|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Nyter et nytt liv
|
![]() Ny sofa og katterVi har endelig bestilt oss ny sofa
![]() |
![]() |
#2 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ny sofa og katterHar de klorebrett? Vår katt klorer stort sett på det, så lenge ingen har flyttet det vekk fra plassen sin. Han har også egen plass i sofaen, jeg har dekket puten hans med et fleece-teppe. Han ligger nesten alltid på teppet, og blir skikkelig furt når jeg tar det bort for å vaske det eller fordi vi har gjester. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Nyter et nytt liv
|
![]() Sv: Ny sofa og katter
ÅHHH, dette viste jeg ikke. Da har den med andre ord virkning mot sin hensikt da??
![]() |
![]() |
#5 |
Nyter et nytt liv
|
De hadde klorebrett før, men de brukte det nesten aldri. Spørs om vi bør prøve å omvende disse gamle kattene våre til å bruke det igjen da..
![]() |
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Catnip er nok noe helt annet enn Kattivekk. Catnip sprayes på ting man vil at katten skal klore på (typ klorebrett) slik at den velger dette stedet fremfor andre steder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Nyter et nytt liv
|
Åhhh, da skjønner jeg. Den catnip kan vi evnt kanskje bruke da på klorebrettet og kanskje prøve Kattivekk på sofaen???
![]() |
![]() |
#8 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Ny sofa og katterSånn kattivekk-spray kan sette flekker, så da ville jeg forsøkt på et ikke synlig sted først.
![]() |
#9 |
Nyter et nytt liv
|
Ja, det var dette jeg var usikker på.
![]() |
![]() |
#10 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Apr 2010
![]() |
![]() Sv: Ny sofa og katterDu kan jo prøve å spraye sofaen på undersiden, der det ikke viser. Ellers er det ikke alltid like lett å venne katter av med kloring her og der. De får jo kvesset klørne på klorebrettet sitt, men kloring er ikke bare for kvessing, det er også markeringsadferd. Derfor vil katter gjerne småklore litt mange steder. Du kan prøve med spruteflaske med vann og et kontant "nei" hver gang de prøver seg på sofaen, og se om det hjelper. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|