|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Travelt opptatt
|
![]() Spinoff: Har svigerfamilien plikt til å gi svigerbarn like mye gaver/oppmerksomhet?Spinoff av denne: http://www.foreldreportalen.no/forum...ad.php?t=58598
![]() |
#2 |
Superaktiv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff: Har svigerfamilien plikt til å gi svigerbarn like mye gaver/oppmerksomheTror vi får relativt likt, hender at "eget" barn får litt mer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Passiv
|
![]() Sv: Spinoff: Har svigerfamilien plikt til å gi svigerbarn like mye gaver/oppmerksomheSvigermor har gjort ulikt - noen år mye til mannen og lite til meg. Andre år likt. |
![]() |
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff: Har svigerfamilien plikt til å gi svigerbarn like mye gaver/oppmerksomheVi får alltid likt.
![]() |
#5 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff: Har svigerfamilien plikt til å gi svigerbarn like mye gaver/oppmerksomheHer har det vært en selvfølge at det er ulikt. Iallefall fra mine foreldre og svigermor. Fra svigerfar og kona får vi felles gave til jul. Bursdager har jeg ikke tenkt over, men jeg vil se på det som naturlig at egene barn får mer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Spinoff: Har svigerfamilien plikt til å gi svigerbarn like mye gaver/oppmerksomheJeg får ingenting fra min svigerfamilie, og forventer heller ingenting siden de bor i en helt annen verdensdel.
![]() |
#7 |
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Spinoff: Har svigerfamilien plikt til å gi svigerbarn like mye gaver/oppmerksomheVi får likt fra begge sider. Eller, mamma gir nok kanskje meg litt mer, i sånne type velværeprodukter etc, som en sånn mor til datter-gest.
![]() |
#8 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Spinoff: Har svigerfamilien plikt til å gi svigerbarn like mye gaver/oppmerksomheJeg tror det er ganske likt. Nå har vi vært sammen i så mange år, at det veldig ofte er fellesgaver eller ting som uansett begge bruker. Jo, det er nok ganske likt.
![]() |
#9 |
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Spinoff: Har svigerfamilien plikt til å gi svigerbarn like mye gaver/oppmerksomheSvigersene behandler alle likt, på kronen. Restbeløp blir utbetalt i kroner og 50 øringer om det er forskjell. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff: Har svigerfamilien plikt til å gi svigerbarn like mye gaver/oppmerksomheVi får likt - dvs ingenting |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Spinoff: Har svigerfamilien plikt til å gi svigerbarn like mye gaver/oppmerksomheSvigers er veldig rettferdige, så jeg antar det er rimelig likt. Det er ikke noe jeg har tenkt over.
![]() |
#12 |
Nattrangler
![]() Sv: Spinoff: Har svigerfamilien plikt til å gi svigerbarn like mye gaver/oppmerksomheMine svigerforeldre er døde, da de levde så fikk vi som regel julegaver sammen, bursdagsgave fikk jeg ikke, og det var ikke alltid mannen fikk det eller.
![]() |
#13 |
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff: Har svigerfamilien plikt til å gi svigerbarn like mye gaver/oppmerksomheMin "svigerdatter" er ikke veldig glad i meg for å si det pent, men jeg gir henne alltid en julegave (selv om hun muligens kaster den i søpla). Jeg kjøper til henne som til andre jeg setter stor pris på (jeg mener vi må kunne bli venner en gang). Men på grunn av vårt vanskelige forhold får min sønn mer enn henne for å si det sånn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Spinoff: Har svigerfamilien plikt til å gi svigerbarn like mye gaver/oppmerksomhe
![]() |
#15 |
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff: Har svigerfamilien plikt til å gi svigerbarn like mye gaver/oppmerksomhe
Er ikke så mye å gjøre ved det, hun liker ingen i hans familie. Ikke vennene hans heller, men det er henne han ønsker å leve sammen med, så da må vi respektere det. Kan hende hun endrer seg en dag. Jeg håper det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
maler
|
![]() Sv: Spinoff: Har svigerfamilien plikt til å gi svigerbarn like mye gaver/oppmerksomheHm jeg synes ikke man har noen plikt i den retning i hvertfall. Vi får stort sett felles gaver til jul både av hans foreldre og av mine (som oftest gir penger). Til bursdager tror jeg vi får omtrent likt, eller når jeg tenker meg om kan det være jeg får litt mer enn han både av mine foreldre og av svigers. Mulig pga vanskelig-å-finne-brukbar-gave-til-mann-faktoren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Spinoff: Har svigerfamilien plikt til å gi svigerbarn like mye gaver/oppmerksomheI dag får vi temmelig likt av svigers, ihvertfall til jul. Det hender selvsagt at de spytter i noe ekstra til mannen min i bursdagsgave - tilskudd til for eksempel ski eller annet. Dette står gjerne i forhold til at hans eneste søster har fått litt ekstra økonomisk hjelp, eller ekstra dy bursdagsgave samme år. Vi får ofte relativt dyre fellesgaver i tillegg noe mer personlig i tillegg fra disse. Jeg betrakter dem som svært rettferdige.
![]() |
#18 |
i tåkeheimen
|
![]() Sv: Spinoff: Har svigerfamilien plikt til å gi svigerbarn like mye gaver/oppmerksomheMIn familie gir gaver av omtrent lik verdi til mannen og meg både til bursdag og jul. Mannens mamma gir høvelig likt til jul, men jeg får ikke bursdagsgave. Mannens brødre gir til mannen, men ikke til meg. Mannens søster gir til oss begge. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Spinoff: Har svigerfamilien plikt til å gi svigerbarn like mye gaver/oppmerksomheNei, det syns jeg ikke. Til jul får vi ofte noe sammen, jeg får i tillegg ofte noe fra min mor som er bare til meg (klær f.eks.) |
![]() |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|