Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Føler du deg trygg?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-02-07, 22:25   #1
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Føler du deg trygg?

Kom til å tenke på noe etter jeg var på kurs i kveld. Var ute å spiste litt kinamat med en venninne av meg. Satt å pratet om å ta en Oslotur om ikke så lenge. En etterlengtet jentekveld.

Vi er begge slik at rødvin er godt, noen ganger litt for godt. Tåler heller ikke så mye, så jeg blir fort brisen. Hun sa når vi skal til Oslo er vi nødt å ta oss selv i nakken, ikke tillate oss å bli så fulle. Er snart ti år siden jeg var ute i Oslo sist og da var jeg i tillegg barnløs.

Tenker så, føler dere dere trygge når dere er ute? Stoppet i sta på butikken på vei hjem. Mørkt og ekkelt var det, stod også en bil full av mannfolk som glante langmarsj etter meg. Fikk en sånn creepy følelse, ønsket de var vekk når jeg gikk ut igjen, noe de heldigvis var.

Merker jeg er blitt mye reddere etter jeg fikk barn. Før turte jeg å ta pirat hjem fra byen, nå er det ikke i min villeste fantasi å finne på noe så dumt. Ikke når jeg ble tillbud å betale med sex en gang av en drosjesjåfør(lovlig sådann) Går aldri i en sidegate etter det er blitt mørkt. Ja, generelt sett, mye mer redd for at det skal skje meg noe.

Pingle har jeg blitt i trafikken også, kjører som en gammal kjerring.

Flere som er som meg?

Gammel 19-02-07, 22:29   #2
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Føler du deg trygg?

Jeg føler meg trygg - ute iallefall. Jeg kjører ikke forskjellig fra før prinsen kom til verden, jeg er fortsatt helt ukritisk med å gå ute, men jeg er fortsatt like husredd - FOr jeg er helt nevrotisk til tider. Ikke så ille at jeg ikke kan være hjemme alene, men meg sover ikke noe veldig godt uten at mannen er hjemme nei.

I tillegg er jeg veldig redd for at han eller prinsen skal dø.

Gammel 19-02-07, 22:30   #3
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg føler meg trygg overalt. Muligens fordi jeg aldri pr dags dato har vært i en situasjon jeg ikke har klart å komme meg helskinnet ut av.

Gammel 19-02-07, 22:32   #4
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

I Norge føler jeg meg som regel trygg ja. Men jeg går ikke snarveien gjennom skogen hjem fra banen etter ti i helgene.

Av og til er imidlertid jeg litt nervøs for spøkelser i sofaen og monstre under senga når mannen er på nattevakt/bortreist.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 22:32   #5
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, jeg er mer pysete etter jeg fikk barn.
Men jeg er mer redd for å gå tur alene i skogen i mørket enn for å ta meg en Oslotur.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 22:35   #6
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi bor i en liten by, og jeg tar t.o.m pirattaxi dersom vi er to.

Gammel 19-02-07, 22:40   #7
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det farligste en dame kan gjøre er å gifte seg eller være samboer. Nesten alle voldsepisoder og voldtektstilfeller i fht jenter/damer skjer innen hjemets fire vegger. Så det er hjemme du skal være redd, ikke ute på byen. Statistisk sett. De aller fleste blir voldtatt av noen de kjenner godt eller kjenner litt. Veldig sjelden blir noen overfalt av skumle ukjente.

Å gå ute og være dame er ikke det minste farlig, statistisk sett. Det som derimot er farlig, er å være ung mann, beruset etnisk norsk eller av en etnisk minoritet. 90 % av alle voldsepisoder i Oslo dreier seg om denne gruppen.

Gammel 19-02-07, 22:41   #8
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Står det noe i den statistikken om blondiner i miniskjørt som sitter på berusede kosovoalbanere som snakker om mafia og har pistol liggende fremme? :erfart:

Gammel 19-02-07, 22:42   #9
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Skal vi tolke det som at du føler deg trygg Mim?

Gammel 19-02-07, 22:42   #10
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Mim går med kniv.

Gammel 19-02-07, 22:44   #11
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Mim går med kniv.

Gammel 19-02-07, 22:44   #12
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Står det noe i den statistikken om blondiner i miniskjørt som sitter på berusede kosovoalbanere som snakker om mafia og har pistol liggende fremme? :erfart:

Det gikk bra med meg. :datapunkt:

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Ja. Du og?

Gammel 19-02-07, 22:45   #13
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Mim går med kniv.

Kokkekniv. Og korketrekker. Og Dior Show.

Gammel 19-02-07, 22:47   #14
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Ja. Du og?

Sånn bortsett fra monsteret under senga så. Håper det flytter seg snart så jeg kan legge meg.

Gammel 19-02-07, 22:47   #15
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Godt jeg i det minste føler meg relativt trygg hjemme da.

Liker ikke å være alene hjemme, men det går det også. Byen jeg bor i, er ikke så veldig stor, men om sommeren så dobbles anntal mennesker som er ute på byen. Skjer mye mer da. Nå har de også satt opp forbud om å ha matsteder oppe etter klokken tre, det har hjulpet veldig på utelivet. Folk går hjem istedenfor å bli stående igjen. Politiet merker veldig nedgang på vold i byen i helgene. Det er jo veldig bra da.

Gammel 19-02-07, 23:10   #16
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bor på Tøyen i Oslo, har bodd her i elleve år og har aldri følt meg truet eller redd når jeg har gått hjem fra t-bane eller puber i nærområdet, eller for den del fra byen. gså_datapunkt: Men jeg trives ikke i sentrum sent på kvelden i helgene, det gjør jeg ikke.

Gammel 19-02-07, 23:12   #17
carolin
Har laget seg en tittel

carolin sin avatar

Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Merkelig nok så er jeg aldri redd når jeg er ute, men når jeg er hjemme alene så er det ikke måte på hvor mange rare lyder jeg hører. Ser da for meg alt fra spøkelser til slemme tyver.

Gammel 19-02-07, 23:17   #18
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er steder jeg føler meg trygg, og steder jeg føler meg mindre trygg. Enkelte strøk gir meg litt grøss, og jeg titter kanskje over skuldra noen ganger. Generelt sett, på lyse dagen - i både skog og by - føler jeg meg safe. Safe nok til at jeg tenker på andre ting enn voldtekt, ran og kidnapping.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 23:29   #19
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri fölt meg redd i Oslo om kvelden eller natta. Nå har jeg ikke frekventert folketomme bakgater på denne tida av dögnet, da - så lenge jeg har holdt meg i sentrum, har jeg i hvert fall kjent meg 100 % trygg. En örliten smule skumlere er det å gå hjem fra toget, da det er et öde område, men generelt er jeg nok litt godtroende på dette feltet.

Gammel 19-02-07, 23:36   #20
lil'c
Passiv

Hvor: Oslo
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Føler du deg trygg?

Jepp det gjør jeg.
Nå er det ekstremt sjelden da, bare etter styremøter, jeg er ute etter 18-19 liksom.
Men da drar jeg hjem alene, sent på kvelden/natta, ofte med siste bane. (vi skravler for mye på styremøter ja)
Og jeg har aldri tenkt over det.
Jeg er nok litt hardbarka der da, kommer fra en annen by som var mye "farligere" igrunn, hele døgnet. Tøffe miljøer/gjenger osv.
Men tanken streifa meg jammen etter forrige styremøte faktisk, for da hadde ei venninne fortalt meg dagen før at hun nesten ble voldtatt av en ukjent etter en by tur like før.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:43.