Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Storrenovering av enebolig fra sent sekstitall

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-09-10, 20:33   #1
Albertine
Passiv

Standard

Storrenovering av enebolig fra sent sekstitall

Vi er på utkikk etter hus, og har innsett at et relativt nytt hus i vår prisklasse ikke er å oppdrive i denne byen. Nå har vi begynt å se etter hus som er litt eldre, gjerne oppussingsobjekter, men vi må bare innse at vi ikke vet hvor mye som kreves for å pusse opp et helt hus. Kan noen tenke litt sammen med meg? Det huset vi har sett på nå (kun bilder, ikke visning ennå) er fra 1968 og trenger nytt kjøkken og bad, samt full oppussing av alle andre rom (4 soverom). Sokkelen er godkjent for utleie og den trenger samme behandling for å være attraktiv. Kan man anta at det elektriske anlegget er modent for utskifting nå? Hva med røropplegg? Og hvor mye vil noe sånt koste? Jeg er bare interessert i et omtrentlig anslag, jeg aner ikke om det koster ti tusen eller en million, lizzom.

Er litt spent på planløsning, man ser ikke mye på bildene. 1,3 mål tomt er kjempestort, og eiendommen grenser til et jorde. Må sjekke om det er lagt noen planer for utbygging der. Ingen av oss er spesielt flinke med hammer og sag, vi kan male selv og til nød legge parkett, men ellers må vi hyre inn fagfolk. Kommer vi langt med en million til slik oppussing, tro?

Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:14.