller hjemkjøring for denne prisen bor som regel minst så høyt oppe uten heis." Men han humret og lo da han sa det.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 16:02   #11
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.112
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dårlig service?

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

I det siste har vi handlet hvitevarer (vaskemaskin, fryseskap osv) fra andre enn de store varehusene. Erfaringen er nemlig at mindre forretninger gir en helt annen service. Jeg synes servicen dere opplevde var dårlig, og jeg hadde i etterhånd hørt med den dere kjøpte kjøleskapet av om hva DE legger i frakt...

Ja, jeg og ville ha sjekket.
Vi har fått levert 3 ganger fra lokal Expert og der betyr det bæreinn, etter på plass, montere, og forlate åstedet med gode kommentarer og hyggelig smil. Derfor vi alltid handler der...

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 16:49   #12
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dårlig service?

Vi har aldri fått levert hvitevarer uten at de henter med seg det gamle (dersom det skal leveres inn) og setter det nye pent på plass; dette gjelder levering fra både mindre og større forhandlere - jeg hadde forventet såpass dersom man betaler en klekkelig sum for frakt/levering. Jeg ville absolutt sjekket opp hva den aktuelle forhandleren har å si om det.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 17:07   #13
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Dårlig service?

Da vet man jo bare at man ikke kjøper noe der mer.

  Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 17:18   #14
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.689
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dårlig service?

Det synes jeg var slett service. Alle hvitevarer vi har kjøpt har blitt bært inn og satt på plass og emballasje har blitt tatt med tilbake.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 23:04   #15
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.804
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dårlig service?

Kan jeg få spørre hvem du har handlet med?

Er det en liten lokal butikk uten tilknytning til en kjede, eller er det i en av kjedebutikkene?

Jeg jobber selv i bransjen, og vet i allefall hva som inngår i våre leveringspriser. Og det finnes flere muligheter.

Er en vesentlig forskjell på pris på levering til "første hindring" evt dør, og levering med innbæring, utpakking, montering og retur av gammel vare.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 08:38   #16
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dårlig service?

BestBuy A/S.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 09:59   #17
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.940
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dårlig service?

En ting er at de ikke var villige til å hjelpe dere inn med varen, en annen ting er at kjøleskapet kom 4 uker for sent.
Jeg hadde nok tatt en telefon, forklart situasjonen på en fin måte og satset på å få noen kroner igjen. Siden det kom en måned senere enn avtalt.

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 10:22   #18
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dårlig service?

Da jeg jobbet på elektrobutikk kjørtes varene til døren og ble bært inn av muskelsterke menn og plassert der kunden pekte. Jeg hadde krevd pengene tilbake for transporten hadde det vært jeg som opplevde det dere gjorde!!

__________________
"Langt langt borte, mye lenger enn du tror"
06 08
Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 20:36   #19
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.804
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dårlig service?

Opprinnelig lagt inn av smurfine, her.

Da jeg jobbet på elektrobutikk kjørtes varene til døren og ble bært inn av muskelsterke menn og plassert der kunden pekte. Jeg hadde krevd pengene tilbake for transporten hadde det vært jeg som opplevde det dere gjorde!!



Signerer denne! Synes du skal ta kontakt med de og si ifra at du ikke er fornøyd med servicen, og kreve å få tilbake fraktkostnadene som en kompensasjon.

Håper vikelig dere var informert fortløpende om forsinkelsen. Det i seg selv burde kvalifisert til en kompensasjon spør du meg.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 20:38   #20
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.804
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dårlig service?

Nå leste jeg igjennom innlegget ditt igjen.. Du var jo ikke informert om den siste forsinkelsen heller...

Kvalifiserer definitivt for en kompensasjon

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no