Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Ny sofa og katter

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-11-11, 12:35   #1
Maysen
Nyter et nytt liv

Maysen sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Lillehammer
Blogginnlegg: 45
Maysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populær
Standard

Ny sofa og katter

Vi har endelig bestilt oss ny sofa
Men problemet vårt er at kattene våre har en dårlig uvane, de krafser og klorer på den sofaen vi har.

Så jeg lurer på:
Noen som har prøvd å spraye på slik#kattivekk" på møbler??
eller er det noen av dere som har noen fine triks på hvordan vi kan klare å få kattene til å holde seg unna sofaen?

Gammel 03-11-11, 12:38   #2
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny sofa og katter

Har de klorebrett? Vår katt klorer stort sett på det, så lenge ingen har flyttet det vekk fra plassen sin. Han har også egen plass i sofaen, jeg har dekket puten hans med et fleece-teppe. Han ligger nesten alltid på teppet, og blir skikkelig furt når jeg tar det bort for å vaske det eller fordi vi har gjester.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-11, 12:53   #3
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Kloremøbel du sprayer med catnip-spray kan virke veldig forlokkende på katter.

Gammel 03-11-11, 12:56   #4
Maysen
Nyter et nytt liv

Maysen sin avatar

Maysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Kloremøbel du sprayer med catnip-spray kan virke veldig forlokkende på katter.

ÅHHH, dette viste jeg ikke. Da har den med andre ord virkning mot sin hensikt da??

Gammel 03-11-11, 12:57   #5
Maysen
Nyter et nytt liv

Maysen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Har de klorebrett? Vår katt klorer stort sett på det, så lenge ingen har flyttet det vekk fra plassen sin. Han har også egen plass i sofaen, jeg har dekket puten hans med et fleece-teppe. Han ligger nesten alltid på teppet, og blir skikkelig furt når jeg tar det bort for å vaske det eller fordi vi har gjester.

De hadde klorebrett før, men de brukte det nesten aldri. Spørs om vi bør prøve å omvende disse gamle kattene våre til å bruke det igjen da..

Gammel 03-11-11, 13:23   #6
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maysen, her.

ÅHHH, dette viste jeg ikke. Da har den med andre ord virkning mot sin hensikt da??

Catnip er nok noe helt annet enn Kattivekk. Catnip sprayes på ting man vil at katten skal klore på (typ klorebrett) slik at den velger dette stedet fremfor andre steder.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-11, 13:52   #7
Maysen
Nyter et nytt liv

Maysen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

Catnip er nok noe helt annet enn Kattivekk. Catnip sprayes på ting man vil at katten skal klore på (typ klorebrett) slik at den velger dette stedet fremfor andre steder.

Åhhh, da skjønner jeg. Den catnip kan vi evnt kanskje bruke da på klorebrettet og kanskje prøve Kattivekk på sofaen???

Gammel 03-11-11, 13:54   #8
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sånn kattivekk-spray kan sette flekker, så da ville jeg forsøkt på et ikke synlig sted først.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-11, 14:03   #9
Maysen
Nyter et nytt liv

Maysen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Sånn kattivekk-spray kan sette flekker, så da ville jeg forsøkt på et ikke synlig sted først.

Ja, det var dette jeg var usikker på.
Tror ikke jeg tester det på sofaenførst nei.Kjedelig med ny sofa og flekker på med engang.
Takk for info

Gammel 04-11-11, 06:00   #10
hera
Fullverdig medlem

Medlem siden: Apr 2010
hera har et hav av muligheter foran seg
Standard

Du kan jo prøve å spraye sofaen på undersiden, der det ikke viser. Ellers er det ikke alltid like lett å venne katter av med kloring her og der. De får jo kvesset klørne på klorebrettet sitt, men kloring er ikke bare for kvessing, det er også markeringsadferd. Derfor vil katter gjerne småklore litt mange steder. Du kan prøve med spruteflaske med vann og et kontant "nei" hver gang de prøver seg på sofaen, og se om det hjelper.

hera er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:50.