Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvem kjøper barnejakker til kr 1800?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-10-12, 20:42   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvem kjøper barnejakker til kr 1800?

Knerten trengte ny vinterjakke, og i dag stakk vi innom Nordby/Svinesund på vei hjem fra hytta. Der er det jo klesbutikker i fleng som er åpne på søndag (og vi var IKKE de eneste som benyttet oss av tilbudet om å handle på en helligdag ).

Vel. Vi fant flere finner jakker til knerten. Han la sin elsk på en boblejakke fra Bergans, og jeg hadde sagt at det var greit helt til jeg så på prislappen. Den kostet kr 1800,-. :shock:

Hvem er det som kjøper en jakke til så mye penger til en 5-åring? Og på Svinesund?

Vi fant en annen jakke også som knerten mente han kunne bruke. (Knerten er nemlig ikke særlig glad i nye klær.) Det var en skikkelig kopi av en Canada Goose jakke, men til prisen 599 kunne jeg leve med det. Jeg syntes jakka vi endte opp med var mer enn dyr nok, men den var fin, varm og vanntett, så det kunne jeg leve med. Merket på jakka var dog helt ukjent.

Gammel 14-10-12, 20:43   #2
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvem kjøper barnejakker til kr 1800?

Det er nok en god del som gjør det. Ikke jeg. Jeg vil reise i steden :-)

Gammel 14-10-12, 20:44   #3
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Tja. Jeg kunne sikkert gjort det om jakken var fin og av god kvalitet. Hadde han kunne brukt den i to sesonger, og den hadde høy andel cuin, tålte regn osv. synes jeg til og med at den er verdt det.
Kopier bruker jeg uansett ikke penger på, det synes jeg er døllt. :snåbb:

Det betyr ikke at jeg ikke kan reise fordi altså

Gammel 14-10-12, 20:45   #4
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

"En idiot og hans penger er lett bytte" bruker mannen å si.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-12, 20:45   #5
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

1800 var i drøyeste laget. Det meste jeg har brukt på en jakke var 1200 på en Bergans-jakke til storesøs. Den var satt ned, kostet sikkert 1800 opprinnelig.

Gammel 14-10-12, 20:47   #6
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har ikke brukt så mye penger på en barnejakke.

Knapt til meg selv, når jeg tenker meg om.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-12, 20:47   #7
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 638
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke jeg. Bergans er heller ikke så overdrevent nye bedre at det rettferdiggjør summen.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-12, 20:48   #8
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Tja. Jeg kunne sikkert gjort det om jakken var fin og av god kvalitet. Hadde han kunne brukt den i to sesonger, og den hadde høy andel cuin, tålte regn osv. synes jeg til og med at den er verdt det.

Det var en boblejakke så den var ikke vanntett, og på ingen måte slitesterk (som egentlig gjorde at jeg burde forkastet tanken på å kjøpe den umiddelbart, brukeren tatt i betraktning).

Gammel 14-10-12, 20:49   #9
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Hm, jeg har kjøpt en bergans skalljakke til minsten som kostet 1400 kr. Den holder i 2 sesonger, og kan brukes vår, høst og på milde vinterdager. Allikevel smertet det i lommeboka mi, det skal innrømmes.

Jeg har sett den jakken du antagelig fant, på sport1 kostet den 1900. Før jeg så prisen ble jeg veldig begeistret for jakka, for den var kjempefin, passe tykk og myk i stoffet. Vanntett var den også. Men 1900 er nok ikke aktuelt. Vi har tross alt 3 barn til som skal ha noen vinterklær også.

Gammel 14-10-12, 20:50   #10
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Det var en boblejakke så den var ikke vanntett, og på ingen måte slitesterk (som egentlig gjorde at jeg burde forkastet tanken på å kjøpe den umiddelbart, brukeren tatt i betraktning).

Ja, da hadde ikke jeg heller giddet å bruke penger på den.
Men jeg kunne nok kjøpt en ordentlig Canada Goosejakke til poden, f.eks. Den vet jeg er bra.

Gammel 14-10-12, 20:53   #11
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Egentlig synes jeg det er litt viktig å tenke på om jakken er vindtett/vanntett og om det trekker rett igjennom glidelåsen... *frossen* men også ift. at barna bruker jakken på skolen/på fritiden på en annen måte enn oss voksne.

Gammel 14-10-12, 20:55   #12
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke en sånn type jakke, hvertfall. Til den prisen må det i det minste være vanntett, vindtett og slitesterkt. Og så hadde jeg kjøpt den på salg. Jeg kjøper omtrent aldri ytterklær til fullpris.

Gammel 14-10-12, 21:05   #13
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Tja, en del gjør nok det. Her har mange vinterjakker som koster 7-8000. Også på barneskolen.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-12, 21:08   #14
Anuk

Anuk sin avatar

Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tja,for to år siden kjøpte jeg en vinterjakke til 1200. Den passet i to sesonger og er like fin - det skal den ha. Men jeg tror jeg lot meg rive med at jeg akkurat hadde sett en på luksusfellen som "bare måtte ha" en vinterjakke til 6000, da ble liksom 1200 ingenting....
Egentlig synes jeg slike priser er bare tull, SÅ mye bedre er det ikke.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-12, 21:10   #15
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kostet den det? Sikker på at det ikke var 800 kr? De boblebergansene jeg har sett til barn har kostet ca 800 kr.

Men jo, de selger parajmpers i barnestørrelse her i byen i år også. Det må bety at de fikk solgt dem i fjor. De kostet 4000 kr.

Gammel 14-10-12, 21:13   #16
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja, jeg har sett noen på skolen til ungene (barneskole) som har CG-jakker, og de koster vel 5000-6000 kr, gjør de ikke? Jeg kan ikke svare på hvem som gjør det, for jeg kjenner ikke foreldrene, men i mitt hode må man være riv, ruskende gal for å bruke så mye penger et klesplagg til en person som fremdeles vokser. (Egentlig er det avsindig dyrt om man er fullt utvokst også, men det er nå så.) Selv har jeg flesket til med GorTex-jakker til mine, men jeg kjøpte på salg (den ene iallfall) og de arver, så jeg synes jeg kan forsvare 1500 kr der. I tillegg så er det jo nesten ikke annet som duger i klimaet vi har her vestpå.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-12, 21:13   #17
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De koster ca 1200 kr opp til str. 128, og 1600 kr i større størrelser. I Bergans sin nettbutikk.

Gammel 14-10-12, 21:15   #18
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Nei, aldri i livet!

Gammel 14-10-12, 21:18   #19
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Trøste ja, det gjør de jammen. Jeg burde mao kjøpt dem da de hang på obs til 800.

Gammel 14-10-12, 21:25   #20
Sola

Sola sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg kjøper jakker som er vanntette, vindtette og som holder en stund. Samme for oss om det er Skogstad eller Bergans, men prisen spiller absolutt en rolle. Jeg kjøper ikke en jakke til 2000 kr fordi den er kulere enn en til 900 hvis kvaliteten og spesifikasjoner er noenlunde det samme. Ungene vokser fort så ofte har ikke kvaliteten så mye å si.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:22.