|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Endelig mamma
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Njulaif - nå også "alternativ"Ja, da har jeg altså hatt min debut som bruker av alternativ medisin. Jeg må vel si at jeg best beskrives som en skeptiker ift ting som ikke faller inn under skolemedisinen, men akupunktur er akkurat innenfor deg jeg føler jeg uten forbehold kan akseptere. Og i dag har jeg altså hatt min første akupunkturtime.
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Njulaif - nå også "alternativ"Jeg prøvde akupunktur ifm ekstrem svangerskapskvalme og bekkenløsning. Funket ikke for noen av delene.
![]() |
![]() |
#3 |
Passiv
|
![]() Sv: Njulaif - nå også "alternativ"Jeg fikk akupunktur ved fødselen til mellomste. I tillegg til forbanna vondt og panikk så hadde jeg dermed med ett masse nåler i hendene. |
![]() |
![]() |
#4 |
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Njulaif - nå også "alternativ"Jeg er om mulig enda mer skeptisk.
![]() |
#5 |
Passiv
|
![]() Sv: Njulaif - nå også "alternativ"Jeg tror egentlig akupunktur kan funke som en metode å tjene penger på. |
![]() |
![]() |
#6 |
Tvåtusentalssuffragett
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Njulaif - nå også "alternativ"Jeg er like skeptisk som deg, men prøvde det jeg også, mens vi holdt på med IVF-forsøk. Oppildnet av alle suksesshistorier av typen "venninnen til svigerinnen min hadde fjernet egglederne, men ble gravid etter akupunktur" (formodentlig ikke bare akupunktur). Det avstedkom ingen graviditet.
![]() |
#7 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() Sv: Njulaif - nå også "alternativ"Jeg slet med søvnproblemer da jeg var gravid, og gikk til modningsakupunktur, hun satt i tillegg noen nåler for forbedret søvn, og de virka, veldig i noen dager, jeg sov sammenhengende for første gang på fem måneder. Jeg var også skeptisk.
![]() |
#8 |
|
![]() Sv: Njulaif - nå også "alternativ"Jeg er litt todelt når det gjelder akupunktur. Når det gjelder direkte smertelindring, sånn der og da, tror jeg det varierer veldig om det har effekt eller ikke. Jeg hadde aldri prøvd akupunktur før da jeg ble stukket under fødsel. Om det virket - tja, det virket omtrent like godt som varme risposer. Men jeg hadde ikke noe smertestillende underveis i fødselen heller, så hvem vet om det kanskje hadde effekt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
med tunga på styret
![]() Sv: Njulaif - nå også "alternativ"Jeg har brukt akupuntur mot bihulebetennelse. Etter 10 minutter med nåler sa det "poff" i hodet og trykket forsvant. Bruker det gjerne igjen, men sammen med skolemedisin. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Njulaif - nå også "alternativ"Har du vært hos Vibeke?
06 & 08 ![]() Sist redigert av Lavender : 22-05-12 kl 23:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
can-jur
|
![]() Sv: Njulaif - nå også "alternativ"Jeg har blitt akupunktert mot svangerskapskvalme og eneste som ble lettere var lommeboka.
![]() |
![]() |
#12 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Njulaif - nå også "alternativ"Det nærmeste jeg har kommet akupunktur er at jeg var villig til å forsøke det under siste fødsel, mens jeg ventet på epidural.
![]() |
#13 |
Endelig mamma
Medlem siden: May 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Njulaif - nå også "alternativ"
Jupp, det er henne.
![]() |
#15 |
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Njulaif - nå også "alternativ"Jeg har fått modningsakupunktur ved to av fødslene mine. Funket som bare det.
![]() |
#16 |
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Njulaif - nå også "alternativ"Sovne under akupunktur?!?
![]() |
#17 |
superbruker
|
![]() Sv: Njulaif - nå også "alternativ"Jeg gikk til en fysioterapaut som også drev med akkupunktur. Jeg hadde henvisning på grunn av bekkenløsning. Han mente at akkupunktur var mer effktivt enn fysioterapi for dette. Jeg sa jeg til å prøve. Jeg kjente jo bekkenløsning men jeg ble mye bedre. Var mye bedre i siste svangerskapet enn de to forrige. Hadde mye mindre kynnere også. Jeg tror at det virker på noen ting. Ikke alt.
![]() |
#18 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Njulaif - nå også "alternativ"Eg har såvidt komme i gang med akupunktur mot muskel- og leddsmerter, og opplever god smertestillande effekt. Som deg, var eg og skeptisk, men med ei det-skader-ikkje-å-prøve-haldning. Men i mitt tilfelle skjønner eg "logikken" bak det, i og med at nålene stikkest inn der det er mest smertefullt og at musklen då kamper seg så mykje at han til slutt slutter å spenne seg. Eg veit ikkje om eg trur det hjelp i alle tilfelle, men det skader sjeldan å prøve. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Njulaif - nå også "alternativ"Jeg fikk ei nål i hodet under siste fødsel. Akupunkturernd valium, sa jordmor.
![]() |
#20 |
Må man ha en tittel?
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Njulaif - nå også "alternativ"Ikke svangerskapsrelatert, men jeg får akkupunktur en gang i mnd hos fysioterapeut, mot ryggplager.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|