|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() ABBs soningsforhold - igjenArtikkel fra Aftenposten: http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...n-8053928.html
![]() |
![]() |
#2 |
Glamorøs
|
![]() Sv: ABBs soningsforhold - igjenJeg vil tro at hans medfanger absolutt medfører en reell trussel for hans liv og helse. Jeg vet jo at fanger som sitter inne for overgrep mot barn f.eks. virkelig får gjennomgå. I visse miljøer kan nok "den som drepte Breivik" eller "banka opp Breivik" inneha en ganske høy status.
![]() |
#3 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: ABBs soningsforhold - igjenTanken på at det være status å ha drept noen er så forskrekkelig fremmed for meg. Det vil jo medføre en hel masse ekstrastraff, men jeg er jo fryktelig naiv når det kommer til slikt.
![]() |
![]() |
#4 |
Textrovert
|
![]() Sv: ABBs soningsforhold - igjenDet er nok reelt. Ble ikke stefaren til Kristoffer banket grundig opp a medfanger da?
![]() |
#5 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: ABBs soningsforhold - igjenJeg synes virkelig ikke det er viktig at han føler seg trygg. Og, helt uten av jeg vurderer å stemme Frp, synes jeg man kunne brukt like lite penger på ABB som på en gjennomsnittlig minstepensjonist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Glamorøs
|
![]() Sv: ABBs soningsforhold - igjen
Tja, om man først har sittet i fengsel en god stund, så gjør nok ikke noen år ekstra så mye for noen. Det finnes jo fanger som trives i fengsel, og om man f.eks. får høy status i en av gjengene så er kanskje noen ekstra år i fengsel den verste prisen å betale.
![]() |
#7 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: ABBs soningsforhold - igjenDet ekleste med den hendelsen synes jeg er at det kanskje er en liten mulighet for ham å komme seg ut, når andre klarer å komme seg inn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ej ikke møjkets heije
|
Ja, det orker jeg ikke tenkte på engang. Det brukes vanvittige summer på å passe på ham.
![]() |
![]() |
#9 |
Glamorøs
|
De kom seg ikke inn da, det var fremdeles en dør i mellom dem. Det er jo mange sluser, så jeg anser det ikke som noen mulighet at han kommer seg ut (med mindre han får hjelp av ansatte).
![]() |
#10 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: ABBs soningsforhold - igjenJeg må innrømme jeg trekker litt på smilebåndet. Han har sutret over soningsforholdene fra dag 1, og jeg tenker at det må han for all del bare fortstte med. Leste i VG at han hadde sendt brev til mediene og bedt dem slutte om å omtale han som "massemorder", siden dette bidro til å opprettholde lynsjestemningen mot ham. Han mente det var såpass lenge siden Utøya at den tilleggsstraffen etterhvert var unødvendig. Right. Riiiight.
![]() |
![]() |
#11 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Jeg håper du har rett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Glamorøs
|
Ikke sant.
![]() |
#13 |
Personlig pessimist
|
Jeg tror han er en pyse. Om døren stod åpen hadde han aldri våget å gå ut uten vakthold. Han er livredd for bank, og jeg tipper han har veldig lav smerteterskel.
![]() |
![]() |
#14 |
ej ikke møjkets heije
|
Nøyaktig dette var mine tanker også.
![]() |
![]() |
#15 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() Sv: ABBs soningsforhold - igjenJeg tipper trusselen mot ABB er reell. Det er ganske kjent at de som sitter inne for vold, overgrep og drap mot/av barn er utsatt for vold og trussler i fengsel da dette er noe som også de fleste kriminelle anser som noe av det mest nedrige man kan gjøre. Og ja, jeg tror nok godt at noen kunne oppnådd en slags status i å være "den som drepte ABB".
![]() |
#16 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() |
#17 |
Introvert optimist
|
Enig. Det gjør egentlig ingenting om han ikke føler seg helt trygg.
![]() |
#18 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: ABBs soningsforhold - igjenJeg tenker at han viser oss med all tydelighet at hans virkelighetsoppfatning avviker ganske sterkt fra de fleste andres.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: ABBs soningsforhold - igjenMht isolasjon har han tilgang på prest, helsepersonell og det er ansatte i fengselet som har som jobb å sosialisere ham.
![]() |
#20 |
Fortynnet
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|