PAX garderobeskap, innredning og skyvedører
1. Vi har 2,38 under taket. Ikea sier at det må være 2,40 til 2,36-skap, fordi man ellers ikke greier å montere skyvedører. Stemmer dette? Mannen min mener å ha hørt at man kan "trikse det til", som han sier.
2. Hva slags dører er finest? Ja, idiotisk spørsmål, men jeg greier søren ikke å bestemme meg. Det skal være hvitt, men høyglans? De med "ruter"? 
3. Innredning. Et kapittel for seg, og jeg og mannen begynte å krangle (det vil si, jeg kranglet) på Ikea.
Jeg har mest klær. Jeg har en skikkelig lang kjole (=subber i bakken, men den kan forsåvidt brettes i to over en henger), men jeg har en del lange tunikaer og kjoler som går over eller under kneet. Jeg er 1,70 høy. Jeg mener selv jeg trenger minst en meter hengeplass, gjerne halvannen. Men tror kanskje jeg greier meg med en hvis jeg henger tett. Eller... Nei. Og så trenger jeg noen skuffer. Jeg bretter mange klær. Men vi skal ha to Malm-kommoder av største type, så jeg skal ha undertøy, topper og tynne gensere i den.
Mannen min henger nesten alle klær. Han bretter bare buksene sine. Han trenger noen få skuffer til bukser (en?) og en til treningstøy. Han bruker aldri gensere, men trenger minst en meter til å henge skjorter og t-skjorter. Han trenger også skuffer til undertøy (Malm?)
Vi har 2,26 meter til rådighet og kan derfor bare ha 2 meter skap. Vi kan ha et hjørneskap i det ene hjørnet. Praktisk eller bare dumt? Kan det innredes med skuffer?
Tips?
|