|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: ABBs soningsforhold - igjenDet ekleste med den hendelsen synes jeg er at det kanskje er en liten mulighet for ham å komme seg ut, når andre klarer å komme seg inn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Glamorøs
|
![]() Sv: ABBs soningsforhold - igjen
De kom seg ikke inn da, det var fremdeles en dør i mellom dem. Det er jo mange sluser, så jeg anser det ikke som noen mulighet at han kommer seg ut (med mindre han får hjelp av ansatte).
![]() |
#3 |
Kontrollfrik
Jeg håper du har rett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Personlig pessimist
|
Jeg tror han er en pyse. Om døren stod åpen hadde han aldri våget å gå ut uten vakthold. Han er livredd for bank, og jeg tipper han har veldig lav smerteterskel.
![]() |
![]() |
#5 |
X First Lady
Ja stakkars |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Det tror jeg også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Tittel og tittel....
|
Han har jo forvaring, så i utgangspunktet kan han holdes fengslet til han dør. Og jeg tenker at det å vise nazihilsen i retten tyder på at det ikke har skjedd store endringer inne i hodet hans.
![]() |
#9 |
Bedreviter
|
Han er dømt til forvaring. Hvis jeg har skjønt det riktig betyr det at de kan holde ham inne til han ikke lenger er en fare for samfunnet rundt seg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
~~~~~~~
|
Nei, han har en forvaringsdom, så han kan bli sittende livet ut. Det er også det som er denne sakens kjerne - det at han risikerer å ha slike soningsforhold resten av livet. Han kan søke om løslatelse etter en gitt periode og vil da bli vurdert om han er tilregnelig/har endret adferd.
![]() |
#11 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() Sv: ABBs soningsforhold - igjenJeg tipper trusselen mot ABB er reell. Det er ganske kjent at de som sitter inne for vold, overgrep og drap mot/av barn er utsatt for vold og trussler i fengsel da dette er noe som også de fleste kriminelle anser som noe av det mest nedrige man kan gjøre. Og ja, jeg tror nok godt at noen kunne oppnådd en slags status i å være "den som drepte ABB".
![]() |
#12 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() |
#13 |
Kontrollfrik
Jeg vet det, men synes likevel det høres litt skummelt ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2012
Det er selvfølgelig umulig å si, men det er ikke akkurat vanlig at gjerningspersoner i Norge blir drept som hevn, da. Det er mange som slenger ut trusselen, og endel blir nok utsatt for vold av ulike slag, men de aller fleste har jo noen sperrer mot å drepe andre folk. Til og med folk som har drept før har som regel slike sperrer, de fleste som har begått drap har vært i en helt spesiell situasjon under helt spesielle omstendigheter, det er ikke slik at de dermed er i stand til å drepe fordi de synes noen fortjener det eller på grunn av status. Sikker kan man selvsagt aldri være, men tenk på endel andre tilfeller vi kjenner fra media om handlinger helt på høyde med Breiviks i grusomhetsgrad hvis vi ser bort ifra antall ofre.
Det er jo absolutt ikke tilfellet (heldigvis), som andre allerede har påpekt. De kom seg jo ikke inn til ham, bare nærmere enn det de skulle vært.
Men han isoleres sannsynligvis ikke på grunn av hans egen sikkerhet. Det er ikke et vilkår for innsettelse i avdeling for særlig høy sikkerhet. Det er også garantert mulig å sette en slik type innsatt sammen med andre innsatte som ikke vil utgjøre noen fare for ham/henne.
Hva mener du? Det er ingen som har rett til å slippe å omgås andre i et fengsel. Som jeg skrev over sitter det veldig mange andre i norske fengsler som har gjort handlinger som vil gjøre det vanskelig for andre å forholde seg til dem. Det er ikke noe argument når det gjelder isolasjon og plassering.
Dersom han opprettholder planene sine blir det jo sannsynligvis ikke noe problem. Hvis han derimot enten reelt sett endrer seg, eller legger om strategien, kan det imidlertid bli vanskelig. Første rettssak om prøveløslatelse er jo faktisk om 6 år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Kontrollfrik
![]() Sv: ABBs soningsforhold - igjenJeg skjønner poenget og er klar over det, men jeg synes uansett det er skummelt at andre kommer så nær, for meg kan det da høres ut som at det er enklere for ham å komme seg nærmere andre og kanskje dermed ut, hvis man ser for seg worst case, liksom. Jeg tror ikke det er særlig sannsynlig, men det er en skremmende tanke. Sist redigert av Hyacinth : 11-06-15 kl 21:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Panzerekstremfeminist
|
Jeg tenker at dersom han mot formodning kommer seg ut, vil han ikke komme langt. Ergo tenker jeg at sannsynligheten for at han kan komme opp med noe mer enn han allerede har gjort, er minimal.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
Litt på siden, men I forbindelse med løslatelsen av den NOKAS siktede som hadde forvaringsdom la jeg merke til at det var mye initiativ for å be om unnskyld til den dreptes familie, som I min øyne ikke nødvendigvis er så oppriktige, når den sterkeste motivasjonen kan være å bli løslatt. Jeg tviler sterkt på at unnskyldningen hadde kommet om ikke det var nødvendig for å komme ut av forvaring I det tilfelle.
![]() ![]() Sist redigert av meisje : 12-06-15 kl 15:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|