|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Hvem kjøper barnejakker til kr 1800?Knerten trengte ny vinterjakke, og i dag stakk vi innom Nordby/Svinesund på vei hjem fra hytta. Der er det jo klesbutikker i fleng som er åpne på søndag (og vi var IKKE de eneste som benyttet oss av tilbudet om å handle på en helligdag
![]() |
![]() |
#3 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvem kjøper barnejakker til kr 1800?Tja. Jeg kunne sikkert gjort det om jakken var fin og av god kvalitet. Hadde han kunne brukt den i to sesonger, og den hadde høy andel cuin, tålte regn osv. synes jeg til og med at den er verdt det.
![]() |
#5 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Hvem kjøper barnejakker til kr 1800?1800 var i drøyeste laget. Det meste jeg har brukt på en jakke var 1200 på en Bergans-jakke til storesøs. Den var satt ned, kostet sikkert 1800 opprinnelig.
![]() |
#8 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hvem kjøper barnejakker til kr 1800?
Det var en boblejakke så den var ikke vanntett, og på ingen måte slitesterk (som egentlig gjorde at jeg burde forkastet tanken på å kjøpe den umiddelbart, brukeren tatt i betraktning).
![]() |
![]() |
#9 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: Hvem kjøper barnejakker til kr 1800?Hm, jeg har kjøpt en bergans skalljakke til minsten som kostet 1400 kr. Den holder i 2 sesonger, og kan brukes vår, høst og på milde vinterdager. Allikevel smertet det i lommeboka mi, det skal innrømmes.
![]() |
#10 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() Sv: Hvem kjøper barnejakker til kr 1800?
Ja, da hadde ikke jeg heller giddet å bruke penger på den.
![]() |
#11 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Hvem kjøper barnejakker til kr 1800?Egentlig synes jeg det er litt viktig å tenke på om jakken er vindtett/vanntett og om det trekker rett igjennom glidelåsen... *frossen* men også ift. at barna bruker jakken på skolen/på fritiden på en annen måte enn oss voksne.
![]() |
#12 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Hvem kjøper barnejakker til kr 1800?Ikke en sånn type jakke, hvertfall. Til den prisen må det i det minste være vanntett, vindtett og slitesterkt. Og så hadde jeg kjøpt den på salg. Jeg kjøper omtrent aldri ytterklær til fullpris.
![]() |
![]() |
#13 |
Nå også i farger
![]() Sv: Hvem kjøper barnejakker til kr 1800?Tja, en del gjør nok det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvem kjøper barnejakker til kr 1800?Tja,for to år siden kjøpte jeg en vinterjakke til 1200. Den passet i to sesonger og er like fin - det skal den ha. Men jeg tror jeg lot meg rive med at jeg akkurat hadde sett en på luksusfellen som "bare måtte ha" en vinterjakke til 6000, da ble liksom 1200 ingenting.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
maler
|
![]() Sv: Hvem kjøper barnejakker til kr 1800?Kostet den det? Sikker på at det ikke var 800 kr? De boblebergansene jeg har sett til barn har kostet ca 800 kr.
![]() |
#16 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Hvem kjøper barnejakker til kr 1800?Tja, jeg har sett noen på skolen til ungene (barneskole) som har CG-jakker, og de koster vel 5000-6000 kr, gjør de ikke? Jeg kan ikke svare på hvem som gjør det, for jeg kjenner ikke foreldrene, men i mitt hode må man være riv, ruskende gal for å bruke så mye penger et klesplagg til en person som fremdeles vokser. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Hvem kjøper barnejakker til kr 1800?De koster ca 1200 kr opp til str. 128, og 1600 kr i større størrelser. I Bergans sin nettbutikk.
![]() |
![]() |
#18 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Hvem kjøper barnejakker til kr 1800?Nei, aldri i livet!
![]() |
#20 |
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvem kjøper barnejakker til kr 1800?Jeg kjøper jakker som er vanntette, vindtette og som holder en stund. Samme for oss om det er Skogstad eller Bergans, men prisen spiller absolutt en rolle. Jeg kjøper ikke en jakke til 2000 kr fordi den er kulere enn en til 900 hvis kvaliteten og spesifikasjoner er noenlunde det samme. Ungene vokser fort så ofte har ikke kvaliteten så mye å si.
![]() |
|
|