Njulaif - nå også "alternativ"
Ja, da har jeg altså hatt min debut som bruker av alternativ medisin. Jeg må vel si at jeg best beskrives som en skeptiker ift ting som ikke faller inn under skolemedisinen, men akupunktur er akkurat innenfor deg jeg føler jeg uten forbehold kan akseptere. Og i dag har jeg altså hatt min første akupunkturtime.
Dere som har lest mitt (faktisk prisbelønte) presentasjonsinnlegg har jo fått med dere at vi her i huset jobber hardt med å få til en utvidelse av familien, og når man driver med sånt får man jo mange sort sett velmente og mer (eller mindre) velkomne råd. Et av rådene har altså vært akupunktur på en klinikk på Majorstuen som har barnløshet som spesialområde. Så etter mye loking, og et mislykket forsøk etter at jeg fikk rådet, har jeg altså i dag endelig gitt etter.
Skepsisen lå tykt utenpå godt blandet med en overraskende sterk positiv forventning da jeg gikk inn på kontoret. Damen som kom å hilste på meg økte skepsisen drastisk da hun helt tydelig hadde hatt et pittelitt uheldig møte med en botoxsprøyte eller fire, men hun var hyggelig nok så jeg bestemte meg likevel for å bli. Det var en litt sprø opplevelse å ligge på en benk i 25 minutter med nål i hodet, panna, håndleddet og på siden av knærne må jeg innrømme. Og jeg klarte jo selvsagt ikke å la være å leke med nålene - de duver veldig artig frem og tilbake når man rister lett på hånden viser det seg. Men det er jo begrenset hvor artig det er, så etter kort stund sovnet jeg av, og jeg tror jeg med rimelig sikkerhet kan si at jeg på et tidspunkt både snorket og slevjet. 
Men har det noen virkning? Aner virkelig ikke, men det er i alle fall ikke noe som kan skade tenker jeg.
Er det noen som har noen erfaring fra bruk av akupunktur i noen form, og som kunne tenke seg å dele sine erfaringer med dette?