Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Tiddelibom meg her, og tiddelibom meg der

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-01-10, 09:32   #1
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Sint!

Tiddelibom meg her, og tiddelibom meg der

Er det bare meg som ikke liker snø og kulde? Jeg er drittlei og skikklig negativ.
Det er iskaldt, man må ha mye klær på bare for ut å starte bilen. Ikke går det å gå i pene støvletter for de passer ikke med tykke ullsokker oppi. Ingen pene jakker og bukser passer for man må jo ha to,tre lag med klær under. Jeg går her som en "boms".
Det er kaldt i kjelleren, kaldt å ta en dusj. Ungene er lei snøleking og fryser, dermed er det inn etter 15 min. utelek og vått og hvitt i hele gangen.
Ingen lysning i følge yr.no heller.
Noen mer negativ?

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-10, 09:35   #2
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tiddelibom meg her, og tiddelibom meg der

Nei, men det er litt for kaldt til å gå tur i 23 blå, ellers overlever jeg fint faktisk.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-10, 09:38   #3
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

: snøft :

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-10, 09:41   #4
Moonlight
prøver tilpasse seg livet

Moonlight sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Blogginnlegg: 95
Moonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei, jeg har blitt mer og mer glad i vinteren med årene jeg faktisk.. aldri vært ett stort fan, men med samboer fra snø-rike gudbrandsdalen så må man jo bare innrette seg.. og jeg ser gleden ved SNØ om vinteren fremfor slaps og kulde!
Det er ikke mye morro, så når det først skal være vinter så kan det like gjerne være snø og kaldt slik at føret blir mer stabilt..

Også gjør jo snøen det mye lysere!

Moonlight er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-10, 09:41   #5
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lurte også veldig på hva tiddelibom hadde gjort nå da.

Gammel 05-01-10, 09:44   #6
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Takke meg til sol, snø og kulde fremfor 5 grader, regn og vind. Jeg synes været nå er helt topp!! Inne er det godt og varmt og om man skal ut, er det bare å ta på en varm dunkåpe eller noe. Det eneste som kan være plagsomt er kald bil

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-10, 09:47   #7
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Takke meg til sol, snø og kulde fremfor 5 grader, regn og vind. Jeg synes været nå er helt topp!! Inne er det godt og varmt og om man skal ut, er det bare å ta på en varm dunkåpe eller noe. Det eneste som kan være plagsomt er kald bil

Samme her. Heilt fantastisk nydeleg ute no. Her har me godt med snø overalt. Litt vel kaldt dei dagane det er over 20 minus men no har det vore rundt 15 minus og det er heilt greit. Mykje heller det enn 5 pluss om vinteren.

Gammel 05-01-10, 09:47   #8
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Det går egentlig greit foreløpig, det er skikkelig hyggelig å dra gutta på akebrett til barnehagen om morgenen, eldstemann har brukt litt tid på å finne ut hvor mye moro man kan ha med en snowracer og koser seg skikkelig nå, problemet er å underholde minstemann-dra-av-seg-vottene ute.

Den andre greia er at snøen nok ikke forsvinner innen vi skal ha visning, så det er relativt vanskelig å få et greit inntrykk av hagen. Vi har et superkoselig, lite drivhus som man ikke ser fra vinduene, men jeg tror ikke noen kommer til å våge seg ut på terrassen og dermed oppdager det.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-10, 09:51   #9
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hater kulde og glatte veier.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-10, 09:51   #10
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Det går faktisk helt fint.
Ungene elsker gudskjelov å være ute selv i -10.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-10, 09:55   #11
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av tiddelibom, her.

: snøft :

Sorry

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-10, 09:59   #12
Tove
XXX

Tove sin avatar

Hvor: Orkdal
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Du er ikke alene! Lengter etter sol og varme, gå barbeint i gresset!

Gammel 05-01-10, 10:20   #13
Moonlight
prøver tilpasse seg livet

Moonlight sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Blogginnlegg: 95
Moonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her har jo sommeren vært en latterlig unnskyldning for pøsregn de to siste årene, så jeg vet ikke hvor mye jeg lengter til sommeren jeg... liker regn mindre enn snø :tenker:

Moonlight er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-10, 10:25   #14
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Synes stort sett vinter og snø er tipp topp, men kan styre meg for den kulda som er nå.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-10, 10:26   #15
Noba
🎈

Noba sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Jeg liker virkelig ikke vinter og jeg blir mer og mer en skikkelig frossenpinn. Likevel så synes jeg det har blitt bedre etter at vi fikk unger, de elsker snøen og det hjelper litt å se hvordan de koser seg. Dessuten så er det veldig moro å ake akebrett.

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-10, 10:28   #16
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Jeg liker ikke kulda, men holder ut. Jeg synes dette er bedre enn regn og slaps. Her i sør er vi vel egentlig vant med at snøren får ligge ca et døgn, så regner det vekk, blir glatt og slapsete.

Så jeg vil heller ha det sånn som det er nå.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-10, 12:20   #17
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Her skal du få litt støtte: Det er vakkert og lyst, men det er også det eneste det er.
så lenge det er så kaldt, er det ikke noe poeng i dette været.

Jeg lenger etter vår, etter turer inn i skogen og se på hvitveis, etter klukkende bekker og snø som smelter og sol som varmer. Lengter og lengter....

Gammel 05-01-10, 12:30   #18
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ganske så sikker på at det er en meget stygg misforståelse at jeg er født i et vinterland.

Gammel 05-01-10, 12:37   #19
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har lært meg å like vinteren. Trikset er å ha et godt utvalg i gode, varme klær, ullundertøy, ullkjoler, luer, votter, leggvarmere, halser og dets like. Gjøre snøen og kulda om til noe koselig - lage islykter eller snølykter ute som man kan sitte inne og se ut på, premiere seg selv og barna med kakao og ostesmørbrød etter utelek. Fylle senga eller sofaen med dyner, puter og pledd og se en film, brenne stearinlys og spille spill. Fyre i peisen, gå tur i skogen og brenne bål. Gjøre fine vinterting - vinteren i Norge er så lang at om man ikke vrir den om til noe positivt så kaster man bort ganske mange måneder på mistrivsel.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-10, 13:07   #20
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Jeg er veldig enig med Mei! Jeg trengte ikke å lære meg det heller, jeg har vist alltid likt vinteren, generelt det å være ute. Peiskos når man kommer inn.

Og mye heller kulde og snø enn tåke og slaps.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:15.