|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Opp og ned
|
![]() Føler du deg trygg?Kom til å tenke på noe etter jeg var på kurs i kveld. Var ute å spiste litt kinamat med en venninne av meg. Satt å pratet om å ta en Oslotur om ikke så lenge. En etterlengtet jentekveld.
![]() |
#2 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Føler du deg trygg?Jeg føler meg trygg - ute iallefall. Jeg kjører ikke forskjellig fra før prinsen kom til verden, jeg er fortsatt helt ukritisk med å gå ute, men jeg er fortsatt like husredd - FOr jeg er helt nevrotisk til tider. Ikke så ille at jeg ikke kan være hjemme alene, men meg sover ikke noe veldig godt uten at mannen er hjemme nei.
![]() |
#3 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Føler du deg trygg?Jeg føler meg trygg overalt. Muligens fordi jeg aldri pr dags dato har vært i en situasjon jeg ikke har klart å komme meg helskinnet ut av.
![]() |
#4 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Føler du deg trygg?I Norge føler jeg meg som regel trygg ja. Men jeg går ikke snarveien gjennom skogen hjem fra banen etter ti i helgene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Føler du deg trygg?Ja, jeg er mer pysete etter jeg fikk barn.
![]() |
#6 |
Pen. Så det så.
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Føler du deg trygg?Vi bor i en liten by, og jeg tar t.o.m pirattaxi dersom vi er to.
![]() |
#7 |
Epikur
|
![]() Sv: Føler du deg trygg?Det farligste en dame kan gjøre er å gifte seg eller være samboer. Nesten alle voldsepisoder og voldtektstilfeller i fht jenter/damer skjer innen hjemets fire vegger. Så det er hjemme du skal være redd, ikke ute på byen. Statistisk sett. De aller fleste blir voldtatt av noen de kjenner godt eller kjenner litt. Veldig sjelden blir noen overfalt av skumle ukjente.
![]() |
#8 |
Pen. Så det så.
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Føler du deg trygg?Står det noe i den statistikken om blondiner i miniskjørt som sitter på berusede kosovoalbanere som snakker om mafia og har pistol liggende fremme? :erfart:
![]() |
#12 |
Epikur
|
![]() Sv: Føler du deg trygg?
Det gikk bra med meg. :datapunkt:
Ja.
![]() |
#13 |
Epikur
|
![]() Sv: Føler du deg trygg?
Kokkekniv. Og korketrekker. Og Dior Show.
![]() |
#15 |
Opp og ned
|
![]() Sv: Føler du deg trygg?Godt jeg i det minste føler meg relativt trygg hjemme da.
![]() |
#16 |
flisespikker
|
![]() Sv: Føler du deg trygg?Jeg bor på Tøyen i Oslo, har bodd her i elleve år og har aldri følt meg truet eller redd når jeg har gått hjem fra t-bane eller puber i nærområdet, eller for den del fra byen.
![]() |
#17 |
Har laget seg en tittel
|
![]() Sv: Føler du deg trygg?Merkelig nok så er jeg aldri redd når jeg er ute, men når jeg er hjemme alene så er det ikke måte på hvor mange rare lyder jeg hører. Ser da for meg alt fra spøkelser til slemme tyver.
![]() |
#18 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Føler du deg trygg?Det er steder jeg føler meg trygg, og steder jeg føler meg mindre trygg. Enkelte strøk gir meg litt grøss, og jeg titter kanskje over skuldra noen ganger. Generelt sett, på lyse dagen - i både skog og by - føler jeg meg safe. Safe nok til at jeg tenker på andre ting enn voldtekt, ran og kidnapping. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
intro
|
![]() Sv: Føler du deg trygg?Jeg har aldri fölt meg redd i Oslo om kvelden eller natta. Nå har jeg ikke frekventert folketomme bakgater på denne tida av dögnet, da - så lenge jeg har holdt meg i sentrum, har jeg i hvert fall kjent meg 100 % trygg. En örliten smule skumlere er det å gå hjem fra toget, da det er et öde område, men generelt er jeg nok litt godtroende på dette feltet.
![]() |
![]() |
#20 |
Passiv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Føler du deg trygg?Jepp det gjør jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
|